Liderii de categorie în Auto, Banci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna mai 2022

Liderii de categorie în Auto, Banci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI și Soft Drinks pentru luna mai 2022

Digitas Romania prezinta liderii de categorie in Auto, Banci, Retail, Telecom, Farmacii, Clinici, DYI si Soft Drinks pentru luna mai, dar si brandul cu cel mai mare scor al lunii mai. 

In urma analizei comunicarii liderilor de industrii din topurile generate de Digital Health Index, in luna mai 2022, cea mai activa luna de pana acum (ca numar de mentiuni, dar si ca viewership), sanatatea digitala a brandurilor incepe sa fie tot mai mult impactata de prezenta in TikTok. Mai exact, TikTok aduce 15% din viewership-ul total, iar interactiunea utilizatorilor cu brandurile incepe sa i amploare.

Ce ne-a atras atentia este faptul ca brandurile au intrat pe TikTok si in zona de content creation si nu mai fac doar ad-uri. Asadar, fie ca spun povesti direct, fie prin intermediul influencerilor care sunt activi in acest canal, acest native content in TikTok era de mult asteptat si observam ca aduce si rezultate bune pe toate palierele (awareness, engagement si conversie). Recent am rulat un lift study pe o campanie de native content direct in TikTok pentru a determina si impactul mesajului brandului in viata reala. Peste 50% din respondenti ne-au declarat ca au achizitionat produsele prezentate in campanie in urmatoarea saptamana.”, Alexandra Caciur, Head of Data & Business Intelligence - Digitas. 

“Tiktok este in prezent una dintre cele mai populare aplicatii de divertisment, ce a luat amploare in perioada restrictiilor impuse de pandemia de COVID-19, atunci cand tot mai multi utilizatori au cautat alternative de a se conecta si de a petrece timpul in diverse moduri. Platforma continua sa atraga oamenii, sensibili in contextul acestor evenimente deosebite pentru societatea contemporana, numitorul comun fiind divertismentul. Astfel, cea mai buna modalitate prin care brandurile se pot conecta la comunitatile lor de utilizatori este prin a le aduce zambetul pe buze si asta se vede in impactul adus in Digital Health Index.”, Diana Agafitei, Data Analyst – Digitas.

Evolutia pe categoriile de brand: 

  • TELECOM: a scazut cu 6% fata de aprilie (atunci cand ofertele de Paste si lansarile de noi abonamente au avut o vizibilitate crescuta);

  • AUTO: a scazut cu 5% fata de aprilie. Singurele branduri care nu au scazut au fost cele care au avut lansari de noi modele;

  • FINANCE: a scazut cu 5% fata de aprilie, dar sunt cateva branduri care au atins valoarea maxima de la inceputul anului pana acum, in mare masura, din parteneriate;

  • RETAIL & DYI: ambele categorii au crescut cu peste 10% in luna mai, datorita perioadei de reduceri si datorita mentiunilor brandurilor pe TikTok;

  • SOFT DRINKS: a inceput sezonul promotiilor extrem de active in toate canalele sociale. Cresterea fata de luna aprilie este de 16%;

  • PHARMACIES, CLINICS: au scazut cu cel mai mare procent din toate categoriile analizate, cu 19% pe toate brandurile, ca urmare a activitatii scazute din social media.

Digital Health Index ofera la nivel lunar:

  • optimizarea mixului de canale digitale
  • determinarea celor mai bune mesaje pentru brand, luand in considerare si teritoriile ocupate de competitie
  • indentificarea celui mai potrivit unui mix de formate testate si optimizate pentru fiecare canal in parte
  • identificarea topicurilor pentru a construi o comunicare contextuala
  • strategiile castigatoare si instrumentele necesare pentru a fi la paritate sau chiar pentru a depasii brandurile competitoare si pentru a diminua lipsa de comunicare dintre brand si consumator 

Publicis si Digitas Romania, cu sprijinul DATA INTELLIGENCE TEAM din Publicis Groupe Romania, au dezvoltat Digital Health Index, un instrument propriu de masurare a sanatatii brandurilor in digital. DHI este creat special pentru a pune la dispozitia clientilor, in timp real, informatii relevante despre starea brandurilor acestora - de la radiografierea brandurilor si a concurentei pana la diverse predictii in scopul luarii celor mai bune decizii in comunicare si business.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Digitas

Digitas este agentia de Connected Marketing, construita pe principiul ca exista modalitati mai bune pentru ca brandurile sa se conecteze cu oamenii. Valorificam capabilitati complete de date, tehnologie,... vezi detalii »

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related