În era neconvenționalului și a digitalului, a transformărilor spectaculoase și a vieților teleportate în Metaverse, vechile canale de publicitate își găsesc din ce în ce mai puțin locul în briefuri și prezentări. Așa că pare suficient de surprinzătoare alegerea a trei tineri de a porni o afacere de la una din cele mai clasice forme ale publicității: panourile stradale. Alexandra Antofi, Ștefan Popescu și Michael Cuptor și-au propus să transforme convenționalul în neconvențional și să readucă human touch în advertisingul stradal. Au lansat Billyboards, o companie care își dorește să conecteze oamenii cu brandurile la modul cel mai direct, au dat startul cu o sută de panouri la finalul lunii august și au avut activari în cadrul Spotlight Festival, unde au vrut să demonstreze cum funcționează produsul lor și se pregătesc să promoveze primii clienți.
Advertising-ul stradal vine cu bune și rele. Partea bună ține de expunere, cea rea de distanța pe care o ai față de consumator. Noi vedem human touch-ul prin prisma promoterilor noștri, care dau viață mărcilor. Mie îmi place să îi văd ca pe o extindere a brandului în viața de zi cu zi. Știm că industria publicității este mereu în căutare de something disruptive, iar noi vrem să fim acel lucru.
Povestim în rândurile următoate cu Alexandra despre aventura ei în publicitate de la Amsterdam și One True Singer la Liga Studenților Români din Străinătate și, mai nou, la panouri stradale, cum a pornit Billyboards și care sunt planurile de început ale businessului.
Bio pe scurt
Nu prea vorbesc despre mine, în general merg pe premisa “munca mea să vorbească pentru mine”. Sunt Alexandra Antofi și am 23 de ani. Am început în industria publicității în 2018, în Amsterdam. Am renunțat la AMFI - Amsterdam Fashion Institute și lucrând la „Ripley’s Believe It or Not!”, m-am gândit că muzeul ar trebui să fie în social media. Zis și făcut. I-am trimis o prezentare managerului de marketing de pe atunci, iar la câteva zile am fost promovată la poziția de marketing assistant. De atunci, „the sky was the limit”. Am început să gust câte puțin din toate disciplinele comunicării: influencer marketing, events management, branding, social media.
În 2020 m-am întors în țară și treptat am început să îmi construiesc și aici o carieră. Una dintre etapele principale în dezvoltarea mea a fost Liga Studenților Români din Străînătate, unde am fost VicePreședinte de Comunicare. Alături de echipa mea, am reușit să dăm un refresh comunicării, să dăm un update brandingului și să ridicăm standardul evenimentelor pe care le gestionam.
Desigur, un proiect de suflet a fost și One True Singer, show-ul de pe HBO MAX, unde am descoperit cu adevărat zona de content marketing și am putut să învăț mult mai multe despre Tik Tok și cum poți vorbi cu o audiență din Generația Z.
În prezent, lucrez la GMP PR în poziția de traffic manager, dar reușesc să mă implic și în multe alte proiecte ale agenției.
La finalul lunii septembrie, alături de partenerii mei, Ștefan și Michael, am pus bazele Billyboards - o agenție de media și creație ieșită din convențional.
Povestea Billyboards
Povestea este una destul de comică. Noi ne-am întâlnit inițial pentru a pune bazele unui alt proiect, la care încă lucrăm. Însă, între timp, fiind focusați pe a dorința de a crea un business relevant pentru industria de comunicare, am ajuns la Billyboards. Eu, cu background-ul în publicitate, iar partenerii mei cu background în cinema și spoturi tv, am găsit punctul comun în media. Așa am început să căutăm lacune în piață și să vedem cum putem inova. Un principiu după care ne ghidăm este: “nu reinventăm roata, we are just making it better.”
Echipa
In momentul de fata noi trei suntem nucleul dur, dar avem si suport complementar pe partea de grafica (Dragos), marketing (Teodora) si logistica (Cristian).
