Pentru generatiile care au prins mai multe straturi ale capitalismului, brandurile trebuie sa isi castige dreptul in viata consumatorilor, sa demonstreze ca merita cumparatura. În schimb, pentru noile generatii, ele joaca rolul unei portavoci. Relatiile cu brandurile sunt diferite, dar fascinatia ramane, crede Silviu Antohe, Executive Creative Director MullenLowe.
Gusturile in materie de publicitate sunt din ce in ce mai rafinate si intre timp am facut si ceva anticorpi. Publicitatea ramane vocea brandurilor, iar astazi mai mult ca niciodata mixul corect de comunicare este reteta pentru potiunea care va vraji sau nu consumatorii.
Vorbim cu Silviu mai jos despre puterea brandurilor in 2022 si procesul de dezvrajire, despre consumatori cu anticorpi, like-uri și publicitatea ca entertainment.
Ce inseamna in 2022 o tara fara branduri
S-a dezbatut mult contextul geopolitic in care brandurile au parasit Rusia. Realitatea este ca suntem in fata unei premiere mondiale, iar efectele acestui exod le vom descoperi impreuna. Ce putem sa facem pana atunci este sa speculam.
Brandurile au ajuns un fel de limbaj universal la care avem acces, astazi, doar cei mai privilegiati dintre noi, cel putin asa se pare. Turnul Babel pare ca se prabuseste iarasi in partea asta a lumii, urmeaza o perioada de reconstructie, de regasire a identitatii candva construita alaturi de branduri.
Imi displace comparatia asta, “noi astia cu branduri” si “tara fara branduri”. Brandurile s-au adaptat dintotdeauna contextului, de data asta global, si s-au supus status-quo-ului, un scurt search pe net dupa “vintage ads” clarifica exact la ce ma refer.
Status-quo-ul este zdruncinat, cum se va aseza noua filozofie de brand si noile branduri vom vedea. De un singur lucru sunt sigur, ele vor fi mereu acolo sa ne usureze viata si sa ne inteleaga, sa ne ofere un sentiment de apartenenta, indiferent de numele pe care il poarta.
Diferitele grade de fascinație în funcție de generație
Momentul in care am inceput sa deprind un pic de constiinta m-a prins fix cand brandurile erau deja parte din vocabularul meu. Imi aduc aminte cum ma duceam la baraca din fata blocului unde incarcam un pet de doi litri cu “Zup” de la dozator, gustul pentru Cola l-am dezvoltat mai tarziu cand am aflat despre mIRC si Yahoo Messenger.
Ma bucuram de fiecare lansare de brand de parca era ziua mea de nastere, dar imi permiteam rar brandurile alea “originale”.
Astazi suntem inconjurati de branduri, ba chiar avem clasificari pentru ele: love brands, tech brands, personal brands etc. Cum altfel am putea sa tinem ritmul? Parca si relatia cu ele este una diferita, avem asteptari mari de la un brand, trebuie mai intai sa demonstreze ca sa merite cumparatura, pe cand, pentru generatiile mai tinere, brandurile joaca un rol de portavoci.
Vraja publicitatii in prezent
E stiut, ca sa fii astazi un brand puternic trebuie sa ai level 999 la Vraja Publicitatii, inainte brandurile ademeneau consumatorii si cu un power level mai mic. Asta pentru ca si gusturile in materie de publicitate sunt din ce in ce mai rafinate si intre timp am facut si ceva anticorpi.
Publicitatea ramane vocea brandurilor, iar astazi mai mult ca niciodata mixul corect de comunicare este reteta pentru potiunea care va vraji sau nu consumatorii. Odata descoperit efectul ei, este la fel de puternic si astazi.
Cele mai dorite branduri
Top of mind, PRO TV, nu sunt eu Generatia PRO? Am purtat mandru peste tot sapca aia rosie cu emblema in frunte, pana in momentul cand am pierdut-o intr-un vagon de tren, cand parca s-a rupt ceva din mine. Prima oara cand m-am scufundat cu adevarat in lumea brandurilor a fost in momentul in care am inceput sa castig propriii bani, insa niciunul nu a avut impactul sepcii rosii.
Cum s-a schimbat relatia ta cu brandurile
Astazi nu mai privesc brandurile ca pe o perla rara, mai intai ma uit la ce zic si, mai important, la ce fac si daca-mi convine, abia apoi le testez produsul. Recunosc ca nu sunt loial brandurilor, ma las influentat de ce e trending, asta si pentru ca imi place sa testez tot ce e nou.
Consumatorul din sufletul creativului
Imi plac foarte multe branduri, mi-e greu sa fac un top, dar asta nu inseamna ca le cumpar tuturor produsele. Le dau like-uri, se pune? Ma uit la branduri ca la filme, pentru mine e important sa joace un rol de entertainer si pare ca multe dintre ele fac asta din ce in ce mai bine. Daca m-au distrat, cine stie? Pe langa like, poate cand se iveste momentul, o sa si cumpar.
Din pacate inca sunt multe branduri care se iau mult prea in serios, parca le simt mainile in buzunarul meu, desi in ultima perioada din ce am vazut pe la TV, imi place sa cred ca s-a mai relaxat un pic modul de comunicare.
In concluzie: Cat de puternice sunt brandurile in 2022
Imi e greu sa imi imaginez o lume fara branduri, tine mult si de puterea obisnuintei, nu cunosc altfel de lume. Cred ca un brand puternic este un brand care isi intelege consumatorul dincolo de contextul politic sau economic si poate sa joace un rol de coach in viata de zi cu zi a consumatorilor.