[Creativitate & Tehnologie] Raluca Feher: Tehnologia sunt noile haine ale împăratului. Curtea aclamă: uoau, dar ce tăietură, cusătură, clinuri, tivuri. Împăratul însă e gol

[Creativitate & Tehnologie] Raluca Feher: Tehnologia sunt noile haine ale împăratului. Curtea aclamă: uoau, dar ce tăietură, cusătură, clinuri, tivuri. Împăratul însă e gol

Să facem un pic de liniște în hărmălaia generală. Am activat un ”PC284 trist si ranchiunos” :)). Nu am spune noi așa ceva niciodată. O spune chiar ea. Inimitabila Raluca Feher. Raluca iubește bătrânețea în creativitate și nu crede în cascadorii și trompete. Raluca se bucură de AI, pentru că ne ajută să ne vedem mai bine, cu toate slăbiciunile, ridurile și defectele noastre. Dar AI nu simte timpul, nu moare și nici nu trăiește. 

Cel mai important atribut al AI cred că este depozitarea amintirilor.
Un cip care să conțină mileniii.
În rest, AI nu poate înlocui nimic. Doar augmenta, doar intra în competiție, dacă vrei.
Dar, niciodată înlocui, spune Raluca.

Citiți în rândurile de mai jos viziunea ei despre viață, AI, bătrânețe și roboți. Roboți-oameni ai lumii noi și roboți creați de ei.

În seria editorială [Creativitate & Tehnologie], celebrăm spiritul creativ omenesc. Inteligența artificială e aici, infiltrându-se în toate domeniile. Nu știm ce va urma, ce simbioze ale creativității artificiale se vor produce. 

Dar suntem aici, să spunem mai departe poveștile care se formează la granița dintre tehnologie, creativitate și umanitate. Vrem să vorbim de Creativitate & Tehnologie, nu de Creativitate VS Tehnologie. Știm că AI-ul si tehnologia se vor alătura creativității, nu vor concura.

 

Cum e să lucrezi într-un domeniu creativ în 2022 în România

Asta cu România mă sperie.
2022 la noi poate fi 1972 la alții și chiar este.

Întrebarea are răspunsuri diferite dacă ești angajat sau angajator. Ca angajator, e greu să mai găsești oameni vii. Sunt mulți împăiați, împachetați, infuzați cu aroganță și importanță. Ești surprins doar de lipsa de surpriză pe care ți-o dau CV-urile triste.

Ca angajat, uel, habar n-am, ceeee bine!!!

 

Partea cea mai frumoasă

Bătrânețea.

Fiind activă on the market, fac parte din generația diplodocilor, că T-Rex nu am fost niciodată, care încă au trecere în ogrăzile marketingului, doar pentru că sunt bătrână.

 

Și cea mai grea

Facem ceva pe Tik-tok cu influensări.

Short-cuturile ăstea pe care nu le pot duce, pentru că eu cred în idee și craft.

Nu în cascadorii și trompete.

 

Cum s-a schimbat procesul creativ 

Am fost pentru prima oară în juriu EFFIE. Am văzut campanii care nu există. Pe vremuri, se chemau ghosturi, ghostache.
Acum sunt tactice.
Sau așa ceva.

Procesul creativ s-a mutat în câmpul operațiunilor speciale de scris cazuri de festival de advertising.
Unde nu e durere și nici întristare.

 

Cum a intervenit tehnologia 

Tehnologia sunt noile haine ale împăratului.
Curtea aclamă: uoau, dar ce tăietură, cusătură, clinuri, tivuri.
Împăratul însă e gol.
Mult zgomot pentru nimic. 

 

Lupta cu rutina

Nu cred în blocaje. Rutina e bună. Gladwell a scris despre cele 10.000 de ore. Fără ele creierul devine puhav și inert.

 

Schimbarea cea mai mare care a influențat domeniul tău 

Idiocracy-ul. Prostia cu diplomă și ciucuri ajunsă în posturi cheie.

 

Presiunea de a ține pasul

Nu țin pasul, sunt înaintea lor. Noile tehnologii sunt doar forme de a dumicăți informația pentru leneși. E mai mult de muncă, pentru că trebuie să feliezi, să rupi pâinea mai mic. E un efort mental, dacă ești prost ca mine și te întrebi: până când?

 

Inspirația tehnologiei

Tehnologia nu e inspirație. E un instrument. Nu mă pot inspira dintr-un șurub să produc povești.

 

AI face poezie, picteaza, compune muzica. Te sperie? 

Mă bucură.
AI te pune să te uiți în oglindă și să vezi riduri, vinișoare, bătrânețe. AI nu simte timpul. Eu da.
AI nu moare. Eu da.
1 la zero pentru mine, pentru că fac ceva ce AI nu poate. Să trăiesc.

 

Este creativitatea o trasatura specific umana?

Creativitatea nu există decât prin spectator, prin reacție la obiectul creației. Fulg de nea, flamingo, Bosch.

Natura e principalul creator.

Roboții pot să replice orice, ei fiind creațiile minții umane. Sunt instrumente ale creativității umane, nu există de sine stătător. Așa cum noi suntem copiii părinților noștri, nu existăm în afara speciei noastre.

 

Ce nu va putea înlocui niciodată AI 

AI nu înlocuiește nimic nici acum, nici în viitor. Furnizează stări, bucurii, servicii, dar tot ceea ce face AI, de la conectivitate, la soluții inteligente, muzică, artă, sunt compilații de date procesate de computer dar recoltate din mințile umane care le-au inventat.

Sunt un mare fan Dune, adolescența mea a fost străbătută de viermi de nisip și de Maici Superioare care reușeau să-și transmită bagaje uriașe de cunoștințe, mileniale, una alteia.

Cel mai important atribut al AI cred că este depozitarea amintirilor.
Un cip care să conțină mileniii.
În rest, AI nu poate înlocui nimic. Doar augmenta, doar intra în competiție, dacă vrei.
Dar, niciodată înlocui.

 

Influența AI în domeniul tău

Publicitatea este un craft, o meserie.
Există reguli, teme, scheme.
AI ar putea să ne spună unde să investim, cu ce ROI, mult mai iute și abil decât mintea omenească.
Ar putea să scrie cazuri de EFFIE, când nu am aveam timp.

 

Cum vezi simbioza dintre creatori & tehnologie

Nu o văd.
AI este departe de mine, muuult mai departe decât clientu meu din Dorohoi care vrea un OOH cu 4 rânduri de text.
Mă lupt cu el nu cu AI.
Am învățat să nu-mi bat capul cu lucruri care nu se pot întâmpla. Vezi drobu de sare.

 

Ai lăsa munca ta pe mâna roboților? :)

Sunt un fan pensionare anticipată. Muncesc de, imediat, 30 de ani.
Dacă îmi ia locul un băiat din Târgoviște sau un robot din India, nu-mi pasă.
Diferența, probabil, nu ar fi vziibilă  când 98% din headlineuri sunt: Bucură-te de….
băutura ta răcoritoare
Casa ta din Corbeanca
Mașina ta cu ABS

 

Ce ai face într-o lume a roboților

Recondiționare mobilier.
Luat gunoaie și transformat în opere de artă.
Un robot nu ar vedea asta :))

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related