[Animation Land] Lavinia Petrariu: Introducerea AI, VR și AR ar putea stimula piața globală a animației 3D

[Animation Land] Lavinia Petrariu: Introducerea AI, VR și AR ar putea stimula piața globală a animației 3D

Când toată lumea părea că stă în loc, odată cu închiderea multor business-uri din pandemie, unele industrii au reușit să stea pe linia de plutire și chiar cu rezultate bune. Este și cazul animației, înlocuitorul perfect și soluția cea mai la îndemână pentru atunci când vrei să exprimi multe, dar mediul, autoritățile sau pur și simplu situația la nivel internațional nu o permite. Povestea animată a Laviniei Petrariu începe în 2012, atunci când în urma unui bootcamp a auzit de un concept nou, whiteboard animation.  

Animația nu mai este de câteva decenii atractivă doar pentru copii. De peste 10 ani încoace, a fost invitată să rămână tot mai mult în lumea adulților, dornici de exprimare a unei realități tot mai complexe, într-o manieră fresh, creativă, relaxată, accesibilă. Prin urmare, și-a creat propria sa nișă tot mai extinsă. 

În câțiva ani, în care au apărut mulți clienți și alte tehnici de animație în portofoliu, plus conceptul de tehnologie creativă, s-a concretizat On Screen, acolo unde Lavinia este magic wand handler. Spune despre clienții de afară că sunt un pic mai recunoscători atunci când un proiect iese cum trebuie, iar energia lor te face să mergi mai departe. Majoritatea work-ului vine din zona corporate, fie că sunt reclame, explainere sau instrumente de comunicare internă, dar speră că va lucra mai mult pe partea de animații educative. Povestea animată pe larg a Laviniei și a studioului pe care-l conduce, On Screen, mai jos. 

 

Start business

Era 2012, tocmai încheiasem colaborarea pe un proiect de rebranding internațional, împreună cu echipa din care făceam parte, în calitate de angajată. Soțul meu, Daniel Petrariu, pășise deja în antreprenoriat de 2 ani, în zona de content și tehnologie pentru evenimente, după ce plecase din televiziune (ultima a fost Pro Tv).

Denumisem firma VFX Creative Studio, deoarece planurile lui inițiale erau să construiască în zona aceasta de efecte vizuale pentru cinema. Urmărea toate trendurile din afară, inclusiv pentru evenimente, și visa să folosească un soft de grafică de eveniment, regie și automatizare numit Ventuz, care îți oferea o serie de avantaje centralizate pentru un eveniment corporate profesional.

Piața românească nu era pregătită pentru o astfel de viziune, deoarece era mai degrabă vremea pepeteurilor proiectate. Startul necesita o investiție în softwatre de câteva mii de euro pe direcția aceasta, inclusiv pentru personalizare ulterioară din partea clientului, așa că a preferat să se concentreze pe alte surse de venit cu o cerere mai amplă în piață.

 

Whiteboard animation

La final de 2012 eu mă aflam între joburi și simțeam că e foarte dificil să găsesc acel loc de muncă în care să îmi valorific toate aptitudinile și care să fie în același timp răsplătit financiar corespunzător pasiunii și eforturilor depuse.

Ne-am uitat împreună la un bootcamp Creative Live. Era un eveniment transmis online timp de câteva zile, în care un trainer Lewis Howes (youtuber de succes în prezent) analiza împreună cu audiența prezentă în sala de curs soluții pentru micile lor afaceri, precum și pentru ideile lor de business. Acolo am auzit prima dată de whiteboard animation, animația cu mânuța care desenează în timp ce o voce povestește. Am avut un așa numit a-ha moment și ne-am dat seama că e răspunsul pe care îl căutam în materie de direcție comună. Reprezenta un cumul al skillurilor noastre. Eu desenam de mică, îmi plăcea să scriu și aveam unghiul de marketing, el venea din zona de sunet și grafică video, iar experiențele profesionale anterioare ne-au ajutat să creăm un mecanism funcțional.

