[People of the Samsungverse] Simona Panait: Ca specialiști în marketing, tehnologia ne oferă privilegiul de a fi în primul val al schimbărilor care fac lumea mai bună, iar aceasta este componenta rolului meu care îmi aduce cele mai mari satisfacții

[People of the Samsungverse] Simona Panait: Ca specialiști în marketing, tehnologia ne oferă privilegiul de a fi în primul val al schimbărilor care fac lumea mai bună, iar aceasta este componenta rolului meu care îmi aduce cele mai mari satisfacții

Creativitatea poate conviențui alături de pasiunea pentru cifre și lucruri exacte, dacă îți alegi bine profesia. Iar cariera poate fi o sursă continuă de descoperiri și reinventări. Așa a fost pentru Simona Panait, Director de Marketing Samsung România & Bulgaria. 

Toate etapele de creștere și dezvoltare prin care a trecut, de la liceu și facultate și primele joburi, la multele cursuri și traininguri, i-au arătat că nimic nu se întâmplă fără efort și curaj, atât pe plan profesional, cât și personal. Evoluția înseamnă studiu, responsabilitate și perseverență. 

Cred că avem responsabilitatea de a face în fiecare zi cel puțin un lucru care ne sperie, care ne provoacă, care ne cere să fim mai curajoși și mai asumați în deciziile noastre. Mai cred, de asemenea, că nu trebuie să facem toate aceste lucruri singuri, că împreună va fi mereu mai bine decât pe cont propriu, de aceea sunt pasionată de toate aspectele care țin de mentorat, coaching și de elementele care construiesc echipe, spune Simona. 

În seria editorială "People of the Samsungverse", realizată în parteneriat cu Samsung, cunoaștem oamenii companiei, dincolo de orele de program. De la momentele care i-au influențat în dezvoltarea lor, începutul la Samsung, sursele de motivație și inspirație, până la felul în care privesc relația dintre muncă și viață, rolul lor în echipă, proiectele în care se implică și perspectiva lor asupra domeniului pe care l-au ales.

Povestim cu Simona, în continuare, despre călătoria ei profesională, abordarea nouă pe care o aduc femeile în tehnologie, dar și despre și scufundări, traseele pe care le parcurge în natură, meditație, sport și poveștile cu care se înconjoară. 

 

Etape importante în formare

Mă numesc Simona Panait și sunt Director de Marketing Samsung România și Bulgaria. Pe scurt, sunt Simona de la Samsung :) Dar, înainte de a fi Simona de la Samsung, am fost Simona de la Coca-Cola. Și cu mult, mult timp înainte de orice semnătură pe cartea de vizită, am fost Simona, eleva de la Vianu și studenta de la Academia de Studii Economice București. Simona care a descoperit că poți îmbina creativitatea cu pasiunea pentru cifre într-o singură meserie, Simona care a înțeles că există o profesie care îi va oferi constant posibilitatea de a se reinventa și de a descoperi perspective noi despre lucrurile știute.

Așa că, dacă e să vorbesc despre o primă etapă care mi-a influențat viața profesională, a fost momentul în care am ales să urmez facultatea de Economie Generală din cadrul ASE, loc în care mi s-a clarificat direcția profesională. Definitorie a fost, însă, oportunitatea care mi-a fost oferită în Coca-Cola, am avut norocul să am câțiva manageri care au făcut diferența, adevărați lideri, care au avut încredere în mine și m-au motivat să urmez acest traseu profesional. Au urmat apoi multe cursuri și traininguri, momente în care mi-am cristalizat interesul pentru strategie de brand, dar și unele în care mi-am descoperit o a doua pasiune: aceea de a ajuta alți profesioniști și colegi să avanseze în carieră, de a fi mentor și coach în viața profesională și nu numai.

 

Pasiunile tale (dincolo de muncă)

Atunci când nu îmi găsesc inspirația în activitățile de marketing, îmi plac cele care îmi oferă șansa de a cunoaște și descoperi oameni, locuri, comunități si obiceiuri noi. Dincolo de călatorii, două dintre hobby-urile mele preferate mai recente sunt scufundările și drumețiile montane (diving și hiking), pentru că mă deconectează de la ritmul cotidian, mă inspiră și mă provoacă să mă autodepășesc. În plus, fiecare traseu, de la Piatra Craiului până la Everest Base Camp sau Tour du Mont Blanc și fiecare certificare sau loc nou de scufundare reprezintă un privilegiu de care mă bucur constant, pentru că îmi oferă posibilitatea de a mă conecta la natură, fie că vorbim de munți sau lumea de sub apă.

 

Resurse de energie & inspirație

Mă inspiră natura, peisajele și drumurile noi, altitudinile și adâncimile descoperite pe trasee de trail sau când fac diving. Mă bucură orice carte nouă, orice poveste descoperită, cât și gândurile și insight-urile profesioniștilor pe care îi urmăresc, îi citesc, îi ascult în căști când sunt pe drum sau când fac sport.

