Cheltuielile politicienilor pe transmisiunile TV in SUA au doborat toate previziunile si recordurile, totalizand peste 2,1 miliarde $ anul acesta, o crestere de 1 miliard $ fata de ultimul sezon al alegerilor din 2002, asa cum arata Evan Tracey, COO al campaniei realizate de TNS Media Intelligence, prezinta Adweek.
Cele mai multe cheltuieli (75%) s-au inregistrat in timpul ultimelor 60 de zile pana la alegeri; si mai mult de 50% din total s-a cheltuit in ultimele 30 de zile. Cheltuielile saptamanale au sarit de la 205 milioane$ la 400 milioane$ in ultimele trei saptamani.
O gramada de bani au curs de la democrati cand republicanii aveau probleme, a declarat Tracey. De fapt, democratii au cheltuit mai mult decat republicanii cu 20 milioane$. Televiziunea conteaza, a mai spus Tracey. In majoritatea cazurilor, castigatorii isi depasesc rivalii in cheltuieli.
Cheltuielile au inceput sa creasca din momentul in care senatorul Joe Lieberman a pierdut alegerile preliminare. Am observat un numar de scaune sigure care au inceput imediat sa se clatine, candidati scormonind in rezervele lor financiare pentru a accelera cheltuielile in cateva saptamani, unii in cateva luni, a spus Tracey.