Burdusiti de calupurile publicitare, consumatorii din fata televizoarelor au nevoie de stimuli suplimentari pentru a li se reinvia pofta consumului.
Desfasurarea de forte din jurul unei ciocolate, a unui salam sau a unui ulei de floarea-soarelui sint ingrediente nelipsite din meniul publicitatii la mincare. Saliva este cuvintul de ordine, iar breasla publicitara nu se fereste sa recunoasca trucurile la care face apel pentru a stirni reactii instante.
Pavlovi in 30 de secunde
"Toate reclamele la alimente au acelasi unic scop: sa produca salivatie", admite Bogdan Manea, General Manager Brightness. "Normal ca acest reflex pavlovian trebuie ajutat intr-un fel, si atunci advertiserii si agentiile lor minunate recurg la tot felul de artificii pe care le numesc pompos «product demo». Cit de creativ, de poetic, estetic sau grotesc este acest demo depinde de talentul si de imaginatia creatorilor si companiilor de productie care-i deservesc. Unii au mai mult talent, altii mai putin", continua Manea. Categoria "produselor de impuls" in care se incadreaza alimentele le fac invariabil vulnerabile acestor tehnici, constata si Raluca Feher, Senior Copywriter al agentiei Cap: "De cele mai multe ori, reclama e la o punga de mirodenii plina de E-uri si de conservanti sau la o ciocolata modesta, iar atunci se merge pe aplicarea retetei «frumusetii interioare». Daca ai sti tu ce este inauntru, cum se imbuca ingredientele si ce proaspete erau ele inainte de a fi uscate, chiar de-i 4 dimineata te-ai duce sa cumperi produsul respectiv". Vilma Ignat, Client Service Director in cadrul Scala JWT, marturiseste ca aproape toate marcile din categoria food pe care agentia sa le gestioneaza au astfel de demouri, insa motivatiile difera de la caz la caz. "Produsul este nou, iar atunci e indicat sa il prezinti frumos, iar consumatorul sa isi formeze o prima impresie placuta, in alte cazuri filosofia clientului si a marcii includ prezentarea intr-un demo. In fine, marca nu are nimic de spus si atunci singura salvare e felul in care arata produsul in spot", spune Ignat. "E o conventie atit de puternic inradacinata, ca aproape toti clientii cer aceste secvente, fara sa se mai gindeasca la utilitatea lor", adauga si Adriana Pascan, Group Creative Director la McCann Creative Services.