S-a închis sezonul de vară al marilor festivaluri internaționale de creație care sunt pe radarul agențiilor și al clienților. Jam Session Agency a obținut anul acesta 6 shortlisturi la 3 festivaluri mari și este singura agenție independentă din România care a reușit acest lucru: două nominalizări la Webby, un shortlist la Cannes și trei nominalizări la New York Festivals.
În atenția juraților de la cele trei festivaluri de top s-au aflat două lucrări pentru doi dintre clienții Jam: The Last Bella Ciao – o producție realizată pentru Netflix, și Unfollow Hate, pentru ING.
Valentin Suciu, CCO si fondator Jam Session, ne indică firul roșu al acestor proiecte: “Ce unește proiectele acestea: idee curajoasă, craft execuțional, branduri internaționale și un apetit pentru a crea conversație reală. Netflix este un brand inovator care își propune să creeze momente de entertainment ce intră natural în conversația de pe rețelele sociale și călătoresc organic devenind material de știre TV. Cu acest proiect asta am reușit. Și am fost singurul shortlist românesc la Webby și unul dintre singurele două shortlisturi românești cu un proiect făcut pentru piața din România, de la Cannes, anul ăsta”.
“Pentru lansarea ultimului sezon din La Casa de Papel, ne-am propus să avem un gest cu impact local, dar care să aibă puterea de a genera emoție și pentru fanii de peste granițe. În ciuda numeroaselor activări, adaptări și remixuri globale ale cântecului «Bella Ciao», un «heist» musical al scenei UNTOLD în cel mai așteptat moment al serii - set-ul lui Steve Aoki, marca Delia, fană a seriei, a fost unul cu adevărat neașteptat. Dovadă aparițiile TV ce au vorbit despre activare, dar și materialul video post-event, care a fost peste două săptămâni în trending pe YouTube și care a strâns până acum peste 10 milioane de vizualizări pe canalele celor doi artiști și peste 2 milioane de vizualizări pe Facebook, plus zeci de mii de reacții pozitive și comentarii”, explică rezultatele Oana Oprea, Head of Digital Planning Jam Session.
Prin campania „Unfollow Hate”, creată împreună, cu și pentru ING, Jam Session Agency a obținut cele mai multe nominalizări pe lista scurtă – trei la număr – dintre toate agențiile din România care au participat la New York Festivals în acest an, la categoriile Branded Content/Entertainment (subcategoria Best Use, Social/Environmental Good: Brand), Social Media & Influencer (subcategoria Best Use, Social/Environmental Good: Brand), respectiv Film Craft (subcategoria Cinematography).
Campania „Unfollow Hate” a fost lansată în anul 2021. După doi ani de pandemie, climatul de ură din mediul online ajunsese la cote extrem de ridicate, circa 58% dintre români fiind ținta unor comentarii negative postate în mediul online în cursul anului anterior, conform unei cercetări calitative desfășurate de ING. Datele arătau în momentul respectiv că aproximativ un sfert dintre respondenți ezitau să posteze informații despre pasiunile lor personale din cauza urii online, iar două treimi afirmau că au observat acest lucru și la prietenii lor.
Pentru a ilustra ce putem pierde cu toții atunci când ura ia locul înțelegerii și toleranței, Jam si ING au imaginat un scenariu în care un Vincent Van Gogh de astăzi s-ar confrunta cu comentariile răutăcioase de pe internet.
Filmul ni-l prezintă pe Van Gogh trăind în zilele noastre, prins între pasiunea arzătoare pentru pictură și presiunea comentariilor negative pe care le primește atunci când își postează online arta. Scenă cu scenă, cadru cu cadru, urmărim lupta interioară a personajului și încercăm să aflăm răspunsul la întrebarea: oare ne-am mai fi putut bucura de capodoperele lui Van Gogh dacă el ar fi trăit astăzi, în era social media?
