Sector 7 HUB: Rămânem cu 2-3 idei, din care clientul o alege pe aia mai cuminte, iar noi îl răzgândim să o aleagă pe aia mai nebună, uneori în detrimentul fizic și psihic al producției

Sector 7 HUB: Rămânem cu 2-3 idei, din care clientul o alege pe aia mai cuminte, iar noi îl răzgândim să o aleagă pe aia mai nebună, uneori în detrimentul fizic și psihic al producției

În 2014, atunci când a început să facă primele reclame, echipa Sector 7 făcea sketch-uri și puțină publicitate.
Raul Gheba, Creative Director, Roxana Andrei, Managing Partner și Alex Coteț, Creative Partner erau priviți ca un hit squad chemat de agenții pentru a declina punctual diverse campanii.

Odată cu primul telefon primit de la client, lucrurile s-au schimbat, iar acum fac publicitate la Sector 7 HUB si foarte rar câte un sketch la Sector 7.

Dacă acum 7 ani eram văzuți ca o brigadă de „tineri de știu ei cu internetul” și veneau către noi ce le mai dădea cu virgulă marilor clienți la bugete și voiau să bage pe online, în ultimii câțiva ani am demonstrat că suntem niște oameni care pot duce clienți care au câte 5-6 spoturi de TV pe an, care pot construi și crește branduri și care aduc și rezultate de vânzări.

Raul, Alex și Roxana abordează fiecare proiect ca si cum ar fi ultimul pentru clientul respectiv. E lucrul care îi ajută să livreze campanii la care să nu vrei să dai skip, ci să le mai vezi încă o dată. Asta e mentalitatea care le-a adus 4 premii în competiția Effie din 2022: Silver la Marketing Distruptors pentru Pago, Silver la Marketing Innovation pentru Elfi , Bronze în Household Supplies pentru Elfi și un Silver in Seasonal Marketing pentru Elfi. Mai multe despre culisele acestor campanii, începutul Sector 7 și evoluția agenției am povestit în rândurile de mai jos.

 

Drumul către Sector 7

Raul: Eu am apărut în echipă în 2013 când am venit împreună cu Teo și Radu Pitici Gratis ca să facem și noi o mică emisiune de online care s-a numit #nimicnou. Și prin 2016 am început să bag și publicitate și ne-am dat seama că banii sunt ok și iată-ne acum o agenție micuță care face proiecte frumoase pentru clienți frumoși.

Roxana: I-am trimis un mail lui Alex Coteț în 2013. Am început oficial în 2014 cu sketch-ul ‘Pentru că… inimioare’ în rolul de producător. Tot în 2014 am făcut și primele reclame.

Alex: Am venit încă din prima luna de existență a proiectului, în 2006, ca writer de content. Practic, am fost primul angajat al Sector 7, în formula în care exista el pe atunci, iar clientul nostru era ClickNet, care dezvolta o platformă de content video într-o perioadă în care YouTube abia se năștea. Treptat, am crescut și pe partea de regie și creație publicitară, iar primul proiect "mare" a fost un videoclip lansat exclusiv pe platforma respectivă. Țin minte că a avut 40000 accesări în 4 minute și s-a prăbușit serverul. Vorbim de branded content în 2007.

 

Evoluția echipei

Alex: Cam orice comediant mare de la noi a trecut la un moment dat prin Sector 7. Însă de la un moment dat, nu era fezabil să fim o echipă atât de mare, având în vedere cât de puțini bani bagău brandurile în content pe atunci. Vorbesc de 2010-2015, când clienții încă mai îngropau bani în bloguri și abia se contura conceptul de influencer.

Raul: Alex și Roxana au fost întotdeauna nucleul, eu m-am mai perindat și prin alte agenții să fur meserie, dar acum suntem un trio complet împreună cu oamenii noștri.

