Publicitatea digitală corelată cu inflația

Publicitatea digitală corelată cu inflația

Inflația crește bugetele de publicitate pe toate canalele media, iar publicitatea digitală nu face excepție.

Rata anuală a inflației din România a crescut la 15,3% în august 2022, de la 14,96% în iulie. Aceasta a fost cea mai rapidă creștere a prețurilor de consum din aprilie 2003, iar prețurile la alimente au crescut cel mai mult în ultimele două decenii (18,22% față de 16,05% în iulie).

Problema critică a inflației este devalorizarea, iar  această schimbare a puterii de cumpărare modifică și comportamentul consumatorului obișnuit cu un anumit nivel de cheltuieli. De exemplu, s-ar putea să observați un interes mai scăzut din partea clienților dumneavoastră, deoarece aceștia devin mai prudenți cu cheltuielile. Și nu pentru că au găsit un alt produs sau alt magazin, ci pur și simplu au mai puțini bani de cheltuit. Acest lucru duce la bugete de publicitare mai mari, cu o creștere a indicatorilor importanți precum CPC, CPM, CPA.

Alte canale media sunt în aceeași situație. Cel mai recent raport Global Ad Trends constată că CPP-ul TV la nivel mondial a crescut cu 31,2% din 2019 - cel mai mare salt din mai bine de două decenii - cu o creștere de 9,9% numai în 2022. De asemenea odată cu creșterea prețului la hârtie, publicitatea tipărit crește și aceasta costurile în mod constant și nu există nicio tendință că se va îmbunătăți curând. Având în vedere că toate celelalte canale media își cresc și ele prețurile din cauza inflației, este important ca retailerii să își investească bugetul în canale măsurabile. În acest fel, pot urmări cu ușurință care este randamentul investiției.

Nu există nicio îndoială că media digitală oferă rezultate măsurabile. Prin intermediul diferitelor soluții de marketing multichannel este posibil să atingeți publicul țintă acolo unde se simte cel mai bine să acceseze conținutul. Retailerii își pot defini publicul țintă și chiar crea oferte dedicate pentru acesta, pentru a demara o campanie de promovare eficientă. Una dintre cele mai mari oportunități pe care le oferă măsurabilitatea digitală este capacitatea de a optimiza o campanie în derulare, văzând în același timp rezultatele acesteia real time. Aici intervine Offerista Native Network care le permite retailerilor să deruleze o campanie de cataloage digitale care să ajungă la milioane de clienți. Cu peste 1.400 de platforme și aplicații mobile, Offerista Group are cea mai mare acoperire din Europa, generând lunar peste 10 milioane de interacțiuni pentru retaileri și braduri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related