Ca să ironizăm discuțiile legate despre sfârșitul lumii, conform calendarului mayaș, dar și pentru a fixa un început memorabil, pe 21 decembrie 2012 am lansat brandul videoGraph – mesaje cu tentă permanentă (avea si un marker permanent în logo).  Construisem un site tot împreună – el a adaptat template-ul de Joomla, eu am scris contentul și am creat grafica. Am început cu o animație de sezon – o felicitare de Crăciun în stil whiteboard animation, de care ne-am folosit pentru awareness.

Între timp am pregătit și animația de prezentare, pentru care am folosit vocea mea. Experiența complicată de la înregistrare, cu multiple duble și cut-uri, ne-a făcut să renunțăm pentru o perioadă la voice over, deși un amic din televiziune apreciase că aș avea voce de radio. Abia în 2021, după ce am acumulat un palmares impresionant de povești citite copilei la culcare, am decis că ar fi cazul să reiau ideea abandonată, așa că am făcut un curs de voice over, pe care l-am valorificat în 2 proiecte de atunci.

 

Primele proiecte

Fiind primii de pe piața românească care ofereau astfel de servicii, a fost nevoie de o perioadă intensă de promovare, pe LinkedIn, Facebook și printre cunoștințe, cu scopul de a genera awareness și de a educa publicul.  Reacțiile erau instant pozitive, însă a fost nevoie de 3 luni de efort constant ca să apară prima comandă pentru o animație de câteva secunde – din partea Romstal (pentru care am creat mascota instalatorul Robinescu). Următorul client pentru care am prins o serie de 11 filmulețe a fost The KPI Institute, atât în engleză, cât și în arabă, pentru piața UAE. Între timp acceptasem o ofertă de job, deoarece aveam nevoie de stabilitate financiară. Așa că, pe măsură ce apăreau comenzi, le lucram după program, asumându-mi nopți cu 4h de somn.

Pe măsură ce comenzile s-au înmulțit și au căpătat o anume constanță, am început să apelăm la ajutor. 2015 a fost un an de creștere - m-am dedicat full time studioului, am trecut de la birourile din apartamentul personal la un sediu închiriat, am avut primii angajați și colaboratori, dintre care primul animator a fost trainuit din familie. Tot atunci am angajat un ilustrator dedicat și o persoană care să mă ajute pe partea administrativă și de marketing digital, căci adusesem cu mine și câteva astfel de conturi pe care le administrasem anterior ca freelancer. A fost un an înfloritor, în care am gândit noi produse și servicii unice pe piață, pe care le-am lansat anul următor.

 

Cum a evoluat afacerea

În 2016 am diversificat tehnicile de animație, adăugând kinetic typography și 2D flat animation și orice propunere experimentală care venea din partea clienților, mai puțin 3D. Iar pe zona de tehnologie creativă pentru evenimente, am lansat:

- Doodle Magic Board (produsul nostru vedetă all times – panoul interactiv de lemn, desenat, care generează animații la atingere și poate fi personalizat ca poveste și experiență pe orice tip de brand). Am strâns un portofoliu de peste 100 de proiecte în prezent doar cu acest produs, pe zone ca Farma, IT&C, Beauty, Financiar, Construcții, Food & Beverage și multe altele.

 

- Magic Book – o carte interactivă, care arată ca un ceaslov sau carte de vrăji pe care Harry Potter ar aprecia-o.

- Pop-Up Digital Cake – un sistem de video mapping cu proiecție pe o machetă de tort. 

Pentru că nu mai eram doar un studio de animație, am renunțat la brandul videoGraph și am reunit sub umbrela OnScreen – Cu noi te vezi bine/ Commitment to create ambele direcții de business: animații video și tehnologie creativă pentru evenimente.