Roxana: Am avut o perioadă când sketch-urile Sector 7 erau difuzate pe TV, apoi am făcut o pauză și fiecare a avut alte joburi și proiecte, dar iată că nu am rezistat și ne-am reunit. Inițial am fost Alex și cu mine o miniagențiecasădeproducție pentru clienți direcți și agenții, iar la începutul anului 2022 s-a alăturat și Raul în calitate de partener.

 

Proiectele dezvoltate

Alex: Chiar dacă noi am apărut cam devreme pentru ce nevoi avea piața de digital acum 10 ani, am avut norocul că România să fie lovită de "valul" de video content fără de care nu mai poate exista niciun brand în ziua de azi. La început eram un fel de hit squad chemat de agenții pentru a declina punctual diverse campanii. Apoi aceleași agenții au prins încredere în noi și au început să ne ceară proiecte la cheie. Și inevitabil, prin 2017, a venit primul telefon direct de la client, care ne-a cerut să lucrăm pe brand image.

Raul: Dacă acum 7 ani eram văzuți ca o brigadă de „tineri de știu ei cu internetul” și veneau către noi ce le mai dădea cu virgulă marilor clienți la bugete și voiau să bage pe online, în ultimii câțiva ani am demonstrat că suntem niște oameni care pot duce clienți care au câte 5-6 spoturi de TV pe an, care pot construi și crește branduri și care aduc și rezultate de vânzări.

Roxana: În 2014 făceam sketch-uri și puțină publicitate, acum facem publicitate și foarte rar câte un sketch. Și de la digital pirates, în ultimii doi ani am făcut și ATL și chiar ne place!

 

Formalizarea echipei

Roxana: Folosim uneori apelative ca doamna și domnule (glumesc) și am angajat de curând încă un CS, încă un creativ. Odată cu creșterea echipei a venit la pachet și ideea de workflow și timesheet. Și desi ne sperie puțin, recunosc că pentru control freak-ul din mine e rai. Introducem ușor-ușor și conceptul de ierarhie, însă ne dorim să rămânem o brigadă de oameni creativi și entuziaști, neplictisiți de publicitate.

Alex: În mod organic, am realizat că orice proiect desfășurăm, fie el de entertainment pe canalul nostru sau campanie de brand, ajungeam la aceeași combinație câștigătoare: eu și Raul pe creație, regia la mine și producția la Roxana. E maximul de meticulozitate pe care îl putem obține.

Raul: Prin echipa noastră au trecut mulți și echipa noastră au trecut multe, dar acum suntem acest nucleu și avem încă câțiva angajați și colaboratori care ne ajută să dezvoltăm proiectele big.

 

De la Sector 7 la Sector 7 HUB

Roxana: Știm că am creat confuzie pe această temă, așa că Sector 7 HUB este pentru zona de publicitate, iar Sector 7 a rămas pe zona de entertainment.

 

Relația cu agențiile în diverse parteneriate

Roxana: Funcționează atâta timp cât fiecare știe clar ce are de făcut și intrăm împreună într-un parteneriat, nu într-o competiție. Drept dovadă, la Effie anul acesta am câștigat trei trofee alături de Mainstage the Agency pentru campania Elfi. Și plănuim alte proiecte împreună.

Alex: Noi am fost de la început împotriva ideii de ierarhie între client - agenție - furnizor extern. Ne-am considerat mereu egalii agenției și clientului și am ales să considerăm pe toată lumea, pe fiecare, proiect drept o mare echipă.

Raul: A funcționat perfect simbiotic. Ele oferă ce n-avem noi: media, amplificări, BTL și noi le oferim cele mai blană concepte, scripturi și execuții.

 

Împărțirea sarcinilor

Raul: Eu mi-am asumat poziția de Creative Director și, dincolo de creative workul de zi cu zi, mi-am asumat poziția de a crește oameni care să gândească publicitate ca noi.

Alex: Eu m-am axat pe creatie si regie, precum și new business. Dezvolt relația cu clientul, îi miros nevoile, chiar dacă el nu le realizează, apoi mă jur pe familia mea să meargă pe mâna noastră, că o sa iasă bine. Și iese.

