PATETISM SI PRAGMATISM

Caro diario, adica jurnalule, mai draga: ma uit de vreo zece zile la spotul cu Norbert, Lili si Gianina, incercind sa descopar usoare urme de creativitate, de inovatie, de pragmatism, dar nici pragmatismul mileniului trei nu mai e ca alta data - nu se lasa decriptat cu una, cu doua. Cit despre cai nebatatorite, mai e mult pina departe.

Am patruns cu smerenie in labirintul mitologiei publicitare, fara a putea sa-i dau de capat, sa ajung la o justa intelegere a patternurilor si a mecanismelor logice care le genereaza. Se introduce mai intii cliseul femeii "de casa", cu sinii mici si fizionomia inexpresiva, dar abila in manipularea cratitelor, lavetelor si retetelor culinare, cu doctoratul luat in combinarea detergentilor si balsamurilor de rufe. Ea va cistiga intotdeauna razboiul casnic, in detrimentul posesoarei de forme onctuoase si cupa D la sutien. Ma intreb de ce? Asa au concluzionat specialistii in urma mamografiei? Sau siliconul si serul fiziologic trebuie sa stea departe de ochiurile aragazului, pentru evitarea accidentelor domestice? Varianta A sau B? Astept raspunsul.

Al doilea cliseu se afla cuibarit in tiparul masculin propus - verisorul mai tinar si nouazecist al gastii din panourile publicitare Kent, frate bun cu "buna dimineata, barbierit uscat" si cumnatul lui Mach3 - tipul ala nici imbracat nici dezbracat, nici tuns nici hippy, nici ras nici neras, nici calare nici pe jos, barbatul acela care - in 90% din spoturi - mimeaza actul gindirii scarpinindu-se in barba. Din nou ma intreb de ce e mare inflatie de cucoane pe capul lui, cind il gasim integrat in natura in aceeasi proportie ca apa?

Aici intervin specialistii - " pai bine bai, tu n-ai vazut ca e pragmatic, nu te-ai uitat la masina?". M-am uitat si la masina, si la pretul ei, si la virsta posesorului. Pica din start varianta cu criza adolescentina si teribilismul, ramine cea cu persuasiunea prin portofel. Gros... De portofel vorbeam. Cind inteligenta ramine in zona scarpinatului in barbie si virilitatea sub capota masinii sport - ca unica arma de seductie, atunci domnul se cheama tot cu P, dar nu pragmatic, ci patetic. Pragmatica ramine doar Gianina, care-shi plimba cupa D fara nici un efort financiar sau de constiinta.

Pragmatic ramine motanul roscat, nedezlipit de frigiderul incapator, din printurile pentru electrocasnicele Rex. Pragmatici sint cei ce renunta la povara zilnica a baxurilor de suc si a cosurilor pline de rufe nespalate, achizitionind combine frigorifice si masini de spalat Indesit. Pragmatici sint cei care-si vad, fara nici un stress, de ritmul normal al vietii, punind Aristonul la treaba. Pragmaticul spune "eftin si bun", nu "scump si pagubos", "util", nu "rosu".

Pe domnul in cestiune il vad target pentru "alte cucine DADA", scormonindu-se in portofel ca sa achite stainless steel-ul si designul unicat, imaginindu-si scene erotice fierbinti cu Gianina, pe blatul de inox incorporat. Asta in timp ce proaspat divortata Lili - recasatorita cu Giovanni (baiat bun, ras, tuns, frezat, posesor masina de familie) - se bucura in tihna de electrocasnicele Amica, "eftine si bune", achizitionate din Unirea Shopping Center, etaj III, pe dreapta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related