În cadrul oricărei strategii de marketing digital este nevoie să utilizăm un mix de canale de promovare pentru a ajunge la publicul țintă. Printre aceste canale se numără și prea cunoscuta platformă Facebook care oferă o deschidere atât în zona de social media/comunicare, influencer marketing, cât și de PPC advertising.
Astăzi vom discuta despre specificitățile soluției de promovare Facebook Ads.
Odată cu modificările aduse de iOS 14+ și de schimbarea de identitate a companiei Facebook în Meta, s-a schimbat și modul în care facem promovare pe Facebook.
Facebook Ads este într-o continuă schimbare pentru a se adapta noilor legislații și restricții. Vom puncta câteva dintre aceste modificări care au afectat campaniile și câteva bune practici care ne pot ajuta în setarea unor campanii performante.
Tipul campaniei
Este importantă setarea unor obiective pentru a putea alege corect tipul de campanie pe care vrem să o setăm. Dacă dorim ca reclamele noastre să ajungă de cât mai multe ori la utilizatori relevanți vom seta o campanie de tip reach. Dacă dorim ca utilizatorii să facă achiziții pe site-ul nostru vom seta campanii de conversii.
De urmărit este secțiunea de update-uri din Ads Manager unde poți vedea dacă s-au adăugat obiective noi pentru anumite tipuri de reclame. De exemplu, de curând s-a introdus posibilitatea de a face engagement și de a genera lead-uri din reels-urile de pe Facebook, opțiune ce nu era posibilă înainte. Secțiunea de update-uri poate fi accesată prin butonul de ajutor din stânga jos a Ads Managerului și ar trebui consultată constant.
Setarea audienței
Un alt factor care influențează performanța campaniilor este audiența și modificările care au fost aduse la nivelul acestora. Dacă lucrezi frecvent în Ads Manager poți observa atenționarea despre eliminarea și schimbarea anumitor interese. Platforma Facebook este destul de cunoscută pentru specificitatea cu care poți contura o audiență. Deși în momentul de față încă dispunem de foarte multe interese putem observa generalizarea acestora. Dacă înainte puteam targeta utilizatorii care erau interesați de agenții de turism, acum putem targeta utilizatorii care au fost pe website-uri de turism. Un interes similar, dar care înglobează mai mulți utilizatori.
Audiența pe care o folosim trebuie să fie relevantă, dar în același timp să conțină și un volum semnificativ de utilizatori, ca algoritmul să poată funcționa eficient. În momentul de față, funcționează mult mai bine audiențele generale bazate pe interese, audiențele de tip lookalike și cele de remarketing.
În unele situații este recomandată chiar selectarea targetării detaliate care te ajută să ajungi la utilizatori similari cu cei pe care îi ai în audiența setată și care prezintă șanse mari de a genera rezultate.
Categorii speciale
Una dintre recentele modificări făcute de Facebook o reprezintă categoriile speciale pentru anumite tipuri de reclame. Acestea au apărut pentru a restricționa targetarea și a reduce discriminarea.
Campaniile de angajare fac parte din categoriile speciale. Audiențele sunt mult mai restrânse față de audiențele ce pot fi folosite în mod normal. Astfel, utilizatorii nu pot fi targetați pe bază de vârstă, sex și naționalitate. Atunci când vrei să faci o astfel de campanie este bine să avem toate informațiile legate de job în anunț: titlul jobului, descrierea acestuia, numele companiei și modalitatea de aplicare. De asemenea, un rol important îl joacă acum landing page-ul pentru această reclamă care trebuie să conțină toate informațiile necesare și prin care poți viza persoanele relevante.
Diversitatea conținutului
Ad-urile trebuie să fie diverse, astfel încât să testăm cât mai multe tipuri de reclame și formate diferite către aceeași audiență. Aici pot enumera patru tipuri principale de reclame: anunț general de prezentare a serviciului sau produsului, anunț demonstrativ în care să se vadă utilitatea produsului/serviciului, testimonial și anunț care să conțină call-to-action. În funcție de obiectiv alegem tipul/tipurile de anunțuri și testăm mai multe variații pentru acesta pentru a găsi varianta cea mai bună.
Nu există o formulă perfectă care să îți aducă în mod sigur rezultatele de care ai nevoie în campaniile rulate pe Facebook Ads. Ca bună practică, recomandarea ar fi să testezi, să testezi și iar să testezi cât mai multe variante, astfel încât în final să alegi direcția cea mai performantă pentru campaniile tale.
_______________________
Nora Ignat - PPC Specialist la Kooperativa 2.0