In ultimul an, s-a produs o explozie de discipline noi in marketing, campaniile de publicitate au trecut la abordari tot mai neconventionale, iar anunturile privind aparitia de agentii specializate pe domenii s-au succedat continuu. Toate acestea au dus la schimbari profunde in tipul de relatii pe care le au agentiile de publicitate cu clientii lor.
Reprezentantii marilor agentii de publicitate spun ca, in ultima vreme, pitch-urile organizate de advertiseri s-au cam rarit. Daca in 2003-2005 erau zeci de pitch-uri pe an, in 2006 acestea se pot numara pe degete. Nu este un lucru rau, ci dimpotriva. Arata ca publicitatea s-a maturizat, ca advertiserii au prins incredere in profesionistii din domeniu si nu mai cauta mereu altceva. Arata ca marii advertiseri si-au gasit agentiile cu care vor sa ramana, ca relatiile s-au stabilizat. Batalia s-a mutat undeva mai jos, la micile agentii, cu clienti pe masura lor. De unde si curajul multor vedete din publicitate de a se desprinde si de a-si crea propriile agentii locale, micute si flexibile.