Ce gust mai are lingurita

Nu joc la loto si nici nu pariez la meciuri. In schimb imi plac concursurile de imaginatie. Si cum sunt intr-o faza competitiva a vietii mele, va invit la un concurs. Regula este extrem de simpla mai ales ca modele sunt destule. Asadar:
Pasul unu: ganditi-va la un produs. Nu conteaza nici forma nici marimea si nici continutul sau intrebuintarea
Pasul doi: gasiti un diferentiator la acel produs, care sa aiba legatura cu materia prima din care este facut produsul. Pentru simplitate, voi denumi respectiva materie prima X
Pasul trei: gasiti un efect pe care il poate avea utilizarea in exces al "substantei" X. Il voi denumi la fel de generic Y
Pasul patru: combinati urmatoarele cuvinte: mai mult x mai mult(a) Y. Si vedeti ce iese.

Si ca sa nu existe interpretari eronate aveti ca model "mai mult fruct, mai multa energie", sau mai nou" mai multe rosii,mai mult gust "(Olympia) iar exemplele pot continua. Nu ma intelegeti gresit, nu contest faptul ca multitudinea rosiilor dintr-o cutie de Olympia este singurul element care poate face diferenta raportat la celelalte branduri. Ca simplu spectator al calupurilor publicitare, imi pun intrebarea ce se va intampla daca se continua in stilul acesta. Vom avea " mai multa cofeina, mai multa energie sau mult latex mai multa placere? sau... Dramatizez bineinteles, asa cum se intampla si in spotul de care aminteam mai sus.

Lingurita si codul bunelor maniere
Sa revenim la oile noastre, sau mai bine zis la rosiile noastre, caci despre ele vreau sa scriu. Pentru ca sunt gustoase si ar fi bine sa le bagam in seama. Parerea mea! Continui sa despic firul in patru mergand de la coada la cap, adica de la lingurita la rosii. Si ce sa vezi! Acest instrument de mancat a devenit leitmotiv pentru mai toate reclamele in care se vorbeste despre gustul bun al vreunui produs, iar cel mai elocvent caz este Danone. Eu inteleg ca romanul are prostul obicei de a zabovi cu lingurita in gura de fiecare data cand ii place un fel de mancare, dar asta nu cred ca este o scuza pentru lipsa de originalitate. Sau au devenit si condimentele o categorie la fel de grea ca si detergentii, toti la fel de parfumati si de eficienti impotriva petelor?

Cine gateste in familie
Iar pentru ca tot am vorbit de obiceiurile romanilor, din spot mai reiese clar un lucru. In Romania femeia este inca la cratita, sau cel putin asa reiese din research. Purtatorul de lingurita este in majoritatea cazurilor barbatul, fie el tanar sau batran. Nu pot spune ca apreciez aceasta tendinta dar poate vad eu foc atunci unde nu este nici macar fum. In schimb, ce imi place la acest spot este antiteza care pune in evidenta "universalitatea" targetului. A te adresa si buncii si pisicii si daca se poate extraterestilor de pe retrogradata Pluto nu este o strategie tocmai fericita dar in cazul acesta imaginea soferului in aceeasi ipostaza cu clientul-patron imi pare reusita.Pacat de pustii care in loc sa se dea cu rolele stau inerti cu gandul la mancare. Fie ea si cu Olympia.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar


Comentarii

alina florescu
acum 18 ani
una din cele mai neinspirate reclame...

Korosy Claudiu
acum 18 ani
poate ca faza cu linguritele nu este prea convingatoare, caci cat de credibil poate fi un asemenea gest, sau cat trebuie sa iti placa un sos de tomate ca sa fii in stare sa devii addicted. Insa muzica face totul si filmarea pe langa. Cand apare reclama asta eu si fiul meu de 1.8 ani ne dezlantuim: eu cant si el danseaza.
Laur Raboj
acum 18 ani
cred ca schema poate fi reprodusa si pentru alte produse, la fel ca sloganul...nu stiu unde mai ajungem in felul asta...alte "sugestii"?...cred ca partea de research nu s-a imbinat deloc cu ideea de baza a clipului...


Branded


Related