[Account Life] Cristina Maneca: La inceput priveam industria ca fiind un mediu aspirational. Acum, poate nu mai este cu asa mult sclipici, dar este mult mai implicata pe partea sociala

[Account Life] Cristina Maneca: La inceput priveam industria ca fiind un mediu aspirational. Acum, poate nu mai este cu asa mult sclipici, dar este mult mai implicata pe partea sociala

În ciuda prejudecatilor care persista inca in industrie, jobul de account presupune mai multe super-puteri, spune Cristina Maneca, Senior Account Manager @ Wopa. Sa te pliezi pe tipologii diverse de clienti, sa fii super organizat, sa ai un overview asupra tuturor lucrurilor care pot merge prost si sa gasesti in permanent solutii.

Partea umana este cea mai importanta: relationarea cu fiecare coleg, colaborator si client, putina psihologie si intuitie, dar si super-flexibilitate si super-adaptabilitate (cu cat mai putin stres la pachet) la tot felul de scenarii noi, povesteste Cristina.

Cristina a intrat în publicitate acum 12 ani, la IQads Kadett, si apoi a trecut prin toate stadiile de crestere: de la Junior Brand Communication Manager, experienta in ATL, PR & Events, digital. Ea povesteste in continuare cum s-a schimbat in publicitate in acest timp, ce inseamna munca de account in 2022 si care simte ca e rolul industriei acum:

 

Inceputul

Primul contact cu publicitatea a fost in 2010, cand aveam 23 de ani: m-am inscris la IQads Kadett si lucrurile au urmat un curs firesc de atunci. Am aplicat la un job de Junior Brand Communication Manager la Leo Burnett si au urmat 4 ani minunati in care m-am indragostit de publicitate. A fost o perioada cu proiecte frumoase, oameni care m-au ajutat sa cresc si prietenii legate pentru toata viata. Daca stau sa ma gandesc, chiar am fost printre the lucky ones, pentru ca a fost startul de care aveam nevoie pentru a evolua din toate punctele de vedere.

 

Ce a urmat

Dupa o experienta exclusiv in ATL, deoarece la momentul respectiv divizia de digital era separata, iar proiectele de acest tip erau mai mult un nice-to-have puse la finalul prezentarii :), am vrut sa experimentez si sa invat si din alte arii: PR & Events, dezvoltarea comunicarii pentru un proiect antreprenorial, o agentie de digital, etc.

Pentru ca ce mi s-a parut mereu interesant la munca de account este ca poate sa fie limitless: nu este vorba doar de o campanie punctuala si de a tine legatura cu clientul, este intelegere de business, de overview strategic al unui plan de comunicare, de intelegere a unei viziuni (client sau creatie), de posibilitati de extindere, de integrare a tuturor mediilor intr-un mod cat mai coerent si cate si mai cate. 

Si practic toate aceste experiente m-au ajutat sa acumulez foarte mult knowledge, sa vad lucrurile din perspective diferite si sa imi creionez foarte clar aceasta directie in care mi-am dorit dintotdeauna sa merg.

 

Primele proiecte

In primii ani sincer parca toate proiectele au fost challenging si interesante, era andrelina, era curiozitate, era nevoia de a invata mai mult si mai mult si mai mult, si nu cred ca pot alege doar unul.

Top of mind ar fi un proiect al unui client important din categoria FMCG, cu dezvoltare si implementare in mai multe tari in acelasi timp si care a avut si rezultate foarte bune si un proiect de repozitionare al unui brand de bere pe plan local.

 

Schimbarea de perspectiva

La inceput priveam industria ca fiind un mediu aspirational ca vibe, ca oameni, ca subiecte de conversatie (noi in bula noastra), dar cu niste retete destul de clare de cum “trebuie sa facem ca sa vindem”.

