[Account Life] Oana Romanescu: Marcomul din România se comporta ca un organism viu, care se adapteaza, se transforma si devine ceea ce trebuie si poate sa fie in contextual actual

[Account Life] Oana Romanescu: Marcomul din România se comporta ca un organism viu, care se adapteaza, se transforma si devine ceea ce trebuie si poate sa fie in contextual actual

Oana Romanescu, Account Director Dare Digital, este genul acela care preferă să prindă rădăcini într-un loc, pentru a înțelege mai bine contextul, oamenii, munca. A început în publicitate la 23 de ani și nu  am migrat foarte mult prin agentii: unde a simtit ca e “the right fit”, a ales sa isi petreaca mai multi ani. In primii ani, era foarte concentrată pe taskuri punctuale, sa rezolve, sa ajute, sa organizeze, sa livreze perfect.

Odata cu anii si cu experienta acumulata, am inceput sa inteleg mai degraba “de ce” decat  “cum”, sa percep mecanismele care fac oamenii sa raspunda sau nu la un spot sau o postare de Instagram, si cat de importanta e relevanta – pentru target, pentru brand, pentru moment, povesteste Oana.

Si industria creativa s-a schimbat mult in ultimii ani. De la reclame frumoase si spumoase, la publicitatea relevanta si autentica inspre care se tinde acum. Despre toate aceste transformari, relatia cu clientii si colegii, munca remote si efectele pandemiei, povestim cu Oana Romanescu in randurile de mai jos:

 

Începutul

Such a long time ago :) Daca bine tin minte, eram in 2012, la varsta usor confuza de 23 de ani.

As vrea sa spun ca am intrat in industrie intentionat, insa adevarul este ca a fost un amestec de motive: imi doream foarte mult un job, intamplator cunosteam persoane cu conexiuni in zona asta si imi placea foarte mult organizarea, cu o doza corecta de perfectionism. Ceea ce s-a tradus in Junior Account Executive la TBWA Bucuresti.

 

Prima ta experiență în publicitate

A fost primul meu contact cu viata de adult, in care ai responsabilitati, depind lucruri de tine cu adevarat si trebuie sa iti asumi deciziile si rezultatele lor. Imi amintesc foarte bine primele proiecte, niste campanii pentru Michelin destul de complexe pentru mine in acel moment, care m-au trecut printr-un spectru intreg de stari, de la entuziasm total la panica in fata deadline-urilor sau greselilor inevitabile. Cu toate astea, am avut parte de guidance minunat, o combinatie de ferm & corect cu fun & relaxat. Pot spune clar ca in primii ani in TBWA m-am format ca account si s-au format niste prietenii care imi sunt foarte dragi si acum.

 

Ce a urmat

Overall, prefer sa prind radacini intr-un loc, sa ajung sa-mi cunosc bine colegii, proiectele, clientii. Asa ca nu am migrat foarte mult prin agentii, iar in cele in care am simtit ca e “the right fit” am ales sa imi petrec mai multi ani. Partea buna a fost ca uneori am crescut odata cu agentia, si am avut ocazia sa coordonez proiecte foarte diferite, alaturi de aceiasi oameni – de la ATL si NCP-uri la BTL si social media, pana la momentul actual in care explorez si teritoriul mistic al PPC-ului si digitalului (si nu numai).

 

Primele proiecte la care ai lucrat

Am fost foarte norocoasa sa lucrez o perioada la proiecte mai altfel :)

Am doua in minte, unul dintre ele fiind productia unui review movie pentru un festival de muzica electronica, in cadrul caruia am avut ocazia sa cunosc si sa iau interviuri artistilor participanti, totul intr-un context foarte relaxat si alaturi de o echipa cu care ma intelegeam foarte bine. Combinatia asta a transformat proiectul mai degraba intr-o vacanta decat intr-un job in sine.

Pentru un alt proiect foarte drag a fost necesar sa cunosc si sa colaborez cu persoane din comunitatea de rideri downhill si de ski & snowboard, alaturi de care am participat la diferite evenimente, sau am filmat spoturi online. Mi-a ramas in minte pentru ca mi-a permis sa descopar o lume (si lume) complet noua, dar si o abordare a publicitatii pe care nu o mai experimentasem pana atunci.

 

Cum priveai atunci industria, cum o privești acum

Cred ca la inceput mi-a fost mai greu sa inteleg publicitatea la nivel macro. Eram foarte concentrata pe taskuri punctuale, sa rezolv, sa dau in lucru, sa ajut, sa organizez, sa livrez perfect. Iar cand esti atat de deep in executie, e posibil sa te rupi putin de obiectivul a ceea ce faci sau de contextul in care se incadreaza in final. Asta nu te ajuta neaparat sa intelegi clientii mai bine.

