Pe 8 decembrie 2022, de la ora 21.00, Revista Atelierul organizează online pe pagina sa de Facebook o ediţie specială Creative Night Talks având-o invitată pe Dorothe Klein –Director Content la Messe Frankfurt. Într-o discuţie moderată de Mihaela Ion, Dorothe Klein poveşteste despre târgurile marca Messe Frankfurt dedicate industriile creative: Ambiente, Creativeworld şi Christmasworld, organizate în paralel, la începutul lunii februarie 2023.
Printre temele atinse în cadrul discuţiei în limba engleză, cu subtitrare în română, se regăsesc trendurile ilustrate la fiecare târg, oportunităţile pentru designerii debutanți, experienţa vizitării sau participării ca expozant şi detalii despre sustenabilitate.
Mihaela Ion, moderatoarea ediţiei, menţionează: “Discuţiile cu stakeholderi internaţionali sunt oportune pentru dezvoltarea şi creşterea industriilor creative şi culturale, schimbul de informaţii fiind vital pentru a ţine pasul cu tendinţele din domeniu. Este o oportunitate extraordinară pentru designeri discuţia cu Dorothe Klein, de la care vor primi direct informaţii despre târguri, despre posibilităţile de participare în calitate de expozant. Ambiente, Creativeworld şi Christmasworld sunt târguri flagships pentru industriile creative şi culturale internaţionale, de aceea este important pentru Revista Atelierul ca acestea să fie prezentate şi în cadrul Creative Night Talks.”
Începând din 2023, târgurile internaționale Christmasworld și Creativeworld se alătură celui mai mare târg de bunuri de consum la nivel global - Ambiente Frankfurt - și se vor desfășura în paralel după cum urmează: Ambiente și Christmasworld 3 - 7 februarie, Creativeworld 4 - 7 februarie 2023.
Ediţiile Creative Night Talks sunt arhivate şi disponibile în mod constant şi gratuit pe site-ul Revista Atelierul, pe pagina de FB şi pe paginile de social media cu care am realizat crossposting.
Conferinţele online Creative Night Talks, curatoriate de Revista Atelierul, propun o abordare multidisciplinară a ceea ce devine un ghid de noi bune practici, în domeniul industriilor creative şi culturale. Pe lângă finanțările publice pe care Creative Night Talks le câştigă la sesiune de cofinanţare organizate de Ministerul Culturii, Centrul de Proiecte – Timişoara, proiectul creat în 2020, are un public constant de peste 30.000 de fani şi este finalist recurent la Gala Societăţii Civile (secţiunea Artă şi cultură, 2021, 2022) şi la Gala Digital Divas (secţiunea Best Podcast 2022).
#CreativeNightTalks #RevistaAtelierul #IndustriiCreative
Dorothe Klein este Director Content Consumer Good Fairs Messe Frankfurt. A studiat literatură şi limbi romanice, economia şi istoria artei în Mainz, Germania. Face parte din Messe Frankfurt din 1999. Împreună cu echipa sa, este responsabilă pentru crearea și dezvoltarea tematicilor, evenimentelor și întregului conținut pentru târgurile de bunuri de larg consum ale Messe Frankfurt, cum ar fi zone de prelegeri, expoziții speciale de produse, zone de design, ceremonii de premiere, prezentări de tendințe și alte teme și evenimente.
Mihaela Ion este manager cultural cu o experienţă amplă în cadrul industriei creative şi culturale româneşti. Pe lângă educaţia universitară dedicată istoriei artei, Mihaela Ion s-a specializat în domeniul managementului şi este co-fondatoarea proiectelor Revista Atelierul, Creative Night Talks şi a Asociaţiei Atelierul de Creaţie. Activează în diferite galerii de artă internaţionale în calitate de curatoare. Din noiembrie 2022, este International Board Member în cadrul AICA.
Revista Atelierul, fondată în 2010, este o platformă activă de promovare online şi offline a industriilor creative şi culturale din România şi din străinătate. Cu un număr de peste 9,5 milioane de cititori, în cei 12 ani de activitate a realizat un content de peste 3000 de articole, promovează peste 1.500 de artişti și designeri de produs și sunt parteneri media viabili la peste 600 de evenimente de profil naţionale şi internaţionale.
Grupul Messe Frankfurt este unul dintre cei mai importanți organizatori de târguri, congrese și evenimente din lume, cu propriul spaţiu expozițional. Cu un număr de peste 2.200 de angajați la sediul central din Frankfurt și în 28 de filiale, organizează evenimente în întreaga lume. Practicile de afaceri durabile sunt un pilon central în strategia lor corporativă și ating un echilibru sănătos între interesele ecologice și economice, responsabilitatea socială și diversitate. Un alt punct forte al Messe Frankfurt este rețeaua sa globală de vânzări puternică și strâns unită, care acoperă aproximativ 180 de țări din toate regiunile lumii. Cu sediul central în Frankfurt, compania este deținută de orașul Frankfurt (60 la sută) și statul Hesse (40 la sută).