[Desen pe banda] Mircea Pop: BD-ul se adreseaza din punctul meu de vedere oricarui cititor in cautare de expandare a imaginatiei

[Desen pe banda] Mircea Pop: BD-ul se adreseaza din punctul meu de vedere oricarui cititor in cautare de expandare a imaginatiei

Mircea Pop spune ca nu a mai vazut de mult oameni prin mijloacele de transport care sa nu stea cu ochii in telefoane si cam are dreptate. Acum, cati dintre ei stau si citesc benzi desenate pe telefon, greu de estimat. Cert ca e plin netul de ele. Dar azi vorbim despre BD-urile scrise.

Sunt o multime de volume, pentru toate varstele si preferintele, bd-ul se adreseaza din punctul meu de vedere oricarui cititor in cautare de expandare a imaginatiei, este un mediu vizual, se pot invata multe din ilustratie, spune Mircea.

Din tot ce se intampla in zona asta, Mircea spune ca parca tot la straini se misca lucrurile mai grabnic, facand referire la tehnologiile folosite. Cert e ca partea de desen ramane neschimbata, aceleasi etape fiind parcurse pentru orice gen de banda desenata. Mircea a contribuit cu o poveste, Zimbrul, si in primul numar al revistei de bandă desenată documentară POC!.

 

Primele desene

Primele amintiri sunt de pe la varsta de 3-4 ani, desenam pe orice suprafata prindeam cu orice, prin carti si reviste cu creioane din acelea late de tamplarie, pe usi si pereti cu ruj, oja, markere, cu tot ce prindeam, nimic nu era in siguranta.

 

Evolutia BD-ului

Totul este mereu in schimbare, oamenii se adapteaza, daca vorbim de Romania, nu mi se pare asa perceptibila, intr-o zi esti aici, peste doi ani pari tot aici chiar daca o evolutie a avut loc, in schimb, am vazut niste lucruri putin diferite pe la straini, parca se lasa mai bine purtati de valul tehnologic.

 

Rolul benzii desenate

Sunt o multime de volume, pentru toate varstele si preferintele, bd-ul se adreseaza din punctul meu de vedere oricarui cititor in cautare de expandare a imaginatiei, este un mediu vizual, se pot invata multe din ilustratie.

 

Banda desenata documentara

Procesul este mai complicat, intra mai mult timp in scenariu, totul trebuie sa fie verificat, informatia trebuie sa fie corecta, nu ai loc de inflorituri, nu poti lasa imaginatia sa zburde unde vrea ea, partea de desen ramane neschimbata, aceleasi etape sunt parcurse pentru orice gen de banda desenata, schita, randare plus culoare daca e cazul.

 

Cat dureaza procesul

Dureaza destul de mult, porneste cu partea de story, partea de documentare, fie ca e poveste imaginara sau reala, de documentare nu scapi, dupa asta trebuie facut un scenariu, impartit scenariul pe cadre, trebuie schitat fiecare cadru, de obicei folosind referinte, dupa schita urmeaza o a doua schita putin mai detaliata si la final partea de randare, aici sunt diferite moduri care depind de stilul final ales. Sunt cateva etape si toate trebuie respectate daca se doreste un produs decent.

 

Instrumentele folosite

Cel mai des folosesc Photoshop pentru banda desenata, are multe avantaje, cel mai important e ca daca o dai cumva in bara si tragi o linie stramba poti edita usor, la fel si cu textul, nu stai cu pasta corectoare si cu guma de sters permanent langa tine.

 

Era social media

N-am mai vazut de vreo 10 ani oameni care sa nu fie cu nasul in telefon prin metrou si autobuze, nu stiu cati dintre ei stau si citesc benzi desenate dar ar putea sa faca asta, e plin internetul, se gasesc peste tot.

 

Top 3 benzi desenate all time

Nu sunt chiar all time, top 3 in caz de naufragiere pe o insula pustie dar astea mi-au venit in minte acum, Paul Kirkner -The bus, Preacher si The horny goof.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related