Odata cu anii si cu experienta acumulata, am inceput sa inteleg mai degraba “de ce” decat  “cum”, sa percep mecanismele care fac oamenii sa raspunda sau nu la un spot sau o postare de Instagram, si cat de importanta e relevanta – pentru target, pentru brand, pentru moment.

 

Învățături

Destul de greu a fost sa accept ca oricat m-as stradui, tot se va intampla sa gresesc sau sa imi scape ceva. Si ca important e sa nu ma blochez in asta si sa gasesc solutii, sa ma adaptez.

Foarte frumos a fost sa invat cum sa interactionez cu colegi diferiti, cu personalitati, preocupari si talente diverse, si cat de exciting poate sa fie un proiect, si nu numai, atunci cand toata lumea este pe aceeasi lungime de unda.

 

Cum s-au schimbat sarcinile și responsabilitățile tale

S-au schimbat pe masura ce am crescut, asa ca am trecut prin executie dar si prin coordonare si overview. Munca de account e in continua schimbare chiar si intr-o singura zi, si mi se pare un avantaj daca stii cum si cine trebuie sa fii in fiecare context, sa te adaptezi situatiei si sa scoti din cutia cu skilluri exact pe cel potrivit, ca sa make things happen.

 

Ce nu știu oamenii despre munca de account

Unele prejudecati cred ca sunt valabile pentru orice job caruia e greu sa ii intelegi complexitatea daca nu te-ai confruntat direct cu ea. Si din asta se pot naste idei precum binecunoscutele: Pai ce e asa greu doar sa plimbi mailuri? Oricum doar dati forward.

In functie de cat de bine vrei sa iti faci jobul si cat de usoara vrei sa faci viata celorlalti, exista si aici o oarecare arta a organizarii, a intelegerii psihicului uman si a modului in care pui problema.

 

Schimbări relevante cu bune și cu rele

M-as raporta la ultima perioada, chiar daca e predictibil ce voi spune. O schimbare pozitiva este faptul ca remote work-ul nu mai este considerat o excentricitate imposibila si ca a fost integrat in mod real in viata de agentie.

O schimbare in rau ar fi un efect al celei pozitive, si anume tendinta ca relatiile interumane sa cada intr-un plan secund, sa nu iti mai percepi colegii, mai ales daca sunt noi, ca pe niste persoane complexe ci ca pe niste adrese de email care te ajuta sa rezolvi taskuri. Foarte operational si rece. Dar evident, sunt moduri de a evita aceasta capcana.

 

Ce îți plăcea la început în publicitate. Ce îți place acum

Teamworkul, si atunci si acum. Imi place la nebunie sa lucrez in echipa, cu oameni motivati si dedicati.

Un alt lucru care ma bucura este ca se dezvolta noi concepte de a face acest teamwork sa se intample. Concepte inovatoare, in care responsabilitatea vine la pachet cu mai multa libertate, in care poti crea echipa ideala in functie de specificul proiectului si te poti baza pe colegi cu skilluri specifice, in functie de situatia cu care te confrunti. Un fel de: fiecare se ocupa de ce se pricepe cel mai bine.

Si aici ma refer evident la ecosistemul Dare Digital, din care fac parte de peste 1 an de zile :)

 

Ce ai descoperit nou despre marcomul din România în pandemie

Ca se comporta ca un organism viu, care se adapteaza, se transforma si devine ceea ce trebuie  si poate sa fie in contextual actual. Si de partea agentiilor si de partea clientilor s-a dat dovada de foarte multa flexibilitate si creativitate, chiar si in momente in care lucrurile pareau dificile.

 

Rolul social al companiilor

Am senzatia ca in trecut era suficient uneori ca publicitatea sa fie corecta si frumoasa, dar ca orice domeniu care evolueaza odata cu societatea si preocuparile ei, acum are datoria de a fi relevanta si autentica. De a intelege, integra si raspunde unor nevoi mai complexe decat necesitatea de a cumpara un anume produs.

Asta daca agentiile si companiile vor sa creeze branduri care sa se remarce intr-o aglomeratie constanta de mesaje, layout-uri si logo-uri. Oamenii au nevoie sa se simta intelesi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dare Digital

Dare Digital is a Romanian creative agency with an integrated approach to digital creativity and media performance.   We work as a core team extended to a system of more than 80 battle-tested... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related