Nu sunt Mircea, nici Viorel, Mihai, Vlad sau Adela. Dar as putea fi Larisa. Nu asa de tipatoare, dar m-as putea identifica intr-o oarecare masura cu ea. Atunci se pune variabil intrebarea: eu, pe post de Larisa, as visa ca ma identific cu un personaj de la tv? M-as vedea proiectata pe ecran alaturi de ei? Nu. Pentru ca nu mi-au placut niciodata exagerarile evidente. Dar sa o luam cu inceputul.
Ce ne facem cu fonturile?
Intai, cum e si normal am vazut teaser-ul, care isi facuse zic eu treaba din a ma atata si a ma lasa gandindu-ma. Prima oara mi-am zis: se rebranduieste Boom? Nu...imposibil. Cerculetele din logo insa ma duceau invariabil la acest prestator de servicii digitale. Cum insa stiam, ca orice roman obsedat de reclame, de banii investiti de acestia in prima campanie publicitara de imagine mi-am spus clar ca nu poate fi vorba de Boom. Dar sigur va fi un nou serviciu de televiziune digitala. De ce oare insa un logo atat de asemanator? De ce culori ce imi aduc aminte de tricolor? Nu mi-am batut insa capul foarte mult. Mi-am intrebat niste prieteni ce cred si cam atat. Imi starnise insa suficiente semne de intrebare pentru a astepta curioasa campania propriu-zisa de lansare.
Am asteptat ceva interesant, care sa rupa piata, care sa arate senzational din punct de vedere al productiei, cel putin, ca vorbim de digital, nu? Dar nu am avut eu norocul asta. Imaginea nu ma da pe spate, ideea nici atat. E clar un spot care nu e salvat nici de copy nici de art.
Nu stiu la ce va ganditi voi cand auziti cuvantul digital. Pentru mine insa este egal cu noua tehnologie si cred ca Dolce ar fi trebui sa imi transmita asta, sa imi dea intr-adevar senzatia ca se vede bine, ca e profi, ca imi aduce un plus de valoare. Cu atat mai mult cu cat pe site-ul lor promit ca vor aduce imagine si sunet perfecte. Promisiuni sunt multe si usor de facut, din pacate insa, campania esueaza tocmai la a pune cat de cat in practica cele promise. Un spot mai mult decat mediocru pentru o televiziune totala. Si uite cum am ajuns intr-un alt punct mort. Televiziune totala. Ce inseamna asta pe romaneste, ca eu sincer nu inteleg? Da, se doreste ca intreaga familie sa fie multumita si sa isi gaseasca tipul de programe croit pe tipologia ei, dar sa spui ca televiziunea este totala mi se pare cel putin un pic tras de par, totusi cel mult iti poate oferi o experienta totala.
Zapping prin telenovele si western
E clar ca orice brand trebuie sa interactioneze cat mai profund cu publicul tinta, sa il convinga sa faca parte din universul sau. O modalitate ar fi sa il faca pe consumator sa se simta ca acasa in timp ce simte brandul. Si cred ca asta s-a incercat si cu Dolce. Numai ca nu le-a iesit. E o idee veche insa si pusa mult mai bine in practica de altii, atat din tara, cat si de peste hotare. Sa ne uitam la Arcticul autohton castigator in acest an la Portoroz (n.r. Arctic TV Drama) sau la Apropo TV (Telenovele, Vedete - spoturi care duc aceasta idee un pic mai departe si mai bine). Sa ne amintim si de familia Flanco. Toate exemple mult mai reusite.
Vorbim deci de un concept slab, redat indoielnic. Unde mai punem cat de prost se aude in romana Viorel e Dolce cand se uita la filme politiste (n.r. nu mai luam in calcul si cacofonia de rigoare, Adela e Dolce la telenovele, etc. Frati buni, dolce inseamna dulce si tandru. Cum poti face o astfel de asociere? Un joc de cuvinte deloc inspirat. La un moment dat imi spunea o buna prietena din publicitate ca primul lucru invatat cand a intrat in agentie a fost sa nu apeleze la jocuri de cuvinte. Acum inteleg mai bine si de ce.
Din pacate, nici spoturile de produs Pre telenovela si Pre western nu stau mai bine. Adela este penibila si fada. Tind sa cred ca putine tinere de varsta ei isi permit sa stea asa ancorate de televizor. Poate mai merg si ele la facultate sau daca nu.. la serviciu. Singurul jucat un pic mai bine si mai charismatic este western-ul, desi nici acolo nu debordam de imaginatie. Imitatia gen Ingerii lui Charlie facuta de tipul din spatele canapelei ma lasa fara cuvinte. Plat si deloc palpitant. Sincer, sper sa nu le vad prea des pe tv.
Nu in ultimul rand.. numele
As vrea sa stiu cine a facut consultanta de branding si cum a ajuns la acest nume, potrivit mai degraba pentru sampanie, inghetata sau orice altceva. Mai putin... pentru ce a fost ales. Daca este cineva incantat de nume, il rog sa imi dea si mie de stire si sa imi spuna de ce. Imi pare rau, eu nu sunt Dolce.
Comentarii