Noua eră a cataloagelor de retail

Noua eră a cataloagelor de retail

Cum pot retailerii din România să-și atingă eficient clienții în 2022? 

Cataloagele sunt încă una dintre cele mai puternice modalități de comunicare a ofertelor de retail. Cu toate acestea, de la începutul pandemiei, au apărut o serie de schimbări care i-ar putea obliga pe retaileri să-și regândească strategiile de marketing și canalele de distribuție.

Ce a influențat cel mai mult distribuția de cataloage și pliante în ultimii ani?

Creșterea prețului la hârtie: Prețul hârtiei a crescut vertiginos în Europa. Începând cu 2021, o creștere neașteptată a costurilor resurselor și energiei a cauzat multe probleme pentru retailerii care au utilizat acest mijloc de comunicare. Nu doar prețul este îngrijorător, dar și lipsa resurselor care face dificilă distribuția cataloagelor de retail în format tipărit.

Un nou cadru legislativ: Reglementările europene continuă să îi determine pe retaileri să renunțe la activitățile neprietenoase cu mediul: La 30 martie 2022, Comisia Europeană a propus un pachet de măsuri legislative, cu scopul de a transforma aproape toate bunurile de pe piața Uniunii Europene mai ecologice și, ca urmare, să reducă deșeurile și presiunea asupra mediului înconjurător. Ca parte a acestui demers, companiile vor trebui să implementeze sustenabilitatea în producția și strategia lor.

Sustenabilitatea în centrul atenției: Distribuția de cataloage tipărite se confruntă cu tot mai multe provocări în Europa, din cauza dorinței clienților, de a reduce deșeurile inutile. Începând din acest an, 15 zone din Franța ( aproximativ 2,5 milioane de locuitori) au încetat să mai primească cataloage tipărite, cu excepția cazului în care folosesc un autocolant pe cutia poștală prin care solicită în mod explicit astfel de materiale. O abordare foarte asemănătoare ia amploare și în Olanda, care se numește "Ja/Ja sticker". Această tendință se manifestă și în Bulgaria: inițiativa "STOP publicitate" permite locuitorilor din Sofia să pună un autocolant pe cutia poștală dacă doresc să refuze publicitatea nedorită - economisind aproape 10 000 de tone de deșeuri de hârtie în fiecare an.  Consumatorii se așteaptă ca retailerii să se preocupe mai mult de durabilitate și să își asume responsabilitatea pentru daunele pe care le pot provoaca mediului. Un raport Statista din 2022 arată că 74% dintre europeni sunt foarte preocupați de schimbările climatice, ceea ce determină companiile să ia măsuri.

Soluția? Cataloagele în format digital

Toate motivele menționate mai sus i-au determinat pe unii dintre cei mai mari retaileri să se orienteze către digital, mai exact, către distribuția de cataloage în format digital. Acest lucru nu numai că le permite să reducă major deșeurile de hârtie create prin tipărirea de cataloage, dar este și o modalitate excelentă de distribuție eficientă a ofertelor. Ne putem aminti  de citatul lui Henry Ford care spunea "Jumătate din banii pe care îi cheltuiesc pe publicitate sunt irosiți, iar problema este că nu știu care este această jumătate." - cu cataloagele in forma digital, această temere dispare. Acestea permit targetare foarte exactă și măsurabilitate. Este și un instrument excelent când vine vorba de flexibilitate: în cazul unei schimbări de conținut, modificările pot fi făcute ușor și rapid, în timp ce în cazul celor tipărite nu există această posibilitate. Prin intermediul unor formate mai atractive, cum ar fi cataloagele interactive și elementele animate din catalogul digital, retailerii pot conta pe rate de conversie mai bune.

Targetare eficientă prin marketingul multichannel

De asemenea, pliantele digitale permit retailerilor își cunoască mai bine publicul țintă. Devine un factor din ce în ce mai important să ajungi la clienți acolo unde se simt cel mai bine și unde folosesc frecvent un conținut.

Tot mai multe modalități inovatoare de publicitate se extind odată cu oportunitățile online în continuă creștere. Un exemplu foarte bun este Metaverse,  un subiect de actualitate în rândul tuturor categoriilor de vârstă. Este o șansă extraordinară pentru prezentarea ofertele într-un mod unic.

​​O altă modalitate promițătoare de a aduce oferte digitale în fața unui public țintă specific este Offerista Native Network, care permite retailerilor să lanseze o campanie de cataloage digitale la nivel național sau chiar european, care să atingă milioane de clienți. Cu peste 1400 de platforme și aplicații disponibile, Offerista Group oferă cea mai mare acoperire din Europa, generând peste 10 milioane de interacțiuni lunar pentru retaileri și branduri. Offerista cu cei peste 10 ani de experiență și peste 150 de profesioniști,  le permite partenerilor lor să își gestioneze cu ușurință campaniile de cataloage digitale prin intermediul unui singur furnizor de marketing pentru retail, chiar și în mai multe țări.

Concluzie

Creșterea prețului hârtiei, schimbarea reglementărilor, tendințele de sustenabilitate - sunt doar câțiva dintre factorii care arată importanța extinderii marketingului digital. Offerista Group oferă soluții de marketing personalizate și multichannel pentru retailerii care doresc să își continue promovarea cataloagelor într-un mod inovator - cu o strategie eficientă, atingând obiective măsurabile și răspunzând rapid la provocările zilnice. Offerista promovează ofertele pe toate canalele relevante și optimizează performanța campaniilor de cataloage digitale pentru rezultate maximale. Contactați echipa noastră pentru mai multe informații și vom fi bucuroși să vă ajutăm să atingeți obiectivele marketing.

Misiunea Offerista Group România  este de a fi un partener de încredere pentru segmentul de retail (lanțuri de magazine, branduri) și de a-i ajuta să ajungă la clienții lor prin mai multe canale de marketing digital, într-un mod eficient și măsurabil.

Cu o prezență în alte 19 țări din Europa, Offerista și a reușit să le ofere partenerilor săi soluții de marketing 360°, ajungând efectiv la aproape 39,5 milioane de consumatori, si se poziționeză ca principalul furnizor de Retail Merketing Digital din Europa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related