[Cannes Story] Patru paradoxuri de la Cannes

[Cannes Story] Patru paradoxuri de la Cannes

Impresii de la Cannes, de la festivalul creativității. Andrei Balan, Head of Strategy & Social Media la MRM Romania, scrie despre atmosfera acestor zile de pe Croazetă.

Cazarea

In principiu e de dorit sa stai intr-o casa salubra, care sa arate suficient de bine cat sa poata sa acomodeze un call si suficient de comoda cat sa acomodeze o mahmureala. In rest e la fel de importanta precum cazarea pentru un weekend de Vama. Adica neimportanta. Daca nu vezi lucrurile la fel probabil ratezi voit multe lucruri din festival sau nu esti in grupurile de Facebook potrivite. In rest e esential sa nu te ruineze. Unii dintre proprietari au aflat mai tarziu ca anul asta festivalul se intampla din nou offline si n-au marit de 5 ori pretul. Multi au profitat si au luat din timp cazare la preturi normale. Insa pe cat de modeste, scumpe si greu de gasit, pe atat de putin importante sunt cazarile din Cannes in ecuatia mai larga a experientei festivalului.

 

Energia

Francezii sunt dependenti de conversatie. Isi petrec serile la cafenelele intinse pe mai toate strazile, gesticuland larg si discutand lucruri care par invariabil importante. Vizitatorii se contamineaza cu spiritul francez. Se poarta multe conversatii, se schimba multe pareri, se gesticuleaza, se face networking, se cunosc oameni sau se descopera in carne si oase fețele din calluri, se bea cu toata lumea. De multe ori toate in acelasi timp. Pentru o categorie profesionala atat de buna prietena cu overtime-ul, publicitarii tradeaza resurse de energie care ar face multe tari europene invidioase.

 

Speakerii

Multi dintre ei fie spun lucrurile asteptate, fie repeta lucruri pe care le-au mai spus, fie trateaza acest forum ca pe o oportunitate de PR. Pentru headlineri se formeaza cozi lungi pe scarile din palat, timp in care oamenii isi pipaie pass-urile de mii de euro si se roaga sa fie surprinsi sau cel putin inspirati cat de cat. Dar putine dintre talk-uri sunt cu adevarat memorabile sau contin vreo esenta revelatoare, in ciuda sloganului “This is your moment. Make history”. Poate asta e motivul pentru care organizatorii au inserat in program cate un speaker secret pe zi, a carui identitate o afli doar cand apare pe scena. Realitatea ramane ca nu multe din talk-uri livreaza o creativitate pe masura audientei, a momentului, a scenei. Pe cat de hotarate erau sentimentele cu care am mers la multe din talk-uri, pe atat de amestecate sunt cele cu care am plecat.

 

Tinerii

Gen Z e probabil cea mai intens sondata si investigata generatie din istorie. Am citit zeci de tentative de decriptare a tinerilor. Sau poate sute. Dar cea mai discutata si investigata generatie din istorie ramane si cea mai enigmatica. Vazandu-i zilele astea cativa reprezentanti de seama, in frunte cu Malala, vreau sa-mi aduc o umila contributie. Sunt generatia cu cel mai ascutit simt al inechitatii, in acelasi timp cea mai informata si cu cel mai larg acces la informatii si nuante. Si cu cel mai mare apetit de corectare a lucrurilor. Din unghiul nostru de vedere generatia Z pare ca primeste cel mai mult. Din unghiul ei pare ca ii pasa cel mai mult. Abia astept sa puna mana pe lumea asta si pe dezechilibrele ei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related