XR Month: peste 40 de mii de accesări într-o lună de realitate augmentată la București

XR Month: peste 40 de mii de accesări într-o lună de realitate augmentată la București

Cel mai mare festival de realitate augmentată din România, XR Month, a avut loc la Bucureși, în Parcul I.O.R între 15 octombrie și 15 noiembrie. Ediția a doua, BestiAR, a adus 10 creaturi inspirate din folclorul românesc și din mitologiile altor culturi într-unul dintre cele mari parcuri ale orașului, ca filtre de realitate augmentată. Printr-un nou tip de explorare a patrimoniului material și imaterial, trecătorii au fost invitati să descopere bestiile în realitate augmentată pe una dintre cele mai populare platforme de social media, Instagram.

Cele mai fascinante și cunoscute creaturi din folclorul românesc și din mitologiile altor culturi au prins viață pentru prima dată în realitate augmentată într-o colecție de filtre 3D și filtre faciale accesibile pe Instagram. Anul acesta, expoziția a reunit 14 artiști naționali și studiouri pentru ilustrarea și augmentarea creaturilor: Reuniform, Dan Pecete, Irina Bako, Alex Dohotaru, Augmented Space Agency, Adelina Butnaru, Andra Popovici, Cristina Frei, Tammy Lovin, Wanda, Bianca Jelezniac, Stella Caraman, Loreta Isac, Alina Marinescu.

Colecția de creaturi și bestii a putut fi explorată în cadrul a două secțiuni:

Secțiunea Freestyle - Ielele, Zmeul, Blajinii, Priculiciul și Balaurul, sub formă de filtre 3D.
Secțiunea Open Gallery - Balaurul, Solomonarul, Priculiciul, Ielele, Zmeul, Căpcăunul, Floarea Dragostei, Știma Apei, Șoimul sau Mavka, sub formă de face filters.

Explorarea filtrelor s-a realizat integral pe Instagram. Pentru aceasta, vizitatorii au deschis codul QR de pe marcajele XR Month și au urmat pașii afișați pe ecran. Filtrele pot fi accesate în continuare pe pagina de Instagram XR Month, la secțiunea filtre.

Ediția din acest an, începută la Timișoara, se încheie cu un număr impresionant de accesări ale celor 25 de filtre create - peste 340 000, în toată lumea.

Parteneri media: Decât o Revistă, Agenția Națională de Presă - AgerPres, IQads, Curatorialist.ro, Revista Biz, Propagarta, Feeder.ro, The Institute
Parteneri: Muzeul Național al Țăranului Român, Primăria Sector 3 București, Proedus, Augmented Space Agency, Color Studio
Organizatorii proiectului doresc să trimită mulțumiri către:
Nicoleta Musat, Lector Universitar la Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Litere, Istorie și Teologie pentru documentare
Muzeul Național al Țăranului Român și Ciprian Voicilă pentru documentare
Primăria Sector 3 București pentru găzduire

Proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului București afectiv 2022. 

Evenimentul este imaginat de One Night Gallery și Leo Burnett.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related