Pe piata carburantilor se anunta inceputul unei batalii de marketing acerbe. O explozie de logo-uri noi s-a produs la pompele de benzina in ultimele luni, lansarile si promotiile pentru tinerele branduri de carburanti se tin lant, dublate acum si de aparitia primelor carduri de credit. In viitorul apropiat, ne putem astepta ca benzinarii sa urce in topul spenderilor in publicitate.
Toate datele ce tin de contextul economic indica faptul ca retailerii din domeniul petrolului vor fi nevoiti sa umfle puternic bugetele de promovare pentru a putea supravietui. Ritmul alert de crestere a pietei auto in ultimii doi ani, precum noile cerinte legate de protectia mediului si de promovarea energiei verzi impuse de Uniunea Europeana sunt principalii factori care au produs reactiile de branding intensiv pe piata carburantilor. Majoritatea producatorilor au anuntat deja productia in serie de vehicule pe baza de carburanti alternativi, ceea ce va diversifica si mai mult oferta de combustibili pentru masini si nevoia de comunicare a noilor produse. Carburantii ecologici anunta o dezvoltare intensiva pentru anul viitor, iar marketingul verde isi va face aparitia cat de curand si in acest domeniu. In 2007, sunt anuntate sa intre in functiune inca opt rafinarii, investitorii fiind interesati in special de produsele biodiesel. Plus ca subventiile (de 50%) care se vehiculeaza pentru constructia de rafinarii care produc carburanti ecologici indica o diversificare si mai mare a ofertei in perioada care urmeaza.