Roxana: Toate proiectele ajung întâi la adresa mea de mail. Împreună cu un CS aflăm toate detaliile și apoi discutăm cu creația dacă mergem mai departe sau nu. Da, creația noastră are input în alegerea proiectelor :>.
Momentan mă ocup și de producția video a proiectelor, dar asta până când revine colega noastră din concediul de maternitate.

 

Lucruri care au funcționat

Alex: Curajul nostru nebun în a spune lucruri pe care alti copywriteri sau marketing manageri s-ar teme să le zică, de teama că vor fi "taxați" de mai sus. Ajuta și faptul că avem aproape 15 ani de experiență în digital, plus pedigree-urile personale în ceea ce privește munca în diferite agenții și proiecte media.

Raul: A funcționat foarte bine că până acum nu am simțit că facem publicitate ca și cum n-avem ceva de pierdut. Nu suntem o agenție care stă agățată într-un cont mare, dar nici atât de mică încât să nu se ajungă cu supplierii. Încrederea pe care a căpătat-o fiecare dintre noi din partea industriei de publicitate și de producție ne-a făcut să fim easy to work with și să fim văzuți ca o echipă flexibilă și pusă pe treabă.

Roxana: Cred că cel mai mare atu al nostru este că știm să facem de toate. Creație, regie, producție, post-producție, așa că dacă e nevoie, ne suflecăm mânecile și facem, chiar dacă nu e în task-urile noastre.
Și faptul că ne place unde suntem și ce facem, suntem și prieteni de foarte mulți ani și asta ne ajută să ne tolerăm scăpările, dar să ne și sprijinim.

 

Lucruri care nu au funcționat

Raul: În continuare marea noastră barieră e volumul. Poate că ducem creativ, dar execuțional trebuie să ne mai întărim spatele. Facem față clienților existenți, dar suntem în proces de mărire a echipei ca să putem duce un client care are multe verticale și multe, multe planuri.

Alex: Ne-am dat seama prin 2019 că e greu să faci și publicitate, și content pentru propriul canal. Pur și simplu nu există timp să le faci pe ambele în mod constant. Și am mai învățat, prin 2020, că până la un full-service agency mai e cale lungă. Încercăm să ne ferim momentan de a face social media și nu ne batem capul nici cu BTL: Odată ce scalezi peste un anumit număr de oameni, începi să faci proiecte doar din nevoia de a plăti facturi. Și ajungi să livrezi mediocru, doar ca să treacă luna. Ori noi ne îndrăgostim de fiecare proiect și am cam vrea să rămână așa.

Roxana: Nu pot pune degetul pe ceva anume. Am reușit s-o facem să funcționeze, dar suntem în proces de creștere și acum încercăm să ne dăm seama cum să ne păstrăm autentici, bifând totuși nevoile clienților noștri. În afară de Raul, nici eu și nici Alex nu avem experiență să fim angajați într-o agenție, așa că multe decizii sunt bazate pe intuiție.

 

Amprenta voastră

Alex: Avem un ton onest și mare respect pentru consumator. Ne place să generăm un dialog cu omul de rând, nu să îi hrănim monoloage bombastice. Nu credem că vreun brand este pâinea lui Dumnezeu și nu plecăm după fenta din strategie, chiar dacă sună super frumos. Și mai avem modul ăsta de gândire al unui youtuber, care nu are buget de media, deci fiecare execuție în sine trebuie să fie suficient de puternică încât să se ducă singură pe țeavă și să adune engagement.

Raul: Cred că lucrul care ne diferențiază pe noi e că privim publicitatea cu un oarecare scepticism și încercăm să challengeuim „Brand Truth”ul.

Backgroundul nostru e de creatori de conținut, de comedianți, de regizori și asta vine la pachet cu o anume onestitate care e uneori în contrast cu publictatea.

E foarte amuzant că primele lucruri care au făcut Sector 7 să iasă în evidență au fost niște spoof-uri de reclame. Și de-atunci ne-am tot dat seama că între a face un spoof bun și o reclamă pe bune diferența e doar de cât de în serios te iei.

