[Creativitate & Tehnologie] Adrian Diac: Sper și cred că AI poate deveni noul shutter stock. Un spațiu în care poți testa idei, concepte, stiluri vizuale

[Creativitate & Tehnologie] Adrian Diac: Sper și cred că AI poate deveni noul shutter stock. Un spațiu în care poți testa idei, concepte, stiluri vizuale

Viitorul poate aparține, cu generozitate, și roboților și oamenilor, crede Adrian Diac, Creative Director Ogilvy Romania. În acest scenariu posibil, unii vor crea cu brațul bionic și casca virtuală, alții cu propria experiență de viață. Adrian speră că viitorul creației se îndreaptă spre diversificare, nu spre capitulare în fața tehnologiei. 

Suntem parțial echipați pentru lucruri fantastice. În sensul ăsta cred că tehnologia ne poate ajuta să exploram lucruri noi și să lărgim definiția creativității, spune Adrian Diac.

 Vorbim cu Adrian, în continuare, despre creativitate în era tehnologiei, influența AI, schimbările care își pun amprenta asupra industriei și cum vede el acest moment de tranziție spre ”altceva”. 

 

Cum e să lucrezi într-un domeniu creativ în 2022

E cum a fost dintotdeauna și, totuși, nimic nu e la fel. Suntem într-un moment de tranziție. De la ceva la altceva. Și nimeni nu știe precis ce este acel altceva. Atunci, soluția este sa ne raportam la ceva-ul știut and hope for the best.

Partea cea mai frumoasa este, în continuare, să nu știi foarte exact ce o sa faci mâine la job.

Partea cea mai grea este, în continuare, să nu știi foarte exact ce o sa faci mâine la job.

 

Cum a schimbat tehnologia procesul creativ

Este o discuție (și) despre terminologie.

Pariez că pentru omul de pe stradă tehnologia se referă la telefoane, camere foto, drone, jocuri video, tiktoks. Lucrurile simple.

Toate astea sunt vitamine pentru creativitate.

Însă, în realitatea industriei, de multe ori, tehnologie înseamna algoritmi, bife, calendare, automatizări, secunde.

Ei bine, astea cred că au săpat tranșee creative ce creează repetiție și monotonie.

 

Lupta cu rutina

Pentru mine rutina apare când nu am challenge-uri creative.

Altfel, mă simt cel mai bine când trebuie să debitez chestii. 

 

Schimbarea cea mai mare care a influențat domeniul tău

Aș zice COVID. A resetat multe lucruri legate de ce înseamnă work, work space, mental space și așa mai departe. Cu efecte bune și mai puțin bune.

 

Cum ții pasul cu noutățile

Sunt un voyeur tehnologic. Știu ce se întâmplă în multe arii legate de tehnologie, dar, de cele mai multe ori, de la distanță. Chestia asta generează un soi de presiune, dar o găsesc preferabilă “deep dive-ului” în social media.

 

Efectele tehnologiei în munca ta

Cel mai des mă interesează ideea din spatele tehnologiei, ce o face să fie dezirabilă. Cred că este obligatoriu să înțelegi partea asta pentru a genera idei noi.

 

AI face poezie, pictează, compune muzică. Te sperie?

Nu mă nelinișteste teribil. 

Oricum, când zici că AI compune și face poezie e ca și cum ai zice că pensula face tablouri. Este vorba tot despre input uman, despre idei, despre concepte și, poate cel mai important, despre dorința cuiva de a crea ceva.

 

Este creativitatea o trăsătură specific umană?

Se știe că avem senzori mult mai potenți decât lățimea de bandă a creierului și capacitatea acestuia de procesare. 

Închizi ochii și auzi mai bine. Îți astupi urechile și vezi mai mult.

Așadar, suntem parțial echipați pentru lucruri fantastice. În sensul ăsta cred că tehnologia ne poate ajuta să exploram lucruri noi și să lărgim definiția creativității.

 

Ce nu va putea înlocui niciodată AI?

Creația vine din cele mai neașteptate locuri. Din traumă, de exemplu.

Trauma filtrată prin experiența personală este o experiență profund umană, greu de emulat. Dar niciodată să nu spun niciodată.

 

Influența AI în domeniul tău în viitor

Sper și cred că AI poate deveni noul shutter stock. 

Într-un sens bun. Un spațiu în care poți testa idei, concepte, stiluri vizuale.

 

Simbioza dintre creatori & tehnologie

Cred că simbioza va rămâne o opțiune. Sunt mulți autori SF care au imaginat un viitor populat, în același timp, de apicultori și cyborgi. 

Astfel, unii vor crea cu casca virtuală, alții cu foarfecă și lipici. 

Unii vor picta cu brațul bionic, alții cu galeata de vopsea.

Sper și cred că viitorul creației este despre diversificare, nu anihilare.

 

Ce ai face într-un viitor al roboților?

Coach și seminarii pentru roboți cu burn-out. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related