Acum, poate nu mai este cu asa mult sclipici, dar pe de alta parte mi se pare ca este mult mai implicata pe partea sociala (ceea ce este un lucru foarte bun), intelege ca suntem aici ca sa cream niste legaturi autentice, ca nu mai are nimeni timp si energie pentru #bullshit, si ca putem sa crestem business-uri doar daca ne adaptam la ce se intampla in jurul nostru si ne legam mai mult de experiente, decat de vorbe goale.    

 

Invataturi

Cred ca ceea ce m-a invatat rolul de account a fost sa am incredere in instinctele mele, in echipa, sa nu iau lucrurile personal si sa ies din zona de confort.

Practic, m-a ajutat sa cresc ca om, crescand profesional.

 

Cum s-au schimbat responsabilitatile

Responsabilitatile s-au schimbat odata cu evolutia in functie.

La baza sunt aceleasi principii, dar experienta pe care o acumulezi te ajuta sa privesti lucrurile din mai multe perspective, inclusiv cea a strategiei de business (o sa tot repet asta), ce presupune sa cresti sanatos o echipa si ce inseamna de fapt leadership-ul versus management-ul oamenilor si a proiectelor.

 

Ce nu stiu oamenii despre munca de account

Cred ca inca multi oameni (inclusiv din industrie) vad account-ul ca acel om care plimba hartii de la un birou la altul, da copy/ paste la feedback-uri si e doar un mesager. Ah, si e la cutite mereu cu departamentul de creatie.

De fapt, e un job complex, in care ai nevoie de mai multe super-puteri (apropo si de ce spuneam mai sus): sa stii te pliezi pe fiecare tipologie de client in parte, sa fii super organizat si sa vizualizezi proiectul de la brief pana la implementare, sa ai un overview asupra tuturor lucrurilor care pot merge prost si sa gasesti in permanent solutii. Dar partea umana este cea mai importanta: relationarea cu fiecare coleg, colaborator si client, putina psihologie si intuitie, dar si super-flexibilitate si super-adaptabilitate (cu cat mai putin stres la pachet) la tot felul de scenarii noi.

 

2 schimbari importante 

Work-from-home-ul cred ca intra la ambele categorii. La inceput a fost cumva o schimbare mult asteptata, dar dupa 2 ani de pandemie, spre final nevoia de a crea o legatura reala cu oamenii din echipa, pe care i-ai cunoscut poate doar virtual si de a socializa in “pauze”, a revenit.

O alta schimbare in bine odata cu pandemia a fost mobilizarea digitala si contextualizarea proiectelor, ceea ce mi s-a parut foarte fain – uite un exemplu in care ne-am adaptat super rapid la ce se intampla in jurul nostru si cat de bine a functionat.

 

Ce iti placea la inceput. Ce iti place acum

La inceput ceea ce m-a atras a fost indrazneala pe partea de creatie & oamenii, iar acum, pe langa oamenii misto, imi place tendinta de abordare sociala a advertising-ului, poate mai emotionala, chiar daca nu fiecare proiect este asa, se poate dezvolta intr-o directie mai apropiata si relevanta pentru oameni si contextele actuale.

 

Marcomul din Romania in pandemie

Am descoperit ca in situatii de criza se mobilizeaza excelent, poti sa gasesti solutii pentru toate departamentele unei agentii, in conditiile in care s-a pierdut destul de mult business, mai ales in zona de BTL. Am fost martorii unui boom in ceea ce priveste continutul video, platforme de social, dar si tehnologie, ceea ce cred ca a oferit mai mult curaj poate si clientilor.

 

Rolul social al publicitătii

Cred ca evenimentele din ultimii 2 ani ne-au aratat ca we’re better together si ne putem implica mai mult in tot ce inseamna societate, sa fim mai autentici, mai aproape de oameni, sa acceptam faptului ca e ok sa fim diferiti si sa segmentam mai bine comunicarea astfel incat sa fim relevanti si sa provocam schimbari.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


WOPA

Suntem independenti.Nu vorbim tot timpul frumos, dar vorbim liber. Suntem locali.Poate nu avem director de creatie „din occident”, dar avem unul nascut in Colentina, care face publicitate de 16 ani,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related