Colaborarea dintre Londra, România și New York – Lil Obeah & Friends – Dub Is Jazz produs de Marius Costache

Colaborarea dintre Londra, România și New York – Lil Obeah & Friends – Dub Is Jazz produs de Marius Costache
Collage by Cristiana Bucureci

„Relația mea cu Jazzul este o poveste lungă. Jazzul și dub-ul sunt fundamentul muzicii inovatoare din perspectiva mea. Pentru a dovedi asta, pot face doar o mică listă cu artiștii pe care îi pot numi maeștri ai dub-jazzului: Sly & Robbie Meets Nils Petter Molvaer + Eivind Aarset & Vladislav Delay, Dub Colossus al lui Nick Page care îmbină jazzul etiopian și muzica Azmari cu Dub jamaican, New Zion Trio al lui Jamie Saft, Hamid Drake & Bindu, Bill Laswell care i-a remixat atât pe Bob Marley, cât și pe Miles Davis, Herbie Hancock care a făcut un coveruri după Marley și are o mulțime de discuri produse de Laswell în spiritul hip-hop Dub, Dennis Bovell care a produs The Pop Group și Fela Kuti, Jah Wobble și Invaders of the Heart și legende jamaicane care au cântat la festivaluri de jazz din întreaga lume, precum Monty Alexander și Ernest Ranglin.

Trebuie să le mentionez si inovatorii din Noua Zeelandă, Europa și Marea Britanie precum Salmonella Dub, Mei Tei Sho, Fat Freddy's Drop, Sons of Kemet, Nubiyan Twist, Joe Armon-Jones și trompetistul american Theo Crooker, care au scos discuri cu Chronixx și Wyclef Jean. Majoritatea au cel puțin un album dub jazz, dacă nu multe melodii în care filosofia jazzului se ciocnește cu arta și știința dub-ului.

Mă simt atât de binecuvântat să adaug o versiune de dub jazz în catalogul nostru cu ajutorul acestor prieteni uimitori: Marius Costache, Horseman, Gordon Wedderburn, DJ Isuru și Shabbos Ranks. La nivel local este o onoare să lucrez cu membrii comunității de jazz Jam Circle: Adi Stoenescu, Laura Benedek, Michael Acker și Alexandru Arcus plus de la Timișoara Jazzybit Mihai Moldoveanu. Mai mult dub și mai mult jazz!”, Obeah.

Marius Costache este artist muzical, inginer de studio și producător muzical din București. Pasiunea lui pentru sunet transcende linia subțire a genurilor muzicale și pășește în lumea în care legile sonice sunt menite să fie doar un exemplu, nu o cale.

El este Discordless, a cântat cu Environments și Febra, iar din Studio148 a produs, mixat și inregistrat muzică ambientală, electronică, hip-hop, post-rock, noise, folk, clasică, jazz, post-hardcore și sunete balineze pentru trupe si artisti precum Goran Bregovic cu Florin Salam, Mytrip aka Angel Simitchiev, Valerinne, Cyberian, White Walls, The Boy Who Cried Wolf, EMIL, COMA și lansat muzica la propriile sale case de discuri precum 148, asiluum, dar si internationale dunk!records și vecinii noștri bulgari AMEK.

După zece ani în care a făcut muzică eclectică, Lil Obeah din Transilvania a trecut la dub fusion. Când vine vorba de sunetul său, el îl definește drept duppy dub dintr-un univers paralel - dimensiunea The Shape of Dub to Come.

Lucrează cu profesioniști din industria muzicală, de la producătorul bucureștean Marius Costache de la Studio148 până la vedete internaționale precum Nick Dubulah de la Dub Colossus, Transglobal Underground, Dreadsquad, Shabbos Ranks, Time și Extra Kool. Remixurile sale sunt pentru artiști locali, dar si nume internaționale precum Transglobal Underground, Dub Pistols, Dubmatix, Prince Fatty și artiști experimentali precum Xqui și David Ness.

Rădăcinile lui Lil Obeah sunt un lot foarte eclectic de trupe și artiști, inclusiv propriile sale proiecte Crowd Control, The Shape of Moombhaton și Tunesinaourheads. Se inspiră din cele mai ciudate sunete românești, de la dub-ul local autentic, experimental, până la reggae-dub tradițional cu influențe ska și folk-rock, muzică și discuri lansate lângă Marea Neagră din trecutul comunist până în prezentul post-pandemie.

Artistul consideră muzica Dub artă sonoră și își propune să creeze o coloană sonoră de film horror românesc imaginar cu melodiile și remixurile sale.

„Dub-ul nu este departe de jazz. King Tubby a fost un obsedat de jazz ca și Lee Scratch Perry, iar majoritatea muzicienilor din studiourile lor sunt fani de jazz. Mă bucur că fratele meu m-a învățat despre Charlie Parker și Herbie Hancock. În zilele noastre il avem pe Courtney Pine si fiecare generație vine cu ceva nou și cu o atitudine, așa că dub-ul pentru mine este aproape ca o formă tehnică de jazz. Așa îl privesc pe King Tubby, el își exprima interpretarea muzicii prin dub, chiar dacă acesta nu era conceptul original, nu era tiparul. Pentru mine a fost întotdeauna ca și cum el ar fi făcut jazz, chiar dacă este dub, pentru că folosea echipamentul de studio pentru a face texturi, solo-uri, pauze sau orice alte sunete.”, Paul Smykle, inginer Island Records, într-un interviu cu David Katz.

Un explorator constant Lil Obeah are un nou album Lil Obeah in Jazz, în parteneriat cu Wormhole World, o casă de discuri non-profit din Lancashire. Albumul va fi lansat luna viitoare intr-o editie limitata de compact discuri la pret foarte mic. Pe album apar Marius Costache de la Studio148, Horseman, Cristiana Bucureci, Ana-Maria Irimia, DJ Isuru, Gordon Wedderburn, Celeste Cantor-Stephens, Sam Day Harmet, Adi Stoenescu, Laura Benedek, Michael Acker, Alexandru Arcus, Mihai Moldoveanu, Leon Lototchi, MC Illy B, Constanța Vlad Velcov, o compoziție de Iordache cu versuri de la Florin Dumitrescu și o melodie de Edi Neumann inițial de la trupa timisoreana Blazzaj.

Collages by Cristiana Bucureci

Toate vocile Lil Obeah au fost înregistrate de Marius Costache la Studio148
Mulțumiri speciale lui Nick Page Dubulah, alias Dub Colossus
Mulțumiri speciale lui Tim Wheelan și Hamid Mantu de la Transglobal Underground
Mulțumiri speciale lui Rodion Ladislau Roșca aka Rodion G.A.
Masterizat de Marius Costache la Studio148

#Dub #Jazz #Experimental #Remix #Lil Obeah #MariusCostache #Transylvania #ShabbosRanks #Studio148 #DubPoetry

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related