[La shopping cu creativii] Maria Zvenigorodschi: Imi sar in ochi campaniile bine lucrate si sunt momente in care cumpar anumite produse doar pentru ca apreciez campania si conceptul creativ

[La shopping cu creativii] Maria Zvenigorodschi: Imi sar in ochi campaniile bine lucrate si sunt momente in care cumpar anumite produse doar pentru ca apreciez campania si conceptul creativ

Cat de mult spune cosul de cumparaturi despre noi, cel din supermarket sau cel online? Cum s-au schimbat tabieturile consumeriste in ultima perioada si in ce fel le-a influentat criza acestui an? Vorbim cu oamenii de marcom despre obiceiurile lor de shopping, facem liste de cumparaturi si placeri vinovate si vedem cum isi disociaza ei rolul de cumparatori, chiar daca lucreaza in inima consumerismului. 

Maria Zvenigorodschi, Digital Account Manager Cognition, nu a reusit niciodata sa isi faca un buget de cumparaturi sau lista cu necesitati inainte de a merge la supermarket, cumpara si din magazine si online si este genul de om caruia ii place sa se plimbe printre rafturi.  

Cred ca shoppingul offline va ramane doar ca un moft si doar pentru o anumita categorie de produse, iar tot ce inseamna necesitate se va muta in online. Vedem deja o automatizare in supermarketuri, spune Maria.

Cum arata cosul ei de cumparaturi, vedeti mai jos: 

 

Shoppingul: placere sau corvoada?

As putea spune ca ,,Shopping is my cardio’’. Stiu ca este un cliseu, dar intodeauna am vazut plimbatul prin magazine ca o aventură, mai ales in cele de haine.

Din cauza programului incarcat, am devenit in ultimul timp fan al aplicatiilor de delivery, lucru pe care inainte nu l-as fi conceput. Acum este un obicei saptamanal sa imi fac cumparaturile pe aplicatie si sa le primesc la usa.

 

Calculat sau cheltuitor? 

Cheltuitor… N-am reusit niciodata sa imi fac un buget de cumparaturi. Cand vine vorba de mancare nu ma uit niciodata la preturi.

 

Chestii scumpe la care nu ai renunta

Lucrurile frumoase care imi aduc un plus confort - lumanarile parfumate, gelurile de dus, cremele de fata, dar si cosmeticele.

 

Tabieturi consumeriste

Eu sunt acea persoana care se plimba printre rafturi si intra in orice magazin ce pare interesant. Vazut, placut, cumparat :)

Ultimele produse cumparate - carti. Avand in vedere ca tocmai a fost Black Friday, mi-am facut stocul de carti pentru urmatoarele luni.

 

Cand si de ce mergi in magazine

Sunt doua situatii - dorinta si placerea de a ma plimba prin magazine si nevoia de a vedea un produs inainte sa il cumpar. De obicei, cand vine vorba de produse electronice ma duc sa analizez situatia la fata locului.

In ultimul timp as zice ca procentul online/offline este 50% - 50%.

 

La supermarket

Weekendul imi ofera singura sansa sa ajung intr-un supermarket, asa ca putem sa-l numim un program flexibil: cand sambata, cand duminica :) Intotdeauna aleg supermarketurile mari.

Nu fac liste, cumpar din obisnuinta aceleasi produse, a devenit o rutina pe care arareori o schimb dupa nevoie.

 

Placeri vinovate 

Branza si vin :) Am plecat odata dintr-un magazin cu 8 tipuri diferite de branza :))

 

Cum a afectat criza bugetul de consum

Cred ca singura schimbare majora a fost sa nu mai cumparam apa din magazin si sa optam pentru un abonament lunar. Mai mult din dorinta de a reduce consumul de plastic, dar si pentru ca mi se pare mai eficient. In rest nu am schimbat nimic.

Singurele dati cand renunt la lucruri este cand observ ca le-a scazut calitatea.

 

Te poate influenta publicitatea chiar daca stii cum este facuta? :) 

Cu siguranta. Imi sar in ochi campaniile bine lucrate si executate si sunt momente in care cumpar anumite produse doar pentru ca apreciez campania si conceptul creativ.

Inca nu am fost in situatia sa nu cumpar un produs doar pentru ca nu mi-a placut campania, insa am cumparat o crema de fata a carei reclama m-a dat pe spate.

 

Branduri preferate

Cum ziceam, de fiecare data cumpar acelasi branduri. Mai mult din obisnuinta, dar si din siguranta ca stiu la ce sa ma astept din punct de vedere calitativ.

 

Citești etichetele?

In ultimul timp… la numarul de calorii al produselor :)). Inca invat sa citesc corect o lista de ingrediente a produselor si as recomanda ca toata lumea sa o faca.

 

Ai lucrat pentru produse care nu-ți plăceau?

Da. Cred ca prin perspectiva meseriei am testat multe produse pe care altfel nu le-as fi cumparat.

 

In caz de apocalipsa: 3 produse pe care le-ai lua cu tine în buncăr

In afara de telefon, fara de care nu plec nicaieri, as lua un ceai, o carte si supa instant.

 

Shoppingul peste 20 de ani

Cred ca shoppingul offline va ramane doar ca un moft si doar pentru o anumita categorie de produse, iar tot ce inseamna necesitate se va muta in online. Vedem deja o automatizare in supermarketuri.

 

Ce ar spune cosul tau de cumparaturi despre tine

Cel de la supermarket ar zice : ,,Nu imi dau seama daca cumpara doar pentru ea sau pentru tot orasul’’ Mergand din ce in ce mai rar in magazine, atunci cand mergem, facem stocul pentru o luna/ doua cand vine vorba de produse neperisabile.

Cel online: ,,Cate fructe, cate legume, ce viata sanatoasa trebuie sa aiba’’. Mi-am facut obiceiul ca produsele care au termen de valabilitate mic sa le comand online.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cognition

Cognition abordeaza digitalul ca ecosistem dinamic, in care brandul se manifesta coerent si consistent iar toate nevoile sale sunt adresate sinergic in touchpoint-urile relevante (de la brand awareness la cresterea... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related