Pe harta turismului românesc va apărea un nou punct de atracție: Football Museum Bucharest, primul muzeu dedicat fotbalului din Europa de Est, care se deschide în România. Și nu oriunde, ci într-o clădire istorică din cea mai fierbinte zonă a capitalei - Centrul Vechi.
1.500 mp desfășurați pe opt niveluri cu spații expoziționale și de evenimente, care vor găzdui atât colecţii locale, cât şi internaţionale, 40 mp de ecrane LED și alte tehnologii de ultimă generație vor fi pregătite să primească aproximativ 200.000 de vizitatori în primele 12 luni de la deschidere. Acesta este traficul pe care îl estimează echipa muzeului.
"Din toamna acestui an, vizitatorii vor putea vizita muzeul, care este împărțit astfel: Zona de hospitality – și mă refer aici la bistro, fan-shop și cafenea, Zona expozițională, alcătuită din colecțiile românești și cele internaționale, Zona de interactivitate cu diverse instalații digitale și Zona dedicată evenimentelor private".
Tiziana Gagiu, Head of Partnerships & Communication Football Museum Bucharest, vorbeste în continuare despre acest proiect, în care fondatorii – Robert Redeleanu și Bogdan Popescu au investit până acum 1.5 milioane de euro. Din echipa Muzeului Fotbalului face parte și Romeo Bănică – Director executiv.
Din activitatea ta
Mai mereu cu entuziasmul la purtător, mă (pre)ocup de comunicare de peste 6 ani, iar în ultimii 3 am prins gustul commerce-ului B2B – așa a și apărut 636 TEAM, un business personal de consultanță, nișat pe Sponsorships & Comunicare, unde sunt Co-Managing Partner. Pe lângă asta, dezvolt și sprijin proiecte în care cred foarte tare, cum este și primul muzeu de fotbal din Europa de Est, Football Museum Bucharest.
Cum ai ajuns în acest proiect
Punctual, cu Muzeul Fotbalului am o legătură personală – am luat parte la el încă de la început, iar acest lucru a contat foarte mult. Am investit suflet, cu pasiune și îndârjire; iar pe lângă aceste lucruri contează foarte mult și faptul că am alături oameni care cred la rândul lor în acest proiect.
Legătura ta cu sportul
Am o legătură strânsă cu sportul: bunicul meu a încercat să transmită în familie, din generație în generație, pasiunea pentru sport, în special pentru sportul rege. Partea mea preferată din poveștile pe care mi le spunea în copilările este despre perioada în care a fost portar la Știința, în sezonul de glorie '63- '64, când echipa a promovat în A, alături de Papuc, Dumitrescu, Lungan, Tetea. Mai târziu tata, unchiul și vărul meu l-au urmat în acest sport.
Apoi, la vârsta de 5 ani și ceva a venit rândul meu: după o serie de sporturi încercate (balet, înot, atletism etc), am primit cadou o rachetă de tenis de câmp, iar timp de 10 ani nu i-am mai dat drumul: de la turnee atât în țară, cât și în Italia, tenisul de câmp a ocupat și ocupă o parte importantă din viața mea.
Echipa din spatele Muzeului
Sunt adepta zicalei că un business este cu și despre oamenii din spatele business-ului. Fiecare dintre noi a fost mânat de pasiunea pentru fotbal, combinată, într-un mod pragmatic, cu oportunitatea de business de pe piața locală, dar în mod cert drive-ul nostru este pasiunea.
Cel mai distractiv lucru la întreaga echipă mi se pare faptul că avem perspective și experiențe diferite; mi-aș dori să redau aici un brainstorming – este de-a dreptul savuros. Pe lângă partea de fun, consider important să avem dezbateri, iar la final să îmbinăm perspectivele tuturor.
Unde va fi Football Museum Bucharest
Football Museum Bucharest este primul muzeu din România și Europa de Est dedicat fotbalului, construit într-o zonă efervescentă a capitalei: inima Bucureștiului. Încă de la începuturi ne-am orientat către Centrul Vechi tocmai din dorința de a contribui la dezvoltarea unei zone-cheie a Bucureștiului, atât pentru turiștii români, cât și cei străini.
Avem, așadar, o clădire de patrimoniu din centrul istoric, 1.500 mp desfășurați pe opt niveluri, veche de sute de ani– a fost un challenge în sine să păstrăm din elementele vintage ale unui loc plin de istorie, dar și să transformăm locul într-un muzeu modern, conform standardelor europene. A fost, într-adevăr, un proces laborios, dar am reușit să îmbinăm toate elementele, fără să scăpăm din vedere nota modernă: în toată clădirea avem nu mai puțin de 40 mp de ecrane LED.
Structura Muzeului
Iar din toamna acestui an, vizitatorii vor putea vizita muzeul, care este împărțit astfel:
- Zona de hospitality – și mă refer aici la bistro, fan-shop și cafenea - aflate permanent la dispoziția vizitatorilor
- Zona expozițională– alcătuită din colecțiile românești și cele internaționale; fanii fotbalului vor putea vedea și interacționa cu o colecție impresionantă de articole de valoare ale jucătorilor străini care au scris istorie sau ale jucătorilor români faimoși.
- Zona de interactivitate cu diverse instalații digitale – de exemplu avem o instalație digitală unică în Europa de Est, realizată la comandă, dar și multe alte lucruri;
- Zona dedicată evenimentelor private.
Investiția
Până acum au fost investite fonduri de aprox. 1.5 mil euro, din surse exclusiv private, în Football Museum Bucharest.
Business planul s-a schimbat mult de cum îl prevăzusem acum 3 ani – și justificat, dacă ținem cont de faptul că ne-am confruntat, între timp, cu o pandemie, întârzieri cauzate de starea de urgență, incertitudinea din piață, situația geo-politică de lângă țara noastră, creșteri de prețuri aferente, lipsa resursei umane, șamd.
Într-adevăr: am întâmpinat multe provocări în proiect, dar sunt bucuroasă și recunoscătoare atât colegilor, cât și tuturor partenerilor / furnizorilor de modul în care am reușit să navigăm printre toate aceste lucruri. A fost un efort comun din toate părțile.
Experiențele pe care le vor trăi vizitatorii
Pe lângă experiența oferită de zona expozițională, la Football Museum, oamenii vor găsi mereu ceva de făcut: vizionări de meciuri în bistro, evenimente dedicate comunității de e-sports, degustări cu chefi cunoscuți, expoziții pop-up ale unor celebrități din fotbal și nu numai, evenimente tematice, de business sau culturale.
Ne propunem ca Football Museum Bucharest să devină un hub pentru cei care împărtășesc pasiunea pentru acest sport, de la iubitorii de fotbal la jucători, colecționari până la comunitățile de e-sports.
Traficul estimat
Ținând cont de reintrarea în normalitate și măsurile aferente aplicate în ultima perioadă, ne așteptăm la un trafic de aproximativ 200.000 de vizitatori în primele 12 luni de la deschidere, atât români, cât și străini.