Digitas România prezintă liderii de categorie în Auto, Bănci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks, dar și brandul cu cel mai mare scor al lunii iunie.
În urma analizei brandurilor pentru categoriile monitorizate de Digital Health Index, luna iunie este cea mai activă lună de până acum (ca număr de mențiuni și ca viewership), vizibilitatea comunicării fiind cu aproximativ 11% mai mare decât aceeași perioadă a anului trecut. Instagram a generat în această lună cea mai mare interacțiune a utilizatorilor cu brandurile, prin intermediul giveaway-urilor. De asemenea, sănătatea digitală a brandurilor din categoria Finance începe să fie tot mai impactată de activitatea acestora din TikTok, a cărui vizibilitate continuă să crească.
“Deși luna Iunie a presupus o ușoară scădere a scorului pentru majoritatea categoriilor, am putut observa o serie de branduri care au reușit să atingă maximul din an cu ajutorul comunicării prin intermediul influencerilor, precum și datorită focusului pe experiențele consumatorilor din cadrul festivalurilor din această perioadă. Acest tip de comunicare nu doar că ajută la stabilirea loialității brandurilor și la creșterea comunităților, dar determină și creșterea conversiei și influențează comportamentul de cumpărare al consumatorilor.”, Mădălina Tătaru, Data & Analysis Manager - Digitas.
“Digital Health Index pentru categoria Auto ne-a arătat luna aceasta impactul pe care îl au postările de tip user generated content asupra vizibilității brandurilor. Astfel, deși scorul pentru această categorie a înregistrat o ușoară scădere comparativ cu luna trecută, au existat câteva branduri pentru care scorul a crescut, atingând cea mai mare valoare de până acum, datorită mențiunilor din partea utilizatorilor care împărtășesc experiențele lor cu brandurile. Conținutul din partea utilizatorilor ajută la determinarea preferințelor acestora, precum și la indentificarea posibilităților de îmbunătățire a experiențelor pe care aceștia le au cu brandurile.”, Diana Agafitei, Data Analyst - Digitas.
Evoluția pe categoriile de brand:
- TELECOM: a crescut cu 3% față de luna mai, datorită noilor tipuri de abonamente disponibile, precum și a prezenței la diferite evenimente
- AUTO și CLINICS: DHI a scăzut cu 1% față de mai, dar sunt și branduri care au crescut, în mare pare datorită comunicării prin intermediul influencerilor, precum și user generated content
- FINANCE: DHI a scăzut cu 3% față luna prcedentă, dar există și un brand care a atins valoarea maximă de la începutul anului până acum, datorită prezenței în cadrul unui festival
- RETAIL & DIY: cea mai mare scădere a scorului față de luna mai (-6%), dar există și branduri care au atins maximul din an, datorită comuncării pe TikTok și a promoțiilor disponibile
- SOFT DRINKS: categoria cu cea mai mare creștere (+4%), datorită experiențelor oferite consumatorilor, precum și a prezenței mai active în social media
- PHARMACIES: DHI a scăzut cu 2% față de luna mai, dar au existat și branduri care au atins scorul maxim de până acum, datorită activității mai sporite în social media
Digital Health Index oferă la nivel lunar:
- optimizarea mixului de canale digitale
- determinarea celor mai bune mesaje pentru brand, luând în considerare și teritoriile ocupate de competiție
- identificarea celui mai potrivit unui mix de formate testate și optimizate pentru fiecare canal în parte
- identificarea topicurilor pentru a construi o comunicare contextuală
- strategiile câștigătoare și instrumentele necesare pentru a fi la paritate sau chiar pentru a depăși brandurile competitoare și pentru a diminua lipsa de comunicare dintre brand și consumator
Publicis și Digitas România, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe România, au dezvoltat Digital Health Index, un instrument propriu de măsurare a sănătății brandurilor în digital. DHI este creat special pentru a pune la dispoziția clienților, în timp real, informații relevante despre starea brandurilor acestora - de la radiografierea brandurilor și a concurenței până la diverse predicții în scopul luării celor mai bune decizii in comunicare si business.