Ce au făcut acești ani formativi în content e să ne ajute să nu ne lăsăm păcăliți de clișee și convenții publicitare și să ne dăm seama că oricând e loc să fii un pic subversiv.
Și în ultimii ani ni s-a mai conturat o perspectivă despre workul nostru creativ: Am văzut în sute de comentarii de la campaniile noastre observații de genul ”Prima reclamă la care n-am dat skip” sau „Am închis clipul la care mă uitam și am căutat apoi reclama care mi-a intrat înainte”. Așa că asta ne-a clarificat obiectivul: Vrem să facem reclame la care oamenii nu dau skip.

Roxana: Noi trei. Am făcut în trei oameni ce nu au reușit alții în 15 plus tot ce a zis Raul mai devreme.

 

Procesul creativ

Alex: Eu am fost influențat foarte mult în facultate de către două filosofii: utilitarism și keiretsu. Și atunci orice proces de creație urmează două reguli simple:
a. utilitarist - să aducă maximul de satisfacție creativului, agenției, clientului, actorului și publicului. Chiar dacă sunt satisfacții diferite, tu trebuie să găsești ideea care bifează cât mai mult din fiecare satisfacție individuală. Și ideea aia va fi câștigătoare.
b. keirestu - să combine simultan oameni și resurse de pe verticală și orizontală pentru a obține punctul a.

Punctul b. este definiția Sector 7: fiecare individ știe să joace cel puțin două roluri: copy-writer/regizor, producător/regizor, art director/editor și așa mai departe.

Raul: Dacă e o chestie de care n-am putut vreodată să ne plângem e că am fost în pană de idei. De fapt, problema vine invers la noi, fiecare brief aduce după sine câte 4-5-6-10 rute și abia apoi vine partea grea în care trebuie să tai și să tai, de te doare suflețelul, până rămâi cu ideea aia care știi că-ți servește cel mai bine brieful și clientul. Dacă în prima parte aia de brainstorming e totul pură creativitate apoi în procesul de triere intervine rațiunea și obiectivitatea, iar în ultimă instanță, evident că cel mai important e și gut feelingul. Când o simți, o simți.

Roxana: Primim brief. Lucrăm pe strategie apoi vin băieții cu multe idei, pe care le mai discutăm între noi, încă o rundă de creație, iar la final vine CS-ul și mai taie din propuneri, fie că sunt prea multe (ruta 3 A și B și b mic), fie sunt prea ballsy și tot așa.
Ne întrebăm mereu ‘ce am face noi dacă am avea banii clientului, dar mai ales ce nu am face’ și ce ar zice cineva când vede reclama.

 

Diferențe între procesele voastre de creatie și agențiile prin care ați trecut

Raul: Mi se pare că până la momentul filmării, pentru noi creația e un proces continuu. E o libertate în a știi că poți să-ți suni producătorul direct și să-i zici: 'Hai să strecurăm gluma asta care ne-a venit acum în ultima secundă.' E fain pentru noi, obositor pentru Roxana, dar măcar așa mai domolim din acel „l’esprit d'escalier” când îți vine cea mai bună idee când ai trimis deja proiectul.

Alex: Abordăm fiecare proiect ca și cum ar fi ultimul pentru clientul respectiv. Așa că dăm tot ce putem, ca și cum ar fi brandul nostru și ar depinde totul de succesul campaniei pe care o gândim. Apoi găsim o sămânță de adevăr pe care nu a mai spus-o nimeni, și o îmbracăm în 4-5 haine diferite. Apoi mă cert cu Raul pe culoarea hainelor, până vine Roxana și ne spune ce haine ne permitem. Abia apoi rămânem cu 2-3 idei, din care clientul o alege pe aia mai cuminte iar noi îl răzgândim să o aleagă pe aia mai nebună, uneori în detrimentul fizic și psihic al producției.

Roxana: Ne permitem schimbări cu o zi înainte de filmare pentru că procesul decizional e rapid. Punem mâna pe telefon și îi spunem clientului de ce e mai bună ideea nouă versus cea vândută deja.

