Vine un moment in viata oricarei femei cand se declanseaza ceea ce eu numesc "sindromul femeii expirate". Printre simptome se numara paranoia acuta si reactii frecvente de nemultumire. Sindromul femeii expirate se manifesta incepand cu varsta de 40 de ani, in momentul in care pacienta incepe sa aiba de a face cu armageddonul existentei ei: batranetea. In faza incipienta, pacienta neaga aparitia primului fir de par alb. Apoi, cand primele linii isi fac cuib pe fruntea sa, se instaleaza panica. Tratamentul se administreaza de urgenta si consta in aplicarea cu rigurozitate a unei creme antirid. That's it?!
De batranete ne temem cu totii, fie ca suntem sau nu constienti de asta. Femeile, insa, se super-paranoizeaza cand vine vorba de asta. Pentru ele, batranetea anunta trecerea frumusetii si transformarea in niste . femei vizibil mature. Cand batranetea iti bate la poarta, nu-ti ramane decat sa fugi cat poti si in final sa o accepti in viata ta. Nu si in spotul Gerovital, care ne sugereaza faptul ca batranetea poate fi pacalita. Nu pot sa confirm inca actiunea acestei creme antirid sau a oricareia pentru ca, thank God, sunt departe de ajutorul meu, bastonul. Momentan nu mi s-a intamplat sa fiu bantuita de eu-ul meu imbatranit. E departe de mine. Sunt insa convinsa ca voi avea si eu ale batranetii cosmaruri si probabil voi face orice sa "raman tanara". Iar aplicarea unei creme antirid e parfum fata de metodele de chirurgie plastica, atat de dureroase si totusi atat de in voga.
Mi s-a parut ok idea creativa din spatele spotului. E fun. Are la baza un insight real: obsesia femeilor fata de batranete. Si astfel, executional, avem femeia tanara care isi priveste reflectia imbatranita intr-un geam si, neplacandu-i ce vede, incepe sa fuga de ea. Problema pe care o am e legata de executia in sine. In primul rand, putea sa fie executata mult mai bine. Cadrele se succed haotic in tentativa de a accentua idea de urmarire "a la 007", dar asta ingreuneaza pe alocuri intelegerea spotului si ii ciupeste din farmec. In al doilea rand, idea putea sa fie dramatizata mai bine. Situatiile gasite sa fie mai inedite, mai amuzante, mai indraznete. Sa fie niste situatii in care femeile sa se regaseasca. Backgroundul muzical face echipa buna cu actiunea spotului. Creste pe parcurs, e antrenant. Imi place.
Si mai e o chestie care imi place. Da mucu' spoturilor L'Oreal, cu vedetele lor hollywoodiene cu tot! Spune ceva. "Ma femeie, ti-e frica de batranete? Ia crema si o sa reusesti sa scapi de urmele ei." Nu vezi femei frumoase care iti vorbesc de cat de tare e crema asta si uite ce piele ferma si perfecta au ele. Nu e deloc credibil cand se intampla asa. Femeile nu sunt proaste. Da, aspira sa fie si ele asa frumoase ca vedetele ce apar pe sticla, dar sunt suficient de inteligente incat sa faca diferenta intre ce e artificial si ce e real.
Important e ce reactie genereaza un spot catre targetul sau. Reactioneaza sau nu consumatoarele? Ei bine, unele da, unele nu. Bunica'mea a reactionat. La cei 74 de ani ai sai, ea crede ca poate scapa de riduri daca se da de trei ori pe zi cu o crema antirid. Ce pot sa-i spun? "Mamaie, e vrajeala! La varsta matale, ce crema crezi ca o sa-ti mai repare tie fata invadata de riduri?" Nu, nu pot. Asa ca tac si o las sa viseze... Cine stie, poate peste o luna de la aplicarea cremei, o sa am o mamaie intinerita. Not!
Comentarii