Campania de prevenire a agresiunii sexuale asupra minorilor “Atingeri Nedorite” - lansată la TV și online, de către Mercury360, pentru Asociația Telefonul Copilului și Poliția Română – a continuat cu experiența neconvențională “Camera atingerilor”, în cadrul festivalului urban “Femei pe Mătăsari”. A zecea ediție a evenimentului a avut loc weekend-ul trecut, cu un număr mediu estimat, pentru fiecare ediție, de peste 20.000 de participanți, în cele 3 zile de festival.
“În primul rând, transmitem mulțumiri speciale echipei Femei pe Mătăsari - Florentina Ciocanea & Iulian Vacarean – pentru deschidere, disponibilitate și empatie. Suntem în continuare impresionați de ajutorul primit pentru răspândirea mesajului și în această a doua etapă a campaniei, după efectele primei etape, care a generat, cu zero buget media, generând engagement, reach și free media în valoare de 89.000E - înainte ca spotul să fie difuzat la TV, ca recomandare din partea CNA – precum și reacțiile emoționante din partea vedetelor TV, influencerilor și liderilor de opinie în materie de parenting, ne-au încurajat să creăm un nou mod de a genera susținere pentru cauza sensibilă a campaniei. Folosind inovații trehnologice cum ar fi hologramele și video mapping-ul chiar pe corpul uman, am oferit publicului o experiență care se cere împărtășită în social media, pentru a genera dialog care să-i învețe pe copii să se apere”, a declarat Mădălina Gheorghe, Account Director Mercury360.
Activarea a constat în descoperirea unui spațiu cu nume misterios, care a stârnit interesul publicului: ’Camera atingerilor’. Experiența bazată pe inovație tehnologică, oferită în interior, a fost una individuală, creată pentru un singur participant, așa încât interiorizarea mesajului și revelațiile produse să aibă loc în intimitate, fără factori perturbatori. După ce își punea căștile, participantul începea să vadă mapate, pe propriul corp, proiecții vizuale ale emoților resimțite la diverse atingeri experimentate pe parcursul vieții – dorite și nedorite – corelate cu povestea care se auzea în căști.
“Am ales să ducem mai departe povestea din TVC printr-o experiență revelatoare, care să conecteze emoțional publicul larg cu posibilele victime, pornind de la ceva ce avem cu toții în comun – efectul de durată al atingerilor pe care le trăim asupra existenței noastre. Plasând ‘Camera atingerilor’ chiar în inima evenimentului, în mijlocul publicului, așa încât să nu poată fi ocolită, am transmis mesajul că, în mod similar, nici fenomenul agresiunii sexuale asupra minorilor nu poate fi trecut cu vederea, pentru că, dacă nu suntem atenți să ne învățăm copiii să se protejeze, aceste cazuri pot apărea oricând chiar printre noi, în orașul nostru, pe strada noastră sau în blocul în care locuim”, a declarat Liviu Țurcanu, Creative Director Mercury360.
Campania „Atingeri Nedorite” a fost lansată anul trecut online, cu un video emoționant, difuzat apoi pe diverse canale TV, la nivel național și local, la recomandarea CNA.
Sfaturi concrete legate de recunoașterea semnelor, modalități de apărare împoriva agresiunii sexuale și cazuri reale semnalate la telefonul copilului 116111, linia europeană de asistență pentru copii gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului, toate acestea au fost reunite în pagina de Instagram @telefonulcopilului și pe un landing page dedicat 116111.ro/AtingeriNedorite.
“Am remarcat cu emoție impactul generat de experiența traversării spațiului experimental, denumit simbolic Camera Atingerilor, asupra participanților la Festivalul Urban Femei pe Mătăsari. Această inițiativă a contribuit la modificarea percepției față de o temă sensibilă precum agresiunea sexuală asupra minorilor, continuând seria acțiunilor de prevenire a acestui tip de abuz, derulate împreună cu Poliția Română în cadrul campaniei „Atingeri Nedorite”, cu sprijinul Ambasadei Statelor Unite ale Americii în România. În urma cazurilor pe care le consiliem la telefonul copilului 116111, am constatat faptul că agresorii sunt de foarte multe ori apropiați ai copiilor, fie din familia restrânsă sau extinsă, fie dintre vecini sau prieteni de familie sau sunt persoane cu autoritate cărora copiilor le este greu să le spună NU. De aceea, recomandăm informarea copiilor despre mijloacele de prevenire cu orice ocazie relevantă si accesarea materialelor educaționale realizate de Asociația Telefonul Copilului la 116111.ro/AtingeriNedorite. Considerăm că un copil educat este un copil avertizat și astfel va ști să se apere mai ușor în fața abuzurilor”, a declarat Cătălina Surcel, Director Executiv al Asociației Telefonul Copilului.
Modalitatea de teasing, prin care publicul a fost invitat să intre în “Camera atingerilor” a fost la rândul ei una inovatoare: tineri purtând rucsacuri cu holograme s-au plimbat printre oameni, chemându-I să-i urmeze. “Rucsacul cu reclame”, precum și standul cu hologramă din proximitatea spațiului de activare au fost oferite de Frame Advertising pentru a susține cauza.
Pentru a susține activarea neconvențională de la Femei pe Mătăsari, s-au alăturat inițiativei și partenerii de producție publicitară Green Apple – pentru spațiul de activare și Crispy Ideas – pentru brățările folosite în cadrul experienței.
Echipa care a lucrat la campanie:
Echipa Asociația Telefonul Copilului: Cătălina Surcel (Director executiv), Andreea Dumitrache (Psiholog), Silviu Andrei (Expert IT & baze de date)
Echipa Poliției Române: Ramona Dabija (Comisar șef de Poliție)
Echipa Mercury360: Liviu Țurcanu (Creative Director), Roxana Păduraru (Art Director), Ana Militaru Șerban (Group Creative Director – Shopper Division), Mihaela Bourceanu (Client Service & Strategy Director), Mădălina Gheorghe (Account Director), Georgiana Bumbu (Account Executive), Mihai Prușan (Senior Production Specialist), Maria Chiribau (Events Account Manager), Camelia Moroianu (Events Account Manager)
Parteneri: Florentina Ciocanea & Iulian Vacarean, Radu Barbu, Green Apple, Crispy Ideas