 

Ce îi face pe clienți să vină la voi

Răul: Nici noi nu știm de ce vin, ei n-au văzut că suntem nebuni? Glumesc, evident, cred că vin pentru că știu e un mod aproape sigur de a ieși în evidență și pentru că, vezi Effie, rezultatele se văd și-n vânzări.
Sigur că participăm și-n pitchuri, dar ce-i drept am fost foarte selectivi până acum. Sunt foarte mulți clienți care par că-și doresc să aibă ce putem noi oferi, dar în realitatea poate că nu au nevoie.

Alex: Clienții vin pentru track record impecabil, dar și fiindcă suntem flexibili și înțelegem că nevoile brandului de multe ori depășesc orgoliul agenției. Apoi o rezolvăm din copy astfel încât să fie bine pentru toată lumea.
Participăm la pitchuri și nu prea. Fiecare pitch pentru mine e ca și cum aș da din nou BAC-ul, doar ca să se convingă alt străin că știu ce fac de 15 ani încoace. Și în plus, am avut mai multe experiențe în care ni s-a spus că ruta noastră e atât de cool, încât brandul încă nu e pregătit pentru asta și mai trebuie să aștepte 5-6 ani. Ok, păi dați-ne banii acum și ne auzim peste 5 ani să filmăm.

 

Așteptări de la înscrierile Effie

Alex: Știam că o să luam cel puțin un bronz atât pentru Pago cât și pentru Elfi, știind cât de puternică a fost conversia în ambele cazuri.

Raul: Anul ăsta am înscris două proiecte la Effie și anume Elfi - Cocean, în care făcut o hârtie igienică cu aromă de cocean. Și Pago - Nu mai plăti ca pe vremuri, în care am arătat cât de „medieval” e să plătești facturile cu cash. Elfi l-a înscris pe partenerul nostru din acest proiect, Mainstage, la 3 categorii iar Pago a fost înscris de noi la două categorii.

 

Facts vs Așteptări

Alex: Faptul că ne-am ales cu 4 premii din 5 înscrieri a surprins plăcut. Ne-am trezit cu aproape un premiu per cap de locuitor Sector 7.

Raul: Păi avem așa:
- Silver la Marketing Distruptors pentru Pago
- Silver la Marketing Innovation pentru Elfi
- Bronze în Household Supplies pentru Elfi
Și încă un Silver în Seasonal Marketing pentru Elfi

Deci am luat trei silveruri și un bronze, deci un 4 din 5 cinstit. Se putea și mai bine, dar la financial services, singura competiție în care am luat doar shortlist, aveam competiție cu buget de campanie mai mare decât cifra de afaceri a clientului nostru. Dar suntem super happy că din 2019, în fiecare an când am înscris ne-am suit pe scenă să săltăm cel puțin un trofeu.

 

Case-urile campaniilor premiate. O frază

Raul: Elfi e un proiect în care un producător local de hârtie igienică a zis că are nevoie de ceva wow să se bată cu marile branduri, aparținătoare ale concernurilor internaționale. Cum am văzut că tot teritoriul emoțional sau teritoriul beneficiului „softness” e super acoperit și nu avem um să ne batem la reach, am zis să mergem cu o abordare strategică pe care n-am mai întâlnit-o în categorie.

Patriotismul. Așa că a avut sens perfect pentru noi să dovedim auteniticitatea și românismul acestui brand prin crearea unui sortiment perfect românesc de hârtie igienică: Și așa a apărut Elfi Cocean, hârtia cu aromă nostalgică. Și toată treaba s-a manifestat sub forma unui clip haios cu Costel Bojog în rolul principal.

La Pago povestea e similară, adică e un client care nu mai comunicase și avea nevoie să iasă în evidență. Poate că și aici am dat-o în răspăr, fiindcă vedem cum comunicare pe fintech e foarte orientată către futurism și arată foarte hitech.
Așa că ni s-a părut atât un diferențiator vizual cât și un motiv de „going back to the basics” să vorbim despre o aplicație care te ajută să plătești ca-n viitor cu o campanie situată în evul mediu. Plus că ne-a dat ocazia să facem o glumă cu Calul Visa.

