Stop doing beauty campaigns like it’s 2016

Stop doing beauty campaigns like it’s 2016
Bianca Lohan, Head of PPC, DWF

Industria de beauty este într-o continuă creștere pe zona de online, deși trend-urile și contextul actual au început să atragă utilizatorii mai mult spre zona de achiziții offline.

Însă, conform ultimelor statistici, industria a crescut cu 4% comparativ cu anul trecut. Dispozitivele de tip mobile detronează în continuare device-urile de tip Desktop sau tabletă, utilizatorii fiind din ce în ce mai influențați de experiența pe care le-o oferă magazinele online.

De-a lungul timpului, prioritățile cumpărătorilor s-au schimbat. Dacă, acum câțiva ani, aceștia puneau pe primul loc aspecte legate de prețul produselor, originalitatea acestora și rapiditatea livrării, în prezent au mai apărut câțiva factori în ecuație.

La ce sunt atenți cumpărătorii produselor din nișa de beauty astăzi?

1. La brand-urile care militează pentru sustenabilitate

În prezent, aspecte legate de sustenabilitate, protecția mediului și calitatea produsului reprezintă un factor important în procesul de achiziție a unui produs de beauty. Astfel, brand-urile care susțin ideea de sustenabilitate prin utilizarea ingredientelor organice sau prin implementarea unor sisteme de tip “refillable products”. Aici putem aminti brand-ul Milk Make-up, care folosește recipiente ce pot fi reumplute, după ce produsul din acestea s-a terminat.

2. La produsele care au în componența lor ingrediente organice

Acum ceva timp, utilizatorii nu puneau foarte mare accent pe calitatea produselor și mai ales pe ingredientele acestora, atâta timp cât acestea nu provocau efecte imediate și vizbile sau dacă produsul era deja unul controversat pe piața de beauty. Însă, în prezent, cumpărătorii sunt foarte atenți la eticheta produsului și acordă mai mult timp etapei de reasearch, înainte de achizționarea propriu zisă a acestuia. Printre brand-urile de beauty care mizează pe utilizarea ingredientelor organice se enumeră Milk Make-up, Lilah B., Bite Beauty, Athr Beauty etc.

3. La brand-urile care le oferă o experiență de cumpărare cât mai inedită și personalizată

Utilizatorii nu se mai limitează la o experiență de cumpărare simplă și anostă. Ei vor să transforme orice experiență într-o conexiune puternică și vor să se simtă ca fiind parte din povestea brand-ului de la care preferă să cumpere produsele. Un online beauty consultant care să fie la dispoziția clientului oricând acesta are nevoie de sfaturi sau un tutorial legat de modul de aplicare al produsului pot îmbunătăți considerabil experiența utilizatorilor pe website. Un exemplu de brand din zona de beauty care se concentrează pe experiența utilizatorului este Guerlain. În pagina de produs aceștia oferă informații cu privire la ingredientele produsului, la modul de aplicare și la produsele conexe care pot fi utilizate pentru a avea rezultatul dorit.

De asemenea, la capitolul user experience și website-ul brand-ului Fenty Beauty oferă o super funcționalitate: Find My Shade. Astfel, dacă un utilizator dorește să achiziționeze un fond de ten, acesta poate completa un quiz, în urma căruia sistemul îi va genera nuanța potrivită.

Dacă utilizatorul cunoaște nuanța, există și opțiunea “Try Shade On” care este reprezentată de aplicarea unui filtru cu nuanța respectivă. Astfel, user-ul își va da seama dacă, într-adevăr, i se potrivește nuanța produsului.

Cum pot ieși brand-urile de beauty din zona campaniilor boring?

Pentru a le oferi beauty lover-ilor o experiență de neuitat în online, e timpul ca brand-urile să își îndrepte atenția și către alte tipuri de campanii și produse. În continuare, o să vă povestesc despre 3 tipuri de campanii care merită testate.

1. YouTube Beauty Try-On

Tutorialele de beauty reprezintă unul dintre cele mai populare tipuri de content consumate pe YouTube și nu numai. De aceea, YouTube ne pune la dispoziție o funcționalitate inedită, prin care putem realiza filtre AR, cu ajutorul cărora utilizatorii să poată testa nuanțele la diferite produse. Această experiență este de tip split screen, user-ul având posibilitatea să vizualizeze în jumătatea superioară a ecranului un tutorial de beauty cu un anumit produs, iar în partea de jos având acces la o cameră de tip selfie și la toată gama de culori a produsului respectiv. După ce utilizatorul găsește nuanța potrivită, printr-un singur click poate fi direcționat pe site, urmând ca acesta să achiziționeze produsul.

2. Immersive display Ads

Pentru că ne dorim ca totul să fie cât mai dinamic și mai plăcut vizual într-o experiență de achiziție online, Google ne pune la dispoziție un nou format inovativ, cunoscut sub numele de Swirl. Acest format este accesibil doar prin platforma DV360, înregistrând rezultate foarte bune în ceea ce privește creșterea notorietății și nivelului de consideration al brand-ului. Aici reamintim brand-ul Guerlain, care a testat acest format de anunț, cu ocazia lansării unui nou parfum.

3. Live Stream Content in Display Ads

După cum am menționat și mai devreme, contentul dinamic devine din ce în ce mai apreciat de către utilizatori, iar content-ul video joacă un rol important în nivelul de brand awareness. Astfel, acum avem posibilitatea să utilizăm conținutul video din live stream în rețeaua Display. Practic, utilizatorul poate da scroll pe un website din categoria de Beauty sau din targetarea făcută de noi inițial și se va intersecta cu acest Live Stream. Printr-un singur click, acesta se va putea bucura de întreaga experiență în YouTube.
Acest lucru este posibil doar în platforma DV360, momentan, formatul fiind în BETA (nu este disponibil pentru toți advertiserii).

Times change and so are we. E timpul ca brand-urile să prindă mai mult curaj și să facă un prim pas către inovație în digital. Astfel, userii vor fi din ce în ce mai captivați și vor simți că fac parte din povestea brand-ului lor preferat.

 _______________________
Bianca Lohan, Head of PPC, DWF

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


DWF

Suntem agentia specializata exclusiv in servicii SEO infiintata in anul 2013. Crestem traficul organic non-brand pe site conform obiectivelor de business ale fiecarei companii care apeleaza la serviciile... vezi detalii »

Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related