În 2022, social media marketing, având deja o amploare nemaiîntâlnită, continuă să se extindă pe zi ce trece. Interesul față de TikTok este din ce în ce mai crescut iar, LinkedIn capătă, de asemenea mai multă atenție și popularitate.
Din ce în ce mai mulți specialiști capătă o voce pe LinkedIn, se creează noi grupuri engaging, iar acompaniile acordă o mai mare importanță eforturilor de employer branding, dar și celor de employee branding.
Dacă analizăm succint cele mai de success profiluri de companii de pe LinkedIn probabil vom observa că o strategie bazată pe conținut variat este cea mai bună abordare - și mai ales cât de important este mixul de video cu documente native.
Documentele native generează de 3 ori mai multe click-uri comparativ cu orice alt tip de conținut
Datorită specificului platformei, LinkedIn se dovedește a fi cea mai eficientă rețea de social media în special pentru companiile care au o orientare B2B, având o rată medie de conversie de 3 ori mai mare comparativ celălalte existente, conform unui studiu realizat de Socialinsider.
Deși per ansamblu valoarea media a CTR-ului de pe LinkedIn se situează la 2.20%, prin integrarea mai frecventă de documente native, oamenii de marketing pot ajunge chiar o rată medie de conversie cuprinsă între 3.58% - 8.61%, în funcție de mărimea paginii gestionate.
PS: Documentele native sunt PDF-urile care odată uploadate în platformă sunt afișate asemenea unui Instagram Carousel.
La fel ca orice altă rețea de socializare, LinkedIn recompensează cel mai mult conținutul care reușește să țină utilizatorii pe platformă mai mult timp. Fără a avea vreo inserție de link-uri care să-i facă pe useri să părăsească platforma și datorită scroll-urilor din slide-uri, documentele native reușesc să rețină cel mai bine userii ancorați în conținut.
Videoclipurile generează cel mai mult engagement
În ultimii ani, conținutul video a câștigat o popularitate imensă. În afara rețelelor care sunt exclusiv bazate pe videoclipuri - precum TikTok și YouTube, aproximativ 20% din întregul conținut din social media este de tip video.
Astăzi, conținutul video, datorită capacității sale de captivare a audienței, generează cel mai mare engagement, în special pentru conturi de mărimi mici și mijlocii.
Raportat la numărul de impressii, conform algoritmului LinkedIn, rata medie de engagement în 2022 este 3.16%.
În cazul brand-urilor mari, cu o audiență de peste 50.000 de urmăritori, o veste bună este aceea că prin folosirea preponderent a documentelor native și a imaginilor, se poate atinge chiar și un engagement de peste 4.00%.
În ceea ce privește reach-ul paginilor, din păcate, cum LinkedIn oferă informații doar la nivel de pagină, nu și de postare, datele se limitează la această investigație.
După cum indică numerele, reach rate-ul mediu al paginilor de LinkedIn este de 3.49%. Ca să facem o scurtă trecere în revistă și a numerelor situate la extreme - paginile cele mai mici (cu o bază de urmăritori sub 5.000) reușesc să atingă o mare parte din audiența lor, având un reach rate de aproximativ 6.17%.
La polul opus, conturile cu un număr de fani cuprins între 5.000-10.000, au cele mai mari dificultăți în a atinge o parte semnificativă a audiențelor de pe LinkedIn - având un reach rate de 1.63% în medie.