În timp am adăugat și brandul Unicorner, dedicat evenimentelor private (nunți, botezuri, aniversări), pentru care mai oferim proiecție pe tort și animații video care pot reprezenta în sine cadouri digitale, cu diferite subiecte: invitații animate, povești digitale, declarații de dragoste etc.

  

Schimbări în pandemie

În contextul în care aproximativ 70% din cifra noastră de afaceri provenea din evenimente și activări, pandemia ne-a afectat profund. Iar acest lucru a însemnat pentru noi o nouă luptă de supraviețuire, în urma căreia am ieșit din nou reinventați.

Prima luptă a fost în 2017, după intrarea mea în concediul de maternitate. La momentul respectiv, pentru că eu îndeplinisem anterior 3 roluri în business-ul de familie, echipa extinsă artificial devenise prea numeroasă pentru eficiența unui studio de productie si post-productie video.

Pentru a ne regla, am redus din servicii - am renunțat la producția video, concentrându-ne doar pe animație. De asemenea, am crescut prețurile pentru serviicile pe care aveam avantaje competitive și am ales modelul work from home înainte ca acesta să devină popular. Atât pentru noi, cât și pentru echipă, s-a dovedit a fi mult mai eficient.  Deadline-urile erau respectate, iar ei mai aveau timp și pentru alte activități.

Revenind la perioada pandemiei, am aprofundat cu această ocazie zona de print 3D și ne-am concentrat pe brand-ul Unicorner neglijat anterior. Având mai mult timp la dispoziție și prea puține resurse financiare, le-am investit pe cele de timp în crearea unui magazin online pentru Unicorner. Prin intremediul lui am început să vindem Tablouri luminoase 3D shadow box, în paralel cu animații video personalizate total sau parțial. În prezent avem vreo 9 imprimante 3D.

Tot atunci, am lansat în sfârșit site-ul pentru brandul Animaize, o identitate prin care ne adresăm pieței din afară, doar cu servicii de animație video si care aștepta la coada priorităților de câțiva ani.

 

Piața de animație în ultimii 5 ani

Animația a fost unul dintre domeniile care au funcționat în timpul pandemiei, însă nu pot spune că am avut comenzi prea numeroase. În ultimii 5 ani a existat o creștere constantă, dar foarte mică a pieței, comparativ cu predicțiile pentru anii următori.

Piața globală este segmentată în animație 2D, animație 3D, Motion Graphics, Stop Motion și altele în funcție de tipul de produs.

Segmentul 2D domină piața datorită faptului că oferă conținut subtil, versatil și captivant pentru diverse industrii, la prețuri comparativ mai mici, față de 3D. În plus, capacitatea de personalizare și libertatea de expresie și experiment ajută segmentul 2D să fie popular și utilizat în numeroase reclame, videoclipuri explicative (explainere).

Pe măsură ce trecem la un mod mai futurist de a vedea lumea, tot mai mulți consumatori devin captivați de ideea de Realitate Virtuală, de capacitatea de a interacționa și de a experimenta o lume 3D foarte diferită de viața lor de zi cu zi. Putem vedea că VR devine una dintre tendințele de top în animația video încă de anul trecut.

În analiza trendurilor am folosit mai multe surse de cercetări privind piața globală a animației - dimensiuni, trenduri și previziuni, dintre care amintesc 3: Precedence Research (perioada 2022-2030), DataM Intelligence 4Market Research (perioada 2021-2029), Business Wire (2022-2026).

Concluziile arată în felul următor:

- în 2020, dimensiunea pieței de animație globală a fost evaluată la 354.7 miliarde de dolari,
- până în 2030, se estimează că dimensiunea pieței va atinge 587.1 miliarde de dolari, cu o rată de creștere de 5.2%. Sunt surse care menționează și rate de creștere de 11-12%.

Această creștere uriașă nu este surprinzătoare, având în vedere faptul că animația joacă un rol esențial în televiziune, film, jocuri video, business, publicitate și, spre bucuria mea, câștigă tot mai mult teren ca instrument în domeniul educației.

