Digital vs Print - Cine va câștiga?

Digital vs Print - Cine va câștiga?

Întrebarea  Digital vs Print intră în atenția noastră din ce în ce mai mult atunci când vine vorba de marketing și distribuția de cataloage sau pliante. Care variantă este mai performantă și ce avantaje are una față de cealaltă?

În articolul următor, răspundem la câteva întrebări de actualitate din industria de retail și comparăm distribuția digitală și tipărită cataloagelor cu oferte..

Vedem constant mulți oameni care nu mai doresc să primească niciun fel de cataloage sau pliante tipărite. Europenii consideră cataloagele tipărite ca fiind depășite, la care adăugăm și preocupările față de mediu. De foarte mult timp există tendința consumatorilor de a cere comercianților o abordare mai sustenabilă a produselor și serviciilor lor. Un raport Statista din 2022 arată că 74% dintre europeni sunt profund îngrijorați de schimbările climatice, ceea ce determină companiile să ia măsuri.

De asemenea, reglementările UE și noile inițiative fac mai dificilă distribuția cataloagelor tipărite. Începând din 2022, 15 zone din Franța (adică aproximativ 2,5 milioane de persoane) au declarat că nu doresc să mai primească pliante nedorite. O abordare foarte similară câștigă amploare și în Olanda , care se numește „Ja/Ja sticker”, sau chiar în Bulgaria.

Pe lângă ceea ce am menționat deja, una dintre cele mai mari probleme este lipsa resurselor, precum și creșterea prețului hârtiei. Aceasta este o mare problemă pentru cataloagele tipărite, despre care știm că este o piață de aproape 10 miliarde de EURO în Europa.

Majoritatea oamenilor încă mai citesc ocazional cataloage tipărite, cu toate acestea, tendințele de sustenabilitate și reglementările UE mută lent atenția către lumea digitală. Tot mai mulți retaileri realizează, de asemenea, potențialul cataloagelor digitale și rezultatele pe care le pot obține. Vestea bună este că trecerea lentă, dar sigură, la digital permite consumatorilor să se adapteze la noi moduri de consum zilnic de informații.

Prețul hârtiei a crescut dramatic în Europa și nu există niciun semn că această tendință ar fi încetinit. Începând cu 2021, o creștere neașteptată a costurilor cu resursele și energia  a cauzat multe probleme retailerilor care au folosit această  opțiune de comunicare. O campanie de cataloage în format este perfect măsurabilă și facilitează obținerea de date precum interacțiunea și implicarea utilizatorilor. În acest fel, ampania este rentabilă și mai eficientă. Răsfoirea unui catalog digital (ceea ce înseamnă că utilizatorul nu numai că observă catalogul, ci și interacționează cu el) poate costa doar o parte din prețul celui tipărit.

Chiar dacă un retailer depune un efort suplimentar și menține distribuția cataloagelor tipărite, măsurarea succesului campaniei se încheie odată cu ajungerea catalogului pe teritoriul selectat pentru distribuire. Este foarte puțin probabil ca cineva să ajungă fix la consumatorul pe care dorește sa-l atingă, inclusiv să poată măsura eficiența cataloagelor tipărite. Cataloagele digitale oferă o direcționare precisă și garantează rezultate măsurabile. Cum după pandemie tot mai mulți dintre consumatori verifică în mod regulat conținutul digital, cresc șansele de a ajunge la un public larg. Așadar, nu numai că putem atinge mai mulți consumatori prin mediul digital, dar îi putem atinge pe cei potriviți.

Flexibilitatea este foarte importantă în această eră extrem de rapidă, în care o mulțime de factori pot interveni într-o campanie de cataloage. Poate retailerul furnizeze produsele la prețurile anunțate pentru întreaga perioadă a ofertei? Se poate asigura permanent stocuri de produse pentru a evita să se confrunte cu clienți nemulțumiți care au vizitat magazinul doar pentru acel articol? Se pot strecura erori in cataloage? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările pe care retailerii ar trebui să le ia în considerare atunci când se gândesc la cât de flexibili sunt în a face modificări cataloagelor lor.

Și nu există nicio îndoială, cataloagele digitale permit ajustări rapide în timp real. În cazul în care catalogul necesită editare, modificările pot fi făcute simplu, în timp ce în cazul cataloagelor tipărite nu este cazul. Odată tipărit, așa va rămâne.

Pe lângă faătul că cele în format digital sunt flexibile în ceea ce privește adaptarea, există și diverse modalități de a le distribui online. Cataloagele digitale permit retailerilor să-și cunoască mai bine publicul țintă, ceea ce devine un factor din ce în ce mai important pentru a ajunge la consumatrori pe cele mai potrivite canale.

Un alt aspect important este sustenabilitatea. Se estimează că dintr-un copac se produc aproximativ 10.000 de coli de hârtie. Ținând cont de faptul că în medie un catalog are 40 de pagini, dintr-un copac pot fi produse 250 de cataloage tipărite, iar ofertele din acesta expiră de obicei în 7 zile. Aici cataloagele digitale joacă un rol important: este o alternativă excelentă la metoda risipitoare a cataloagelor tipărite, deoarece își face treaba într-un mod măsurabil, fără a dăuna mediului.

Misiunea Offerista Group este de a fi un partener de încredere pentru segmentul de retail și de a ajuta lanțurile de magazine sau brandurile, să ajungă la clienții lor  prin mai multe canale de marketing digital, într-un mod eficient și măsurabil. Cu o prezență în alte 19 țări din Europa, Offerista și a reușit să le ofere partenerilor săi soluții de marketing 360°, ajungând efectiv la aproape 39,5 milioane de consumatori, și se poziționează ca principalul furnizor de Retail Marketing Digital din Europa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related