XR Month: o lună de realitate augmentată la București

XR Month: o lună de realitate augmentată la București

XR Month propune explorarea patrimoniului cultural în realitate augmentată printr-o expoziție interactivă de artă digitală în aer liber, inspirată din folclorul românesc și din mitologiile altor culturi. Conceptul creează un nou tip de explorare a orașelor și al patrimoniului și este cel mai mare festival de realitate augmentată din România.

Cele mai fascinante și cunoscute creaturi din folclorul românesc și din mitologiile altor culturi prind viață pentru prima dată în realitate augmentată într-o colecție de filtre 3D și filtre faciale accesibile pe Instagram. XR Month - BestiAR aduce în premieră în centrul Bucureștiului, pe Calea Victoriei, 8 bestii. Acestea vor putea fi explorate în realitate augmentată în cadrul Spotlight, între 14 și 16 octombrie.

Începută la Timișoara, ediția de anul acesta va continua timp de o lună în Parc I.O.R, intrarea dinspre Baba Novac, între 15 octombrie și 15 noiembrie. Vizitatorii vor descoperi alte 15 creaturi inspirate din folclorul românesc și din mitologiile altor culturi, reinterpretate de artiștii români.

XR Month devine scena de prezentare a acestor personaje, reinterpretate de artiști români și animate de studiouri multidisciplinare. Acestea pot fi accesate pe pagina de Instagram XR Month, la secțiunea filtre.

Anul acesta, expoziția reunește 14 artiști naționali și studiouri pentru ilustrarea și augmentarea creaturilor din folclorul și mitologia românească, sârbească, maghiară și ucraineană: Reniform, Dan Pecete, Irina Bako, Alex Dohotaru, Augmented Space Agency, Adelina Butnaru, Andra Popovici, Cristina Frei, Tammy Lovin, Wanda, Bianca Jelezniac, Stella Caraman, Loreta Isac, Alina Marinescu.

Colecția de creaturi și bestii este adusă la viață în parcul Alexandru Ioan Cuza (IOR) din

București, în cadrul a două secțiuni:

Secțiunea Freestyle - Ielele, Zmeul, Blajinii, Priculiciul și Balaurul prind viață în parc, sub formă de filtre 3D.
Secțiunea Open Gallery - Parcul devine o scenă care transpune în ilustrații prin intermediul filtrelor faciale, transformând participantul într-una dintre cele mai cunoscute creaturi folclorice: Balaurul, Solomonarul, Priculiciul, Ielele, Zmeul, Căpcăunul, Floarea Dragostei, Știma Apei, Șoimul sau Mavka.

Explorarea filtrelor se realizează integral pe Instagram. Pentru aceasta, se poate deschide codul QR de pe marcajele XR Month și urma pașii afișați pe ecran. Este indicat ca aplicația Instagram să fie actualizată cu ultima versiune disponibilă.

Zona din parcul Alexandru Ioan Cuza este Rosarium, cea apropiată de intrarea dinspre Baba Novac, intersecție cu Câmpia Libertății.

Parteneri media: Decât o Revistă, Agenția Națională de Presă - AgerPres, IQads, Curatorialist.ro, Revista Biz, Propagarta, Feeder.ro, The Institute
Parteneri instituționali: Agenția Leo Burnet, Muzeul Național al Țăranului Român, Primăria Sector 3 București, Proedus, Augmented Space Agency, Color Studio

Organizatorii proiectului doresc să trimită mulțumiri către:
Nicoleta Musat, Lector Universitar la Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Litere, Istorie și Teologie pentru documentare
Muzeul Național al Țăranului Român și Ciprian Voicilă pentru documentare
Primăria Sector 3 București

Proiect co-finanțat de Primăria Municipiului București prin ARCUB în cadrul Programului București afectiv 2022.

Evenimentul este imaginat de One Night Gallery și Leo Burnett.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related