[Noii artizani] Elena Stanciu: Vara sunt pe câmpuri, prin gradina cu flori culeg frunze, flori etc. Seara târziu încep să vopsesc țesături sau să pregătesc țesăturile pentru a doua zi

[Noii artizani] Elena Stanciu: Vara sunt pe câmpuri, prin gradina cu flori culeg frunze, flori etc. Seara târziu încep să vopsesc țesături sau să pregătesc țesăturile pentru a doua zi

A luat o rochie albă, a cules câteva flori și le-a aplicat pe ea din dorința de a o vopsi într-un fel unic. Au ieșit doar câteva pete de culoare, însă artizana Elena Stanciu nu s-a oprit acolo. A căutat informații, a făcut un curs pentru a-și putea susține pasiunea, aceea de a crea obiecte vestimentare și decorative din țesături naturale, vopsite tot natural.

”Procesul creativ pornește de la utilitatea produsului pe care îl fac. Îi folosește cuiva acel produs? Se poate folosi în viața de zi cu zi? Odată ce am găsit răspunsurile, încep să lucrez la produs, să îi dau personalitate, să văd cum pot să îl îmbunătățesc, să îl fac atractiv și unic pe piață”

Elena Stanciu folosește meșteșugul ”boitul cu buruieni” și este creatoarea brandului Poartă-mă cu flori. Povestește în cele ce urmează despre produsele care ies din mâinile sale.

 

Poartă-mă cu flori

“Poartă-mă cu flori” s-a născut în Craiova (acum 2 ani locuiam acolo). Lucram deja in domeniul confecțiilor, având un atelier in cadrul unui Hub Creativ. De loc sunt din Borlesti, judetul Neamț (în prezent locuiesc aici). Totul mergea bine cu atelierul până când a venit pandemia. Totul s-ar năruit, planuri, târguit, colaborări etc. Cred că acel moment a fost imboldul pentru care am început “Poartă-mă cu flori”.

Totul a pornit de la ideea ce ar fi dacă as vopsi țesături naturale cu flori. A fost o muncă de cercetare în prima lună și experimentare și totul a ieșit așa cum îmi doream. Cred că ajunsesem într-un punct în care, nu mai suportam, țesăturile din poliester, consumul excesiv de “fashion”, toată lumea vroia mai mult, cat mai multe ținute etc.

 

Pasiunea pentru meșteșug

Îmi aduc aminte prima zi in care am experimentat. Am luat o rochie albă din bumbac și am început să culeg câteva flori pe care să le aplic pe rochie. Ce-i drept au ieșit câteva pete de culoare, dar nu m-am oprit acolo. Am inceput să caut informații, să particip la un curs online pentru a “mă dezmetici”. Cu timpul totul a devenit mai clar, stiam ce am de făcut. Pasiunea da, trebuie sa fie acolo căci fără ea nu poți persevera. Pasiunea pentru țesături naturale mai ales.

 

Între procesul creativ și antreprenoriat

Aici este o lupta continua. Este greu să le îmbini. Eu sunt ONE WOMEN SHOW, le fac pe toate și e totul făcut pe grabă sau uneori cu întârziere. Sunt momente in care dedic mai mult timp părții creative( ocupa cel mai mult în ceea ce privește orele de lucru) dar rezultatul final este spectaculos.

 

Ce ai învățat din antreprenoriatul creativ

Răbdarea și analiza. Înainte doream să fiu prezentă la toate târgurile de creatori, dar acum analizez daca rezonez cu ideea, conceptul targului, echipa din spate. De asemenea, trebuie să țin cont de comunitățile din orașele în care au loc târgurile. Apreciază ceea ce fac eu? Sunt deschisi la feedback? Exista piață pentru produsele mele? Toate aceste variabile sunt foarte importante și pot economisi timp.

 

Procesul creativ. De la idee către produsul final

Procesul creativ pornește de la utilitatea produsului pe care îl fac. Îi folosește cuiva acel produs? Se poate folosi în viața de zi cu zi? Are practibilitate? Odată ce am găsit răspunsurile, încep să lucrez la produs, să îi dau personalitate, să văd cum pot să îl îmbunătățesc, să îl fac atractiv și unic pe piață.