Îmi place să mă înconjor de frumos, dar și de familie, prieteni si oameni inteligenți, de la care am mereu ce învăța. Mă inspiră poveștile lor de viață și lucrurile mai mici sau mai mari care le aduc pasiune și bucurie.

 

Filosofia ta de viață & de muncă

Personal, sunt de părere că nimic nu se întâmplă fără efort și curaj (grit). Atât pe plan profesional, cât și personal, cred că nu poți evolua în absența efortului dublat: fără să studiezi, fără să fii responsabil și să perseverezi în orice activitate pe care alegi să o faci. Pe de altă parte, poate nu întâmplător, cred cu tărie în motto-ul Samsung: ”Do what you can’t”.

Cred că avem responsabilitatea de a face în fiecare zi cel puțin un lucru care ne sperie, care ne provoacă, care ne cere să fim mai curajoși și mai asumați în deciziile noastre. Mai cred, de asemenea, că nu trebuie să facem toate aceste lucruri singuri; că împreună va fi mereu mai bine decât pe cont propriu, de aceea sunt pasionată de toate aspectele care țin de mentorat, coaching și de elementele care construiesc echipe.

 

Povestea ta la Samsung 

M-am alăturat echipei Samsung în vara anului 2016,  în funcția de Marketing Manager pe regiunea Europa de Sud-Est. Rolul meu a devenit mai complex în timp, am pus bazele departamentul de online și modern retail, am lansat magazinul propriu eStore în România, am dezvoltat și implementat pentru prima dată strategia de public affairs etc., iar în prezent, coordonez strategia de marketing, comunicare și digital din România și Bulgaria pentru tot portofoliul de produse, atât în ceea ce privește lansările de flagship-uri cât și campaniile de brand.

 

Perioada de început

În mod surprinzător, ceea ce îmi aduc aminte despre perioada mea de început la Samsung sunt eforturile de a deveni o persoană tech savvy. Nu eram neapărat pasionată de tehnologie înainte de a veni aici, iar rolul meu în Samsung mi-a oferit un acces privilegiat și rapid la o lume a inovației și a descoperirilor tehnologice, fapt ce m-a provocat să mă auto-educ în acest sens.

Apoi, îmi aduc aminte un sentiment de mirare (”wonder”) față de o companie care trăiește prin toți porii ei promisiunea de brand, și anume aceea de a ajuta oamenii să ducă vieți mai bune cu ajutorul tehnologiei. Am devenit, după mai bine de 6 ani, destul de familiarizată cu tehnologiile Samsung, însă mi-am păstrat sentimentul de mirare în interacțiunea cu noutățile de produs. Cred cu tărie ca women in tech (femeile in industria de tehnologie) pot să aducă o abordare nouă în industrie, care să ducă la inovație și o mai bună comunicare de brand, ceea ce poate sa aducă și o satisfacție mai mare a consumatorilor.

 

Ce ai învățat cel mai important de când ești aici

Ultimii 6 ani au fost extrem de provocatori, din punct de vedere profesional. Nu doar că m-am familiarizat cu o lume a descoperirilor tehnologice cu care nu eram neapărat obișnuită până atunci, însă am și descoperit că una dintre cele mai captivante si frumoase părți ale meseriei mele este aceea de a construi și de a consolida echipe de profesioniști. Am aflat astfel că, dincolo de premii și de gale, cel mai mult mă bucură recunoașterea de care se bucură colegii din echipa mea, evoluția acestora pe plan profesional și reușitele acestora. De aceea, în ultimii ani, am decis să parcurg cursurile unei școli de leadership și coaching, pentru a învăța de la experți modalitățile și instrumentele pentru a construi și consolida echipe performante, care pot funcționa indiferent de contextul macro-economic.

 

Partea cea mai frumoasă în munca ta. Și cea mai grea

Lucrez într-o companie pentru care inovația este o componentă esențială a strategiei de brand și de dezvoltare de produs, de aceea, am privilegiul zi de zi să descopăr moduri surprinzătoare în care lumea se schimbă. Doar în ultimii ani, felul în care lucrăm, ne conectăm, călătorim sau învățăm s-a schimbat fundamental, iar tehnologia a fost un motor puternic al acestei schimbări.

În echipa de marketing a Samsung România, suntem 15 specialiști care ne străduim zi de zi să ținem pasul cu aceste inovații, să descoperim mereu platforme noi în care să avem discuții relevante cu utilizatorii Samsung. De aceea, am decis să deschidem un spațiu de dialog cu generația Z, declarându-ne #AllOut în efortul de a le sprijini pasiunile și interesele. Tot de aceea, am lansat provocarea #PlayOnWithSamsung către cei care se joacă, indiferent de vârstă, și care au nevoie de o scânteie care să le alimenteze cheful de joacă.  Și tot din același motiv, sprijinim comunități de profesori și de elevi prin Samsung Ecosystem for Education Development, pentru a înlesni accesul la tehnologie în școlile românești. Ca specialiști în marketing, tehnologia ne oferă privilegiul de a fi în primul val al schimbărilor care fac lumea mai bună, iar aceasta este componenta rolului meu care îmi aduce cele mai mari satisfacții.

