În ultimii ani, ecosistemele dezvoltate de marile platforme de pe piață (Google, Microsoft, Meta, etc. ) în jurul campaniilor de promovare tip paid-media sau pay-per-click au devenit din ce în ce mai complexe.
Dificultățile apar în fiecare etapă a procesului, de la set-up la implementare și raportare, afectând rata de recuperare a investiției (ROI) și ROAS-ul (rentabilitatea cheltuielilor).
În cazul brandurilor mari din zona corporate, care au în portofoliu mai multe produse sau servicii și le promovează constant, setarea și raportarea rezultatelor campaniilor PPC se traduce în consum substanțial de resurse - timp, buget, resursă umană - și un grad relativ mare de risc operațional.
Soluția pentru a minimiza riscul și a reduce necesitatea resurselor investite vine din automatizare. După ce în ultimii 4 ani a condus eforturile de marketing digital pentru companii ca Orange România sau Metro Cash&Carry, pentru care dezvoltă integrat campanii de paid-media cu un grad foarte mare de complexitate, agenția de data-marketing Data Revolt a dezvoltat intern un instrument de automatizare a procesului de denumire și identificare a campaniilor paid-media care permite urmărirea campaniilor cu ușurință pe întreg traseul de la implementare la optimizare.
Tool-ul generează automat un label pentru fiecărei campanie în parte, conform cu anumiți parametri - Brand/ Linie de business/ Perioada de desfășurare a campaniei /Canalul pe care rulează și altele.
Obiectivul principal al acestui tool dezvoltat de echipa Data Revolt este eficiența operațională, dar efectele depășesc sfera operativă: tool-ul permite raportarea automatizată multi-channel, conectându-se prin intermediul scripturilor personalizate la toate softurile de raportare - Data Studio, Google Analytics, Funnel etc.
Câștigul în rapiditate operativă este dublat de un control crescut asupra campaniilor, indispensabil atunci când analiza impactului și acțiunile de optimizare trebuie făcute în timp real.
Un alt efect pozitiv al folosirii automatizării în campaniile paid-media este capacitatea de a observa mereu imaginea de ansamblu și de a comunica eficient overview-ul către factorii decizionali. Informarea deciziilor cu date real-time nu mai e doar un deziderat, ci o obișnuință cu efecte care se văd atât pe termen scurt cât și pe termen lung.
Într-un climat competitiv în care eficiența și agilitatea au impact direct în indicatorii cheie de performanță și sunt încă foarte greu de atins, automatizarea proceselor din zona de performance media (și nu numai) se transformă rapid într-un avantaj greu de ignorat de către actorii importanți din zona corporate și nu numai.
Pentru mai multe soluții de eficientizare a campaniilor paid media, hai la o discuție, cu un mesaj la [email protected].
Agenția Data Revolt este o agenție de data marketing, specializată în interpretarea și folosirea datelor de business în campaniile de performance/ media, fondată în anul 2018. În prezent, agenția se bazează pe o echipă de peste 60 oameni, printre care specialiști seniori în e-commerce, Analytics, performance, SEO, programmatic, UX/ UI/ design, marketing Data Revolt a organizat evenimentul ReThink:Analytics, dedicat industriei de marketing digital și profesioniștilor din domeniu, cu scopul de a spori conștientizarea importanței folosirii datelor în contextul marketingului digital și nu numai.