Deși personajul este imaginar, comentariile negative incluse în film au fost cât se poate de reale și au fost „donate” de către influencerii care și-au împărtășit experiențele legate de întâlnirea cu manifestările de ură în mediul online. După trei săptămâni de la lansarea oficială a campaniei, aceasta înregistra deja 41 de milioane de impresii. De asemenea, „Unfollow Hate” a înregistrat cea mai bună performanță a unui conținut publicat pe canalele ING: peste 9,5 milioane de vizualizări, generând peste 16.000 de reacții pe canalele de social media ale ING și peste 40.000 pe cele ale influencerilor. Tot ca parte a campaniei, muzicianul Killa Fonic a compus propriul cântec, cu același titlu, „Unfollow Hate”, care a ajuns între timp la aproape 350.000 de vizualizări.
Campania a avut și efecte neașteptate: medicul Mihai Craiu, cel care a creat Spitalul Virtual pentru Copii, una dintre cele mai cunoscute pagini de Facebook dedicate medicinei pediatrice, a luat decizia să redeschidă pagina în urma vizionării filmului „Unfollow Hate”. Pagina fusese închisă anterior tocmai din cauza comentariilor negative primite de-a lungul timpului. Clipul semnat de Killa a continuat să genereze organic reacții care au propagat mesajul campaniei în comunitățile de tineri.
„Nu vom ști niciodată câte talente s-au pierdut și se vor mai pierde, probabil, din cauza agresivității cu care mulți se confruntă pe rețelele de social media. «Do Your Thing», sloganul ING, este o încurajare pentru toți cei care îndrăznesc să își urmeze pasiunile. Să meargă înainte, la fel cum acum un secol și jumătate un mare artist a continuat să-și urmeze viziunea în ciuda sărăciei și a ostilității celor din jur, uneori chiar și a prietenilor apropiați.”, spune Ioana Cadîr, co-managing Partner Jam Session Agency.
„Forța execuției, calitatea imersivă a atmosferei și a scenariului imaginat sunt demonstrate de impactul real al campaniei, care i-a făcut pe mulți oameni, precum cei care administrează Spitalul Virtual pentru Copii, să se întoarcă în lumea online pentru a-și continua misiunea lor educativă. To «Do Their Thing»”, adaugă Roxana Ioniță, Account Director Jam Session Agency.
„Ne bucură foarte tare faptul că filmul a fost share-uit de multe persoane care chiar au o pasiune și știu ce înseamnă să fii ținta unor comentarii răutăcioase, de cele mai multe ori gratuite și nesolicitate. Asta ne demonstrează că mesajul nostru a ajuns la cine trebuie și că oamenii au rezonat cu el. Iar acesta este cel mai important premiu pe care ni-l putem dori”, sunt de părere Adina Bașag și Iulia Strejan, senior creatives Jam Session Agency.
„Ca brand, ING vă invită și vă încurajează pe toți să «do your thing». Pentru că am văzut cum manifestările de ură din mediul online pot, la propriu, să îi împiedice pe oameni să își urmeze pasiunile, să arate lumii ceea ce sunt și să devină ceea ce își doresc, am vrut să luăm o poziție față de acest val de intoleranță. Ceea ce a ieșit este această extraordinară campanie, care abordează frontal subiectul și încurajează oamenii să nu se lase doborâți de ură”, spune Wenka Booij, Head of Marketing Communication & Brand Experience ING Bank.
„Avem norocul să avem drept client un brand care forțează constant constrângerile categoriei pentru a comunica liber și curajos. Faptul că am ajuns pe lista scurtă a premiilor New York Festivals 2022 se datorează colaborării excelente dintre agenție și client. Paradoxul internetului este că deschide orizonturi, dar poate și ucide pasiuni. Alături de ING, ne-am asumat misiunea de a le reaminti oamenilor ce pierdem atunci când lăsăm ura să domine”, declară Andreea Ghenoiu, Creative Partner Jam Session Agency.
Jam Session Agency este o agenție challenger, cu o combinație unică, progresivă de business și creativitate, care colaborează pentru a crea branduri relevante pentru generațiile de astăzi și cele care urmează.
Jam Session Agency a câștigat primul titlu de Agenția Anului la Internetics 2021. Echipa de parteneri ai agenției a reușit să aducă primul aur la Cannes Lions pentru o agenție independentă din România (Jazz Communication), un alt Silver Lion în anii următori și nouă intrări pe shortlisturi, precum și alte zeci de premii la festivaluri locale și internaționale: D&AD, SABRE, Golden Hammer, Effie (Grand Effie și alte zeci de Gold, Silver și Bronze), Internetics, Webstock.