Cât despre aspectele mai puțin plăcute, cred că nu este o surpriză pentru nimeni că ultimii ani, atât de plini de incertitudini pentru sănătatea și siguranța noastră, au fost o provocare și pentru mine. Poate peste câțiva ani, voi decide să privesc în urmă la ultimii doi ani, să trag concluziile corecte și să învăț ce am de învățat din această perioadă. Până atunci, navigăm o perioadă nesigură și ne-am obișnuit că singura certitudine a muncii noastre este schimbarea. Cred că, astfel, am devenit mai rezilienți și ne-am consolidat ca echipă, pentru că fără sprijinul și expertiza fiecărui membru al echipei mele, nu am fi reușit să ducem la bun sfârșit toate proiectele pe care ni le propunem.

 

Cele mai interesante proiecte

Multe dintre proiectele comunicate anul trecut au avut în focus atât produsele Samsung, cât pasiunile și valorile utilizatorilor noștri. De cele mai multe ori, ne străduim prin campaniile pe care le lansăm să construim punți de comunicare cu publicurile noastre, astfel încât aceștia să descopere tehnologia în contexte care îi ajută sau care le pun în valoare obiceiurile. Una dintre cele mai provocatoare platforme lansate în ultima perioadă este #AllOut, un manifest pentru tinerii care folosesc gadget-urile pentru a-și exprima pasiunile prin artă, fashion, muzică sau fotografie. Platforma #AllOut ne-a oferit șansa unor colaborări absolut surprinzătoare precum cea cu Dezideriu/ Mercur Retrograd, cu Faiăr, dar și cu DeMoga Music, pentru a crea primul album muzical produs de artiști din Generația Z.

Un alt proiect valoros pentru echipa noastră a fost acela în care am transformat un smartphone într-un agent al schimbării. #FlipTheStereotypes este campania prin care Samsung Galaxy Flip3 a devenit un ambasador al egalității și al luptei împotriva stereotipurilor de gen, aducând în prim plan femei care au avut succes în industrii considerate dominate de bărbați. Astfel, am avut privilegiul de a le cunoaște și de a interacționa cu Simona Păun, pilot de avioane, Cristina Oprea, pilot de raliuri sau Giorgiana Vlăsceanu, project manager StepFWD.

Nu în ultimul rând, prin parteneriate, menționez aici cel mai recent cu brandul Musette, am încercat să scoatem în față noile produse flagship și ne-am propus să schimbăm perspectiva utilizatorilor asupra tehnologiei, într-un mod care să răspundă totodată nevoilor lor de lifestyle de astăzi.

Anul acesta am cunoscut și interacționat cu mulți oameni care folosesc tehnologia și produsele noastre în moduri absolut surprinzătoare. Unii le folosesc pentru a se inspira, pentru a crea, alții pentru a-și construi o voce, iar unii pentru a se juca. #PlayOnWithSamsung este platforma prin care îi încurajăm și îi aplăudăm pe cei din urmă, pentru că spiritul de joacă este vital tuturor, indiferent de vârstă sau gen.

 

Echipa

Suntem 15 colegi în echipa de marketing a Samsung România, plus alți încă 6 în echipa din Bulgaria, și cred că, probabil, cel mai valoros aspect al acestei echipe este respectul reciproc. Suntem atenți mereu la opiniile celorlalți și la contribuțiile fiecăruia în orice proiect, pentru că expertizele noastre diferite ne ajută să fim o echipă valoroasă și creativă.

În plus, ceea ce ne aduce mereu împreună, dincolo de muncă, sunt momentele în care ne relaxăm, în care suntem împreună și în care povestim orice, de la filme, seriale, conturi de Tik Tok pe care le urmărim până la călătorii și experiențe surprinzătoare. Îmi doresc să păstrăm acest aspect și în anul următor să avem mai multe oportunități de a ne simți bine împreună și de a învăța unii de la ceilalți.

Descoperiți mai multe despre fiecare membru al echipei de marketing:

 

O zi obișnuită de muncă 

Zilele mele de lucru nu seamănă niciodată una cu cealaltă și, de multe ori, agenda zilei se poate schimba radical de la o oră la alta. De aceea, țin mult la rutina mea de dimineață, care e compusă dintr-o cafea proaspăt râșnită, câteva pagini dintr-o carte pentru inspirație (Ryan Holiday, The daily stoic), meditație și sport (cross fit sau jogging). Aleg să îmi dedic acest timp pentru puțină liniște, sănătate fizică și mentală, pentru a-mi organiza gândurile și a mă pregăti pentru o nouă zi.

 

Inspirație de final

Am ajuns la concluzia, în cei peste 20 de ani de carieră, că indiferent de meseria pe care o practici, de oamenii cu care interacționezi, de rolul tău pe scara ierarhică, cel mai valoros principiu de care trebuie să ții cont este cel inspirat din poemul scris de Maya Angelou: „Am învățat că oamenii vor uita ce ai spus, vor uita ce ai făcut, dar nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă”.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Campanii

Sectiune



Branded


Related