Ca regiuni, America de Nord și Europa ocupă primele 2 locuri, cu cele mai mari cote de piață, urmate apoi de Asia-Pacific, America Latină și cea mai mica felie aparține zonei Africa-Orientul Mijlociu.

În Europa, cele mai relevante țări sunt, în această ordine: Germania, Marea Britanie, Franța, Rusia, Italia, urmată de, ia te uită, “Restul-Europei”.

 

Animația – o nișă tot mai extinsă

Animația nu mai este de câteva decenii atractivă doar pentru copii. De peste 10 ani încoace, a fost invitată să rămână tot mai mult în lumea adulților, dornici de exprimare a unei realități tot mai complexe, într-o manieră fresh, creativă, relaxată, accesibilă. Prin urmare, și-a creat propria sa nișă tot mai extinsă.

Deși valurile pandemice au lovit puternic multe industrii, impactul a fost resimțit extrem de puțin pe plaja globală a animației. În multe proiecte din industriile de film și publicitate, Animația a avut de câștigat. A devenit preferată ca soluție alternativă, în detrimentul producției video, care implică respectarea unor protocoale de distanțare și igienă, greu de raelizat în cadrul procesului de filmare.

Perspectivele de piață ale industriei animației s-au îmbunătățit.

- Cinefilii cer producții de înaltă calitate, cu efecte vizuale captivante și animație realistă, drept urmare, studiourile includ mai multă animație și VFX în filme.
- Consumatorii accesează mai mult conținut pe multiple suporturi: televizoare, tablete și smartphone-uri Ultra High-Definition, inclusiv dispozitive montate pe cap.
- Odată cu creșterea nivelului de penetrare a accesului la internet și la dispozitive multimedia, clienții petrec mai mult timp în fluxul de conținut digital.
- Conținutul tip animație, VFX și jocuri este consumat nu numai pe serviciile de streaming, cum ar fi Netflix, Amazon Prime, cât și pe YouTube, Twitter și Facebook. Această preferință a crescut tot mai mult în pandemie
- Schimbarea obiceiurilor de vizionare favorizează producțiile scurte ca formă de divertisment, deoarece pot fi prezentate rapid și ieftin.
- Deși animația 2D va supraviețui, va fi în mare parte sub formă de animație hibridă 2D/3D.

  • Cererea din ce în ce mai mare pentru tehnologie din diverse industrii (arhitectură și construcții, producție industrială, aeronautică, media și divertisment, educație, medicină etc.) ajută la pătrunderea soluțiilor de animație 3D în întreaga lume, datorită utilizării tot mai extinse a simulărilor în proiectarea instrumentelor industriale.

Am avut cereri din aproape toate industriile enumerate, chiar și pentru 2D. Iar în cu precădere în domeniul Pharma, Doodle Magic Board a fost preferat ca experiență de storytelling pentru activări. 

Introducerea AI, VR și AR ar putea stimula piața globală a animației 3D.

Animatorii 3D folosesc inteligența artificială (AI) și procesarea limbajului natural, împreună cu o metodă de modelare cognitivă, pentru a îmbunătăți și virtualiza procesul de animație, cu scopul de a controla simularea și experiența utilizatorului în jocurile 3D. Îmbunătățirea calitatății graficii este și ea pe un trend crescător, pentru o experiență cu adevărat imersivă.

Deși poziționarea noastră nu are ca punct central 3D-ul, am avut câteva proiecte interesante de creare de conținut pentru VR (Coca Cola, Monster) și am început să oferim VR Rollercoaster pentru activări încă din 2017.

Storytellerii s-au străduit întotdeauna să producă în permanență efecte noi, de la experimentarea cu tehnici diferite, până la încorporarea tehnologiei de ultimă oră în conținutul media sau în elemente fizice.

