[A fost odată în digital] Adriana Georgescu: Consumatorii „s-au prins” că, odată cu social media, brandurile pot fugi, dar nu se pot ascunde și atunci a început să prindă formă ideea de „brand accountability”

[A fost odată în digital] Adriana Georgescu: Consumatorii „s-au prins” că, odată cu social media, brandurile pot fugi, dar nu se pot ascunde și atunci a început să prindă formă ideea de „brand accountability”

Adriana Georgescu a început să lucreze în digital pe vremea când încă se făcea community management pe TPU. Și-a pus la punct un blog încă din facultate și îi plăcea să scrie, de asta se simțea atrasă de zona de SEO. În 2014, atunci când a ajuns în corporație pentru prima dată, și-a dat seama că drumul ei e de fapt pe zona de social media.

Țin minte aplicațiile de Facebook. Romtelecom avea un forum integrat în pagină și, ulterior rebrandingului, am deschis niște thread-uri și pentru divizia de servicii mobile. Era multă bannereală (enervant de multă) și brandurile făceau activări în Facebook apps. Comunicarea era, mostly, unidirecțională și apoi am avut epifania că se poate și altfel, dar we’re not there yet.

Adriana a învățat să lucreze în domeniu pe cont propriu, citind articole pe site-uri de specialitate și urmărind tutoriale. A avut norocul de a fi încojurată de oameni de la care a avut ce învăța, iar acum este Digital Strategist în cadrul agenției Golin. Am vorbit mai multe despre cum ea și zona de digital s-au ales reciproc, despre provocările industriei și cele mai mari satisfacții.

 

Începutul

Eram în liceu când urmăream din umbră ce se întâmplă în online (2006-2007). Soră-mea organiza TweetMeet-uri și mergea cu colegii de breaslă, la momentul respectiv, în Bulgaria. Nu eram eu la curent cu toate cele, dar mi se părea interesant. Citeam bloguri și mâncam pe pâine toate platformele care-mi ieșeau în cale. Inevitabil, o să spun că Hi5 era la putere.

Fast-forward doi ani mai târziu, eram la facultate și-mi făceam și eu blog, că mi-a fost temă. M-am ținut de el niște ani (nu am dat pe-afară de consecvență, dar îmi plăcea să scriu), apoi l-am abandonat. Autodidactă din fire, am început imersiunea în mediul ăsta care mă fascina și încercam să-mi găsesc locul. Credeam eu că SEO e viitorul pentru mine, dar 2014 m-a prins în corporație unde a devenit din ce în ce mai clar că eu + social media = <3.

 

Ce te-a atras la digital

Ne-am ales reciproc. La momentul respectiv, șefii mei știau că-mi place să scriu pe blog și că tot caut să mă apropii din ce în ce mai mult de digital, așa că, atunci când s-a ivit ocazia, m-au lipit de echipa de comunicare a ceea ce este astăzi Telekom. Făceam mult community management pe atunci, dar mi se părea awesome că am pe mână canalele de social media ale unui brand atât de mare. Am avut și niște oameni mișto în echipa de comunicare, de la care am avut ce să învăț și care au avut încredere în mine și asta m-a motivat enorm.

 

În ce an se întampla asta

Se întâmpla într-un an în care, deși Facebook venea puternic din urmă, încă se făcea community management pe Twitter. Ah, și remember TPU? Anul ăla, da.

Consumatorii „s-au prins” că, odată cu social media, brandurile pot fugi, dar nu se pot ascunde și cred că atunci a început să prindă formă ideea de „brand accountability”. Mai ușor așa, să nu ne ia cu panică.

 

Ce însemna atunci “digital”

Țin minte aplicațiile de Facebook. Romtelecom avea un forum integrat în pagină și, ulterior rebrandingului, am deschis niște thread-uri și pentru divizia de servicii mobile.

Era multă bannereală (enervant de multă) și brandurile făceau activări în Facebook apps. Comunicarea era, mostly, unidirecțională și apoi am avut epifania că se poate și altfel, dar we’re not there yet.

 

Care erau asteptarile si prejudecatile industriei de comunicare

Reticență, dar și curiozitate. Cred că astea sunt cuvintele care, din punctul meu de vedere, descriu cel mai bine acea perioadă.

 

Cum ai învățat să lucrezi în industria asta

Pe cont propriu. Căutam mult pe Google, citeam multe articole pe site-uri de specialitate, băgam și tutoriale la nevoie, căscam ochii pe la branduri de afară să văd ce campanii fac.

 

Primele proiecte de digital media

Cred că cel mai challenging proiect a fost rebrandingul Cosmote și Romtelecom în Telekom Romania. Au bubuit canalele de social media. A fost o perioadă care m-a ținut în priză.

Apoi, am făcut tranziția către campanii cu bloggeri și vloggeri. Altă perioadă care m-a ținut în priză și mi-a deschis ochii și mai mult. Nu tot ce zboară se mănâncă.

 

Cum a fost relatia cu clientii

În mare parte, am avut bafta să lucrez cu early adopters, dar îmi amintesc și schimburi de emailuri și întrebări după prezentări, care-ți dădeau shutdown la creier. E un domeniu care se schimbă peste noapte și trebuie să ții pasul cu el.

 

Ce s-a schimbat in perspectiva lor

Bugetele. ATL conduce detașat, dar digitalului i se acordă în sfârșit atenția pe care o merită. Se câștigă pitch-uri de social media și atât.

În plus, pandemia a forțat digitalizarea unor businessuri și instituții. Zic forțat, pentru că încă există reticență și cred că își are sursa în veșnicul „lasă, că merge și așa”. Sunt încrezătoare că, până la urmă, ne-om vindeca și de boala asta.

 

Abilitati necesare in industrie

Curiozitate și răbdare. Mediul e în continuă schimbare, dar trebuie să ai răbdare să construiești. Trebuie să-ți placă să înveți și să nu-ți fie teamă să greșești. Ba mai mult, atunci când nu știi, recunoaște asta și caută răspunsul. Mediul ăsta mă provoacă să caut soluții. Asta-mi place cel mai mult.

 

Ce s-a schimbat în digital de când ai inceput și până acum

TOT :) Acum navigăm printr-o groază de tool-uri care ne ajută să măsurăm mai bine rezultatele, dar și să înțelegem ce-și dorește consumatorul. E important nu doar să știm să citim niște date, ci și să le interpretăm.

 

Digital made in Ro

Îmi place că brandurile au mai mult curaj, iar asta se reflectă și în bugete. Și-mi mai place că încep să fie din ce în ce mai atente la nevoile consumatorilor, iar asta se reflectă în conținut (KFC Social Entertainment Channel este un exemplu de „așa da”, din punctul meu de vedere). Nu se întâmplă mereu asta, dar e de datoria noastră să educăm și să batem obrazul când lucrurile o iau pe arătură.

Îmi displace că avem cu toții opinii pe care le ridicăm la rang de adevăr absolut. Spunem despre generația Z că are un attention span super redus, dar marea majoritatea nu e capabilă să treacă de titluri. Democratizarea internetului are capcanele ei.

Și-mi mai displace că tot batem moneda pe autenticitate și sinceritate, dar ne încăpățânăm să lucrăm cu oameni care don’t walk the talk. Și e dezamăgitor.

 

Ce sfaturi le dai celor care incep acum in domeniu

Să construiască o fundație puternică, să nu ardă etape. Să fie curioși și curajoși. Să iasă din bula lor. Mereu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related