[Account Life] Diana Minculescu: Ma fascina rolul industriei de a aduna oameni diversi cu personalitati si opinii puternice

[Account Life] Diana Minculescu: Ma fascina rolul industriei de a aduna oameni diversi cu personalitati si opinii puternice

La inceput, publicitatea a insemnat work si multa socializare, integrarea intr-o comunitate efervescenta care muncea mult, dar stia sa se distreze, povesteste Diana Minculescu, Group Account Director @ Cohn & Jansen. Acum workul primează, dorinta de a realiza campanii dintr-o perspectiva cinstita si memorabila, iar socializarea vine ca bonus. 

La inceput ma ocupam singura de toate task-urile, acum am responsabilitatea coordonarii unei echipe si urmaresc ca lucrurile sa se intample cum trebuie, la timp si sa vad unde pot sa aduc un plus de valoare in campanii cu experienta mea si cum pot ajuta oamenii din echipa sa capete noi cunostiinte si sa creasca, spune Diana. 

Mai exista inca oameni in publicitate care vad accountul ca un intermediar, care plimba feedback-uri inainte si inapoi de la client catre creatie si invers. Dar sunt din ce in ce mai putini. Ce inseamna cu adevarat munca de CS, povesteste Diana dupa cum urmeaza:

 

Începutul

Am inceput sa lucrez in publicitate in 2006, intai la o companie mica din cadrul RTC, unde m-am familiarizat cu briefuri, creatie, dtp. Am vizitat magazinele Diverta din tara cu diverse task-uri, timp in care ma distram la evenimentele culturale din Cluj, si alte orase, a fost perfect pentru perioada respectiva din viata mea.

Tin minte ca primele luni de acomodare de la viata de student la cea de angajat au fost greoaie, in sensul ca dormeam cate o ora la pranz in sala de meeting, pe de alta parte asa m-am adaptat la fiecare noua perioada din viata mea, dormind un pic cu capul pe masa, recomand.

 

Ce a urmat

Dupa RTC, m-am angajat in Grey, loc in care am cunoscut o gramada de oameni foarte faini din industrie, cu care fie lucrez si astazi, fie urmaresc cu mandrie ce fac in calitate de directori de creatie, directori de client service, in tara, sau in afara. Am avut parte de access la o gramada de informatii si workshop-uri care vin o data cu munca intr-o agentie de retea. Apoi am lucrat in FCB, unde am avut lansari de produse in Romania, ca Sobranie sau Staropramen, cu evenimente decorate de Buhagiar, si  intr-un final la Cohn & Jansen unde am avut sansa sa cunosc oameni cu principii foarte corecte si sa lucrez pe branduri mari din perspectiva de brand building.

 

Primele proiecte

La Grey am coordonat proiectele de comunicare pentru Cosmopolis, era proaspat lansat de agentia ca Primul Oras European din Romania si a fost primul client cu campanii integrate de alt si btl. Pentru mine ca si account executive sa ma ocup exclusiv de un client cu un buget impresionant de marketing si cu oamenii seniori din restul departamentelor a fost o experienta foarte buna, mi-a dat incredere ca pot accepta orice provocare.

 

Cum priveai atunci industria. Cum o privesti acum

La inceput conta atat partea de work, dar foarte mult partea de socializare, si in Grey era o comunitate excelenta de oameni care stiau sa se si distreze, pe langa ca erau super profesionisti. Ma fascina rolul industriei de a aduna oameni diversi cu personalitati si opinii puternice. Acum s-a schimbat balanta, ma intereseaza mai mult partea de work, urmaresc sa fac lucruri dintr-o perspectiva cinstita si memorabila, iar socializarea vine ca bonus.

 

Invataturi

Sa empatizezi atat cu colegii cu care lucrezi, cat si cu consumatorii pe brandurile pe care le coordonezi. Sa incerci sa fii corect in ceea ce faci.

 

Cum s-au schimbat sarcinile și responsabilitățile tale

La inceput ma ocupam singura de toate task-urile, acum am responsabilitatea coordonarii unei echipe si urmaresc ca lucrurile sa se intample cum trebuie, la timp si sa vad unde pot sa aduc un plus de valoare in campanii cu experienta mea si cum pot ajuta oamenii din echipa sa capete noi cunostiinte si sa creasca.

 

Ce nu știu oamenii despre munca de account

Oamenii cred ca un account e un intermediar, care plimba feedback-uri inainte si inapoi de la client catre creatie si invers, dar pe langa responsabilitatea coordonarii proiectelor, exista si acest element important – ce poti face mai bine pe o campanie, ce poti aduce in plus si sa ai prezenta de spirit sa te adaptezi si sa schimbi lucrurile rapid daca nu functioneaza sau nu livreaza cum trebuie intr-o campanie.

 

Schimbări relevante cu bune și cu rele

Imi place ca brandurile acorda mai multa atentie si bugete mai mari campaniilor de csr, si devin atente la impactul in societate si la amprenta verde pe care o au. Nu imi place ritmul in care se intampla schimbarea.

 

Ce îți plăcea la început în publicitate. Ce îți place acum

Ce mi-a placut intotdeauna, conversatia si generarea de idei creative.

 

Ce ai descoperit nou despre marcomul din Romania in pandemie

Puterea de a ignora contextul. Am vazut foarte multe branduri care au dovedit lipsa de empatie si si-au desfasurat comunicarea ca in pre-pandemie, business as usual. Cred ca aceste branduri vor avea de pierdut pe termen lung.  

 

Rolul social al companiilor

Prin publicitate putem educa publicul catre valori frumoase cum ar fi incluziunea, lipsa de prejudecata, nediscriminarea pe motive etnice sau de gen, etc. Iar companiile sunt atente sa respecte aceste valori, deoarece publicul e mai educat si atent si sunt taxate in cazul in care nu o fac. Nu imi place neaparat ca unele branduri isi fac o misiune din a educa, nu cred ca asta trebuie sa fie rolul lor, dar e bine sa respecti schimbarea in bine a societatii din punctul asta de vedere, dar sa nu te iei prea in serios.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related