 

Tehnologia creativă

Știu că articolul trebuie să se încadreze la secțiunea Animație, însă o latură care ne reprezintă la fel de mult este Tehnologia Creativă și ne este imposibil să o ignorăm. Sperăm că și vouă. :)

Chiar înainte de pandemie, planul nostru era să ne îndreptăm atenția spre o direcție mai predictibilă decât zona evenimentelor, cu venituri recurente și efort mai puțin. Astfel, ne-am parteneriat cu cei de la The Codex pentru dezvoltarea de props-uri, puzzle-uri, tehnologii și automatizări pentru escape rooms.

Visul nostru rămâne acela de a crea camere experiențiale, atât pentru branduri, cât și pentru publicul larg. De aceea am numit Room For Magic firma creată cu o săptămână înainte de lockdown.

Primul pas pe această direcție l-am realizat în 2018, cu Blestemul lui Bucur, un concept de haunted room, cu scenariu, actori înregistrați, efecte speciale, propsuri interactive. A fost gândit ca o scurtă piesă de teatru imersivă, new media, a cărei experiență se declanșa, succesiv, în cascadă, la o apăsare de buton, datorită automatizării create de Daniel. Decorul și piesele de mobilier de secol XIX ascundeau cu grijă tehnologia, favorizând astfel iluzia de magie și supranatural. Camera modulară a fost închiriată de Fanta pentru Halloween, iar la final de 2019 a fost adaptată pentru escape room, sub numele de Haunted Hotel, la The Codex, unde s-a bucurat de multe rezervări și de review-uri excelente și rating de top.

Divizia Room For Magic este certificată IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions) din 2020.

Alte proiecte dezvoltate pe această zonă au mai fost soluțiile interactive pentru ambele ediții ale Muzeului Copiilor (panouri interactive, podea și perete interactiv, robot printat 3D etc.). Ne propunem o prezența tot mai activă pe piață cu tipul acesta de instalații interactive cu scop educativ.

 

Care sunt trendurile in animatie in 2022?

Stilurile populare (și) în 2022 sunt animația psihedelică, paletele cromatice restrânse, stilurile abstracte sau eliptice, care lasă loc imaginației, textura granulată, kinetic typography, personajele mascotă, liniile subțiri sau care se construiesc singure, morfismele între imagini, forme sau personaje, și mult 3D.


Clienți interni vs. clienți de afară

De-a lungul timpului am simțit mai multă cobsiderație pentru recomandările noastre de specialiști, ca venind din rândul clienților din afară. În prezent, pare că s-a mai omogenizat această atitudine. Poate doar în cazul punctual al companiilor care nu au apelat anterior la animații video ca instrument de marketing. Probabil este frica de necunoscut, care declanșează instinctul de minimizare a riscului.

Un exemplu recent care îmi vine în minte, în acest sens, tocmai pentru că m-a intrigat, este feedback-ul “este o exprimare cam simplă”, în condițiile în care tocmai limbajul accesibil este o componentă care asigură succesul animațiilor explicative sau de prezentare. În schimb, mi-a fost tăiată în cadrul aceluiași feedback referirea la Codul lui Hammurabi, cu argumentul “Nu aș menționa Codul lui Hammurabi deoarece nu oricine știe ce reprezintă, iar noi ne dorim să fim pe înțelesul tuturor.”

Aș putea spune că acest tip de client are tendința să rumineze mai mult pe marginea fiecărei etape de producție și de cele mai multe ori să stingă scânteia.

Un alt exemplu, pentru că ai deschis cutia Pandorei cu această întrebare, este clientul român care avea pretenția potrivirii matematice la nivelul întregului film a analogiei folosite punctual just for fun. Țin minte că am generat 2 idei diferite de care eram mândră (una dintre ele implica și mitul Minotaurului). În final am acceptat varianta de scenariu corectă matematic, dar fără zvâc, doar pentru a nu mai pierde timp prețios.

