Încercând să țină pasul cu răspândirea spectaculoasă a TikTok-ului, Instagram experimentează tot mai multe noi configurații și implementează tot mai multe schimbări. Acestea sunt vizibile preponderent la nivelul conținutului de tip video - care, odată cu lansarea TikTok-ului a început să câștige din ce în ce mai mult avânt, devenind un element esențial - pentru rezultate satisfăcătoare - al oricărei strategii de social media.
După renunțarea la IGTV de anul trecut, în 2022 Instagram vine cu un nou update în ceea ce privește conținutul video și anunță că toate video-urile sub 15 minute vor fi transformate în Instagram Reels.
La momentul actual, Instagram Reels - deși un feature care a devenit foarte popular în rândul utilizatorilor de Instagram - este un tip de conținut mai degrabă evitat de către brand-uri, preponderent din cauza costurilor ridicate pe care le implică.
Cu toate acestea, brand-urile care investesc activ în Instagram marketing ar trebui să știe că Instagram Reels reprezintă tipul de conținut cu cea mai bună performanță, atât la nivel de engagement ori reach, cât și la nivel de views.
Deși per ansamblu, engagement-ul pe Instagram este într-o ușoară, continuă scădere, conform unui studiu realizat de Socialinsider, Instagram Reels oferă totuși un engagement cel puțin dublu comparativ cu cel al celorlalte tipuri de postări.
Același studiu a mai demonstrat că în medie, Instagram Reels ating un engagement rate de 1.95%, iar că, în cazul conturilor mici (până în 10.000 de urmăritori) pot înregistra chiar valori cuprinse între 3%-4%.
Pe de altă parte, în cazul conturilor cu număr semnificativ de fani (de peste 50.000), tendința este de a înregistra valori ușor sub medie. Specific, prin intermediul Instagram Reels, aceste conturi înregistrează, de regulă, un engagement situat între 1% - 2%.
O explicație mai detaliată e potențialului de engagement pe care Instagram Reels îl pot oferi pentru conturi cu un număr mai variabil de fani se regăsește în graficul de mai jos.
Mai mult decât la capitolul engagement, Instagram Reels performează extraordinar de bine la capitolul reach.
Având un reach rate de 20.59% în medie, în 2022 Instagram Reels reprezintă cu siguranță tipul de conținut cu cele mai mari șanse de a genera viralitate pe Instagram.
Dacă acest număr pare unul fabulos, statisticile arată chiar și mai bine în cazul profilurilor de Instagram ce înregistrează sub 10.000 de fani, acestea atingând un reach rate de 30-40% în medie.
PS: Statistici mai detaliate pentru pagini de diferite mărimi se regăsesc în tabelul de mai jos.
Atunci când discutăm despre reach-ul generat de Reels, important de menționat mai este faptul că unele dintre acestea - de regulă cele care sunt afișate în pagina de “Explore” - pot atinge un reach rate de peste 100%, având o vizibilitate mai mare - inclusiv pentru non-fanii paginii creatoare.