Nu zicem că o fi ușor să ții contul de social media al unei carmangerii. Istoria ultimilor ani ne-a demonstrat că multe branduri de rang înalt au picat la testul Facebook, al bunului simț și al adecvării, ca să nu mai vorbim de influenceri. E greu să oprești feedul în loc și să faci oamenii să vorbească despre tine. E aproape imposibil să faci asta păstrând proporțiile politicoase ale normalității.
Așa că soluția stă în glumițe. Plouă cu glumițe de toate felurile, mângâind ironic ismele de orice fel. La granița controversei, sunt mereu o formă de a naște reacții și de a te ține lumea minte. Dar parcă și de glumițe ne-am săturat.
Așa că rămâne la îndemână arma care și-a dovedit mereu eficiența: senzaționalismul. Combinată cu sexism, în doze șoc, rezultă postarea carmangeriei Ozana:
Postarea dispărut între timp de pe Facebook, dar nu a putut fi uitată așa ușor.
Puteam să închidem ochi și să trecem mai departe, așa cum au trecut, de altfel, toate scandalurile verii prin feed. Pe principiul: indignare, șoc, uitare. Dar ne-am oprit puțin. Pentru că reclama asta nu e nici măcar foarte șocantă în perspectiva mai largă a titlurilor din presa din România. Pentru că unii o găsesc amuzantă. Pentru că a existat cineva într-o companie care a crezut că e ok de publicat. Sau că ar exista target pentru ea. (Și știm cu toții că el există, în ciuda bulei noastre curate). Pentru că hăhăiala grobiană e încă acceptată ca metodă de promovare. Pentru că formele mai ușoare de sexism pe care le lăsăm să treacă duc la astfel de mesaje. Pentru că evul mediu e aproape și nu mai reușim să ieșim din el.
Și pentru că, of, ne-am întristat un pic. E 2022, Picard e departe, AI face tablouri din fanteziile umanității, dar noi am rămas aici.