De exemplu, o sacoșă din textil, o pot îmbunătăți o dată prin faptul că folosesc vopsirea naturală, “meșteșugul boitului cu buruieni” și îi mai adaug câteva elemente ce o diferențiază de restul produselor asemenatoare.

 

Unde îți găsești inspirația și pofta de a crea

Urmăresc și sunt la curent cu tot ce înseamnă tehnici de vopsire naturală. Cer păreri, testez produse, particip la cursuri online. E o continuă cercetare într-adevăr, iar inspirația vine trecând prin toate aceste etape. Organizez și ateliere de vopsit natural și de acolo îmi iau o doză de entuziasm și feedback atât de la adulți cât și copii. Contează foarte mult pentru mine acest lucru.

 

Rutina de lucru

Vara sunt pe câmpuri, prin gradina cu flori culeg frunze, flori etc. Seara târziu încep să vopsesc țesături sau să pregătesc țesăturile pentru a doua zi. E anotimpul preferat deoarece trebuie sa profit la maxim de el.

Iarna e puțin mai greu, natura se odihnește, dar am florile, frunzele culese din vară și puse la uscat pe care le pot folosi. E un proces care fără puțină organizare poate deveni un haos și rezultatele întârzie să apară.

 

Produsele tale

Creez produse care să ofere o utilitate vieții de zi cu zi, dar să încânte și ochiul. De exemplu rochii din țesături naturale sau obiecte home deco.
Materialele pe care le folosesc sunt doar din fibre naturale, e un principiu la care țin foarte mult. Poliesterul e interzis tocmai datorită faptului că a devenit un poluator extrem de periculos.

 

Super-puterea creatiilor tale

Super-puterile produselor mele este procesul din spate - sunt vopsite natural, culorile fiind greu de reprodus - și unicitatea produsului. Niciodată nu voi putea face o rochie care să aibă un colorit identic cu alta. Orice produs are PERSONALITATE, este UNIC și special creat pentru persoana care îl achiziționează.

 

Clienții tăi

Oamenii, in special doamnele, mă știu din colaborări trecute sau pur și simplu din ceea ce vad pe social media. Primesc aprecieri asupra produsului pe care l-au cumpărat și revin de fiecare data cu o comanda noua.

 

Ce preferă din colecțiile tale

Articolele vestimentare, dar si cele de home deco: fețe de pernă, săculeți, textili etc. Topul acestor preferințe este datorita simțului estetic și al utilității.

 

Din strategia de promovare

Platformele pe care le folosesc sunt Instagram ul și Facebook-ul. Incerc sa fac postări cat mai des și stories, care sunt relevante ca și conținut.
Mesajele folosite fac referire la câteva informații din spatele procesului de creație cât și florile, frunzele, pigmenții pe care le folosesc.

 

Cum se vede brandul tău în social media

În Social Media brandul se vede cam așa: “ia să vedem ce a mai făcut Elena de la ”Poartă-mă cu flori”. Comunitatea care s-a strâns în jurul brandului meu este diversa, dar predomina doamnele. La mine contează foarte mult expunerea fizica la târguri, ateliere, expoziții și foarte mult socializarea. Comunitatea trebuie să vadă, să atingă, să admire, să își ia doza de încredere în produs tocmai din acest motiv port aproape de fiecare data articole vestimentare vopsite natural.

 

Comunitatea de artizani din România

După pandemie a devenit mai unită, așa am simțit. Dorim să ieșim la soare, să socializam, să schimbam experiențe, idei etc. Din experiența proprie, unde sunt mai multi creatori pot ieși lucruri foarte frumoase și demne de toată aprecierea.
De asemenea, și comunitățile de urmăritori sunt dornici sa ne cunoască, să interacționeze și acest lucru e in beneficiul nostru.

 

Gânduri, visuri și dorințe mai departe

Acest an e unul foarte plin de idei. Au început colaborări frumoase la care nici nu mă gandeam că vor avea loc și urmează și alte lucruri mult mai interesante. Așadar fiți cu ochii pe Instagram sau Facebook și revin acolo cu mai multe detalii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Campanii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related