În proiectele cu clienți din afară, simt că avem un grad de libertate mai mare în abordarea poveștii și o recunoștință exprimată mai voios, care te încarcă pozitiv la final de colaborare.

 

Animații românești și străine

Diferențele sunt date în primul rând de tradiția în domeniu, apoi de bugetele investite, și nu în ultimul rând de așteptările raportate la bugete.
Istoria mai îndelungată pe piața animației duce la un grad  ridicat de experiment, de aici o efervescentă mai mare de stiluri îndrăznețe.  Cu toate astea, India are o creștere spectaculoasă pe piața animației în ultimii ani, concomitent cu o îmbunătățire a calității graficii. Multe dintre cercetările întâlnite pentru piața animației provin de la ei, iar acest lucru dovedește seriozitatea cu care abordează demersul de a deveni tot mai vizibili.

 

Proiecte de pus în ramă

La nivel de sens și satisfacție aș pune pe primul loc seria de filmulete Aventurile online ale lui Sensi, realizate, într-o colaborare dragă mie, pentru Sense Romania International.  Eu am creat personajul Sensi, iar Georgiana Strâmbu l-a acomodat în 6 animații pe tema siguranței online, având ca target principal (dar fără a se limita la ei) copiii și adolescenții cu surdocecitate.


Proiectul va participa la Gala Societății Civile, la secțiunea Educație, Învățământ, Cercetare

Următoarele 3 proiecte sunt alese în special pe criterii estetice.

 

AUTOBEST

Gala Premiilor AUTOBEST este cel mai important eveniment auto la nivel mondial, care reunește cele mai mari personalități ale sectorului, alături de jurnalişti europeni din domeniul auto. În fiecare an, Gala AUTOBEST are loc într-o altă țară europeană, onorând cultura și moștenirea diversă a celui mai vechi continent din lume.

Anul trecut, ediția aniversara a 20 de ani a avut loc în Barcelona, iar noi am creat cele 11 animații introductive care s-au difuzat înaintea decernării fiecărui premiu.

Am primit de la client cele 2 personaje deja create în anul anterior: Mr. B (prescurtarea de la Mr. AutoBest), un jurnalist auto talentat și Miss A (de la Artificial Intelligence), care nu e nici robot, nici mașină, ci un smartwatch cu voice enhancement.

După ce ne-am distrat urmărind filmulețele introductive din anul precedent, am înțeles rapid cum să le continuăm povestea.

Am fost foarte încântați să lucrăm la scenarii, deoarece ne-au oferit oportunitatea de a cerceta piața auto despre care aveam puține cunoștințe. Ca să înțelegeți nivelul, pretențiile mele de la o mașină sunt să mă ducă din punctul A în punctul B. Dar și mai important, ne-au dat libertatea de a deveni puțin filozofici uneori, alteori jucăuși, iar alteori am reușit să le facem pe amândouă.

A fost o experiență hrănitoare pentru echipa noastră, de la scenarist, la ilustrator (Andreea Petrovici) și până la animator (Cristian Ghiță).

Asta ne place cel mai mult să obținem din proiectele noastre – cunoștințe despre diferite industrii, libertate și experiență în a ne juca cu diferite stiluri. Am folosit tehnica de animație whiteboard adaptată pentru 9 videoclipuri și animație 2D aproape tradițională pentru INTRO și BEST BUY CAR. Puteți citi mai multe despre proiect și vedea toate animațiile pe blogul nostru, Animaize.

 

Le-am lucrat pe majoritatea în paralel, ținând cont de etapele noastre de proiect obișnuite: scenariu, storyboard, ilustrații, voci și animație, pe parcursul a 7 luni. Fiecare animație a depășit în general durata de 3 minute, deci a fost un hei rup.

Personal, cel mai mândră sunt de cum a ieșit BEST BUY CAR, pentru că m-am simțit foarte inspirată în perioada respectivă.

