Probabil a început să îți fie familiar termenul Performance Max, un alt tip de campanie disponibilă în rețeaua Google Ads. Este un tip de campanie nouă și în același timp nu e, este de fapt chintesența tuturor tipurilor de campanii Google Ads de până acum.
Mai multe opțiuni creative
Campaniile Google Ads Performance Max conțin ceea ce Google numește assets, adică la construcția lor scrii titluri, descrieri, încarci imagini, logo și clipuri video, conectezi profilul din G. Maps și feed-ul de produse din Merchant Center în cazurile magazinelor online. Google estimează o creștere de performanță de aproximativ 30% cu costuri mai mici cu această campanie.
Mai multă vizibilitate
Google Ads le combină într-o manieră extrem de interesantă și produce din asset-urile încărcate sute sau mii de combinații, afișându-le în moduri și în zone care până acum nu au fost disponibile.
Campaniile Performance Max sunt vizibile în Google Search, GMail, pe Youtube, în Stories (știri), pe Google Maps sau nativ în câteva milioane de site-uri din rețeaua de Display.
Mai ușor de gestionat campanii
Dacă până acum se puteau gestiona individual campanii video, display, shopping sau de căutări, cu Performance Max munca e ușurată pentru că teoretic le construiești pe toate în același timp.
Nu mai e nevoie de optimizări constante prin rafinări dese de cuvinte cheie și ajustări de targetări, însă e nevoie de mai mult timp și de mai multe resurse la construcția Performance Max, pentru că copywritingul, grafica statică și clipurile video fac diferența în asseturile creative, luate în considerare la calitatea Performance Max.
Creativitatea la ea acasă
Foarte utilă e opțiunea la construcția campaniei, ai de ales între a te concentra pe vizitatori noi, pe recurenți sau echilibrat, iar după pornirea campaniei Performance Max, durează până la aproximativ 15 zile stadiul de learning complet, moment în care se identifică cât de bun sau slab e un asset folosit (de la low la best), iar când stadiul campaniei este excelent, campania e în parametrii ideali oferind performanță cu costuri mici.
Ce am observat noi
Noi la CRAFT Interactive testăm deja de câteva săptămâni Performance Max în diferite conturi B2B și B2C, iar în cazurile magazinelor online pe care le gestionăm observăm creșteri impresionante și costuri reduse față de campaniile… să le spunem tradiționale.
Observăm conversii cu costuri mai mici, mult mai multe afișări în rețea, traficul pe website-uri e în creștere iar clipurile video cresc în vizionări, implicit și mult mai mult timp de vizionare a clipurilor pe canalele de Youtube, cu alte cuvinte e un mix foarte interesant între performanță și awareness.
Viitorul digital media sună cel puțin interesant.