"Dacă emoțiile ar avea o textură, care ar fi aceea? Și cum s-ar transforma ea, pe măsură ce individul evoluează prin experiențe și interacțiuni?” Demersul artistic al Adinei Plugaru se învârte în jurul acestor întrebări, care lansează o explorare emoțională și tehnică a limitelor perspectivei. Lucrările cuprinse în expoziția ”Percepție doar pentru uz personal” ne aduc aminte de tot ce e profund uman în artă, chiar și atunci când folosește majoritar de elemente atemporale de natură moartă.
Expoziția este găzduită de un spațiu atipic: magazinul de artă Parrucche ai Biri, un străvechi atelier de peruci reconvertit, devenit astăzi locul ideal pentru o altfel de meditație. A privi aici lucrările Adinei Plugaru, ce mustesc de simboluri și emoție, devine un act bogat în semnificații.
În bătrânul atelier ce a găzduit cândva altfel de artă spectatorul este invitat într-o călătorie multidimensională prin spațiu și timp. Mai întâi, pereții ce susțin lucrările îl cheamă să rătăcească printre ecourile unei lumi cu preocupări și interacțiuni pierdute ce par să nu mai aibă nicio legătură cu lumea prezentului. Dar apoi picturile îl răscolesc cu trăiri atemporale, viscerale, în care oricine se va recunoaște mai devreme sau mai târziu.
Ce ascundem și ce lăsăm la vedere? Cum echilibrăm nevoia de a aparține cu cea de independență? În picturile artistei, după cum povestește chiar ea, ”vei vedea întotdeauna două lumi, complet separate, dar niciodată în opoziție: universul interior și cel social; trecutul și prezentul; ordinea și haosul. Obiectele de natură moartă sunt piese de recuzită ce compun un univers vizual puternic, sunt rămășițe ale unor interacțiuni, rămase în urmă pentru a ne da de gândit. În final, ascuns la vedere, vei descoperi un element ce face legătura între cele două planuri (insectele, ciupercile, mușchiul, cuțitul, șopârlele) pentru a demonstra că e posibil să găsești un canal de comunicare.
Una dintre uneltele cu ajutorul cărora creez aceste lumi este perspectiva. Cu ajutorul ei descompun realitatea înconjurătoare și o recompun, dându-i o interpretare personală. Perspectiva ia locul povestitorului și devine firul roșu care conduce ochiul privitorului.”
Limbajul vizual al Adinei este infuzat de elemente subtile ale universului venețian pentru că din 2012 Veneția a devenit a doua ei casă. După ce a absolvit, în 2008, secția de pictură a Facultății de Arte Plastice din cadrul Universității de Arte din București la clasa profesorului Ştefan Câlția, a urmat cursurile de masterat în cadrul aceleiași universități. Între anii 2007 si 2009 a fost preparator în cadrul Universităţii Naționale de Artă Bucureşti, catedra pictură, a aceluiași Ștefan Câlția, iar între 2010 și 2012 a fost bursier Nicolae Iorga al Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția.
Expoziţia va fi deschisă până pe 13 octombrie 2022.