Pentru mai mult de jumătate dintre scenarii, când devenise vizibil că va fi hei rup, am beneficiat de talentul și conștiinciozitatea Rodicăi Dominteanu. A fost primul proiect pe care am lucrat și ne-am aflat pe aceeași lungime de undă fără prea multe vorbe și modificări. Match made in Heaven. Tot cu ea am colaborat și pe următorul proiect de mai jos. 

 

ROCHE

Aici scopul a fost mai degrabă de comunicare internă. Cei de la Roche și-au dorit ceva inspirațional pentru a încuraja echipa de IT să mai tragă încă puțin până la livrarea platformei la care lucrau intens.  Era important să știe că eforturile le sunt apreciate și recunoscute. În plus, urmează să folosească materialul pentru viitorii angajați, în pachetul de onboarding.

 

Deși procesul a durat 1 an, de la ofertare până la livrare, feedback-urile au fost clare, cu modificări rezonabile, iar în final au fost foarte mulțumiți de rezultat.

Am folosit stilul 2d flat animation, cu textură granulată. Mădălina Pavel a creat ilustrațiile, iar Cristian Ghiță animația.

 

Farmacia Hapiens

Aici am pornit de la scenariul livrat de agenția Ampro și am realizat o animație 2D tradițională, într-un stil ceva mai personal, pornind de la o referință de la RedBull.

Aici ne-am distrat foarte mult la înregistrarea vocilor, cu Mihai Axinte, pentru “Imnul livratorilor”. A fost prima dată după multă vreme când îmi folosesc și vocea într-o producție. 

 

Sectorul care aduce cel mai mult work

Pe divizia de animație, majoritatea covârșitoare a proiectelor sunt reclame, prezentări video, instrumente pentru comunicare internă, felicitări animate de sărbători, explainere, dar și serii de animații educative. Pe acestea din urmă le preferăm și spunem scurt și apăsat că le vrem în viața noastră constant.  În toată activitatea noastră am animat un singur videoclip, anume Alfabetul – pentru canalul de youtube DeMoga Kids. Ne-am dus mai mult spre short film poate cu seria de videos pentru AUTOBEST. Însă pentru mine, ca vector al studioului, animația reprezintă mai degraba un instrument de comunicare. Misiunea este facilitarea comunicării, iar viziunea este animația, datorită gradului de stilizare a conceptelor, într-o manieră jucăușă și plăcută estetic.

Pentru statement-uri artistice folosim mai degraba video mapping-ul, prin divizia de tehnologie creativă. Cum a fost de pildă cel din deschiderea festivalului Shakespeare de la Craiova.

 

Unde se poate învăța animația

Toți animatorii cu care am lucrat nu au avut studii de specialitate. Au fost autodidacți, folosind ca instrumente de învățare cursurile online, masterclass-urile, tutoriale de pe youtube, foarte multă experiență practică și din curiozitatea de a se pune mereu la punct cu noutățile din domeniu.

Noi folosim pachetul Adobe pentru ilustrație și animație.

 

Resurse educative

Mie îmi plac foarte mult canalele de animații educative, pentru că îmi doresc să facem și noi asta, cel mai probabil accesând o sursă de finanțare.  Prin urmare, voi menționa la preferate stilul  Kurzgesagt – In a Nutshell. Chiar dacă nu este tocmai recent.

Și, pentru că am o fetiță de 6 ani, nu am putut rata Encanto de la Disney. Dincolo de stilul efervescent cromatic și cultural, mi-a dat senzația că prin metastory-ul construit, abordează în joacă niște teme de discuție destul de profunde, accesibile mai degrabă adolescenților și cu siguranță adulților. Este un produs bine gândit pentru întreaga familie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


AMPRO

Infiintata in 2005, AMPRO este cea mai premiata agentie de strategie si design de brand din Romania, care ofera o gama completa de servicii de branding. Obiectivul AMPRO este sa ajute produsele clientilor sa fie... vezi detalii »

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related