Alex: Pago este o aplicație atât de simplă și eficientă încât primul tău instinct este frica de ceva nou și ai prefera să rămâi în zona de confort, decât să te simți prost fiindcă ani de zile ai crezut că ești la curent cu tehnologia dar abia acum realizezi cât de bătrân erai. Decât să-ți vorbim de sus despre cum ai putea mai bine, iți vorbim de pe poziție egală despre cum alții puteau mai prost. Fuck, sunt 2 fraze.

Alex: Elfi este un produs simplu pentru o nevoie simplă, așa că nu încearcă să-ți promită arome care își au locul mai degrabă în bucătărie, decât pe tronul marilor gânditori. Dar românul s-a născut la sat, chiar dacă azi se șterge de idei cu patchouli și orhidee, așa că am vrut să-i reamintim cât de mult i s-a îmbunătățit viața în ultimii 30 de ani. Nostalgie la pachet, adaptată la buget. Fuck, sunt 3 fraze. Hai să ne oprim. Shit, e a 6-a frază.

 

Relația directă cu clientul

Alex: Domnul meu, eu sunt un lăutar digital. Dacă vine clientul și vrea să-i cânt o piesă de veselie, o cânt. Dar dacă văd că e îngrijorat în priviri și nu prea știe ce ar vrea, preiau inițiativa și-i bag una de jale, să-i mai aline suferința în vânzări. Și chiar dacă primul lui instinct e să zică nu, la finalul piesei mai cere o dedicație.

Raul: Personal eu am oroare de feedbackul filtrat, pentru că atunci când aud sau citesc feedbackul direct încerc să citesc printre rânduri și să-mi dau seama de adevărata nevoie sau adevărata motivație din spatele feedbackului și știu ce-i trebuie de fapt. Câteodată tendința clientului e să-ți zică ce modificare vrea, nu de ce o vrea. De aceea atâta timp cât sunt discuții despre creație, cer CS-ului să mă țină în the loop. Când treaba intră în domeniul administrativului, mă recuz și las oamenii să facă ce știu ei mai bine.

Roxana: Clienții pe care-i avem sunt pregătiți pentru genul de relație pe care o dezvoltăm, no bullshit. Și tocmai de aia vin la noi. Ajută că discutăm direct pe unele puncte pentru că eliminăm din timpi pierduți pe mail, dar și din interpretări. Avem CS și ne ajută enorm în filtrarea anumitor informații, dar când avem discuții pe creație, creația e prezentă.

 

Dezvoltarea agenției

Alex: Intenționăm să rămânem un hub de creație, în care sunt bineveniți și alți creativi dornici să schimbe un pic paradigma. Să rezolve probleme, nu salarii. Și să se reinventeze constant. Noi am muncit mult că să ne permitem să scriem ceea ce scriem, fără să ne fie frică. Măcar să se bucure de rezultate cei care ni se vor alătura, fără să mai treacă prin furcile caudine. Și pe măsură ce video acaparează totul, vrem să ne extindem și spre zona de televiziune și film.

Raul: Pentru mine cel mai mare pericol în creșterea inevitabilă de care ne lovim e să nu ne pierdem din farmecul creativ. De aceea, cel puțin pe planul de creație văd creșterea ca fiind un proces de școlarizare. Vrem ca toți creativii care ni s-au alăturat și ni se vor alătura să-și lepede obiceiurile căpătate într-o agenție clasică și cu adevărat să gândească liber și să-și dea seama singuri de ce limitări are un proiect.

Roxana: Abia aștept! O plănuim încetișor, căci nu visează niciunul dintre noi să devină șef peste 100 de angajați, ci să avem un HUB cu like minded people, branduri sau agenții, tocmai pentru a păstra farmecul nostru de brigadă mișto.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related