Pe Stefan l-am cunoscut pe platoul de la One True Singer, unde el era fotograf, iar eu Content Creator. Am pastrat legatura inca din 2021, am colaborat si in alte proiecte. Stefan si Michael sunt colegi de facultate si au mai lucrat impreuna. Stefan ne-a adunat pe toti si astfel s-a format echipa.
Conceptul
Esența Billyboards este conexiunea umană. Vrem ca oamenii să experiementeze mult mai direct relația cu un brand, să-i poată decoda personalitatea, să simtă că brandul are o dimensiune 3D, reală și umană, că pot primi explicații la prima mâna despre produs, astfel încât totul să se transforme într-o experiență complexă. Din acest considerent am ales și o abordare mult mai umană și mai aplicată în comunicare.
De la idee la implementare
Deși rapid, procesul a fost unul destul provocator. Noi am reușit să punem pe picioare Billyboards într-o luna. Pe 18 august am avut prima întâlnire, la început am vrut un logo simplu, fără un exercițiu complex de branding, dar pe măsură ce lucram, mi-am dat seama de potențialul business-ului și de cum am putea aborda diferit comuncarea.
Pentru partea grafică am lucrat cu un graphic designer cu care am mai colaborat în trecut, Sînziana Cadar, iar pentru partea de copywriting cu o dragă colegă din agenție. A fost un proces smooth, pot spune că ne-am înțeles din privire. Billyboards s-a lansat oficial pe 29 septembrie.
Billyboards pe Insta
Human touch în advertisingul stradal
Advertising-ul stradal vine cu bune și rele. Partea bună ține de expunere, cea rea de distanța pe care o ai față de consumator. Noi vedem human touch-ul prin prisma promoterilor noștri, care dau viață mărcilor. Mie îmi place să îi văd ca pe o extindere a brandului în viața de zi cu zi. Ne pregătim promoterii în spiritul brandului căruia îi dau viață. Ei nu sunt oameni de vânzări, sunt acolo doar pentru a propaga mesajul campaniei tale.
Planuri & obiective
Planurile se concentrează pe comunicarea avantajelelor colaborării cu Billyboards. Vrem ca oamenii să afle despre noi, despre ce facem și mai ales despre beneficiile pe care le poate aduce o campanie comunicată pe acest suport neconvențional, care rămâne actual, într-o lume digitalizată. Fiind un produs nou, vrem să se propage corect informația legată de competențele noastre și de impactul acestui tip de media. Pe termen lung, am vrea să diversificăm gama de produse și să aducem o varietate de panouri și formate. Și, de ce nu, să ne extindem serviciile în toată România, nu doar în București.
Clienții
Căutăm clienți curajoși, care vor să îndrăznească, care vor să livreze publicului o formă nouă de comunicare și care văd oportunitățile în colaborarea cu Billyboards. Noi suntem cameleonici, ne putem adapta oricărei situații, fie că vorbim despre o campanie de promovare cu 5 panouri, fie că vorbim despre una cu 75 de panouri.
Publicitatea stradală din România
Publicitatea stradala din Romania este pe de-o parte suprasaturata, iar pe de alta goala. Sunt destul de multe OOH-uri goale. Stim ca odata cu pandemia bugetele de advertising s-au micsorat sau au disparut pur si simplu, iar acest lucru se poate vedea cu ochiul liber, cand iesi la o plimbare.
Cu foarte putine exceptii notabile, nu consideram ca publicitatea stradala mai poate captiva eficient atentia privitorului. Credem ca daca nu ai un vizual uluitor sau un copy bine scris, oamenii trec pe langa afisul tau fara sa-l mai observe. Traim in era lui web 3.0, unde atentia oamenilor pentru ce se intampla in jur este redusa si unde focusul este mai mereu in scroll, pe telefon.
Suntem mari fani ai panourilor publicitare digitale, mai ales cand am vazut la Cannes cum poti obtine un efect wow.
Ce aduceți nou în peisaj
Noi vrem să transformăm neconventionalul în convențional. Vrem să aducem metoda prin care brandul se poate conecta mai ușor cu publicul, fără să fie intrusiv.