Expoziția online Time Lines: Raluca Popa prezintă în premieră o lucrare nouă a artistei

Expoziția online Time Lines: Raluca Popa prezintă în premieră o lucrare nouă a artistei

Expoziția lansată de Gaep se desfășoară între 30 mai și 10 iulie pe site-ul galeriei și este a doua din seria de trei expoziții online Time Lines.

Gaep lansează a doua din seria de trei expoziții online Time Lines. Deschisă în spațiul virtual Viewing Room de pe gaepgallery.com, Time Lines: Raluca Popa (30 mai  – 10 iulie) se axează pe prezentarea în detaliu a unei lucrări noi, din mai multe părți, a artistei. 

Works (Scale 1:2) reunește arhiva personală de lucrări de control a Ralucăi Popa, micșorate la scara 1:2 și reproduse manual cu ajutorul unui pantograf. Cele 197 de lucrări sunt organizate pe 13 materii și legate în mici cărți cu titlurile: Limba română, Matematică, Limba franceză, Limba engleză, Fizică, Chimie, Biologie, Geografie, Istorie, Limba latină, Muzică, Religie și Cultură civică. Întregul set se regăsește într-o casetă îmbrăcată în in, într-o nuanță elegantă de bleumarin.

Raluca Popa, Works (Scale 1:2), 2022, cópii, grafit pe hârtie, scrise de mână cu pantograful și legate în 13 cărți, casetă; caseta: 15.5 x 11 x 12.8 cm; cărțile: dimensiuni variabile, prin amabilitatea artistei și a galeriei Gaep

Prezentată acum în premieră, Works (Scale 1:2) exemplifică felul în care artista utilizează în practica ei arhivele ca un punct de pornire pentru demersuri de revizuire referitoare la procese de învățare. Raluca Popa își folosește colecția de lucrări de control din gimnaziu și liceu „pentru a revizita momentele când cunoștințele dobândite în sistemul educațional dintr-un anumit loc și timp (România anilor ’90) erau verificate și evaluate de o autoritate, profesorul”, după cum spune Mihaela Chiriac, curatorul expoziției online. Cu ajutorul unui pantograf, artista duplică mișcările scrisului ei de mână din anii de școală, dar la o scară înjumătățită. Pe parcursul acestei operațiuni metodice, ea condensează notațiile proprii și ale profesorului într-o singură construcție monocromă, scrisă — sau desenată — cu grafit pe hârtie.

”Reproducerea laborioasă a lucrărilor de control este mai mult de atât: este și o repunere în scenă/reconstituire care chestionează autoritatea instituției ce oferă validarea. Prin micșorarea originalului, Popa operează, la propriu, o reductio ad absurdum. Prin redimensionarea și deci reducerea volumului ocupat de aceste lucrări, artista face aluzie la devalorizarea în timp a educației primite în acel cadru specific, sau cel puțin la reevaluarea ei.”, Mihaela Chiriac.

Seria de expoziții online Time Lines se axează pe timpul înscris în desenele a trei artiști: Ignacio Uriarte (18 aprilie – 29 mai), Raluca Popa (30 mai – 10 iulie) și Răzvan Anton (11 iulie – 21 august). Deși lucrează cu mijloace diverse de exprimare artistică, desenul se află în centrul vocabularului vizual al celor trei. Ei combină caracterul imediat și direct al liniei desenate cu temporalitatea implicită în procese de producție artistică lente sau laborioase. Totodată, cei trei artiști acționează într-un câmp extins, în care desenul poate fi nu doar o compoziție de linii pe o suprafață plată, ci poate lua formă în spațiu sau asimila strategii din alte medii. Fiecare expoziție online își propune să ofere o privire în profunzime asupra unei selecții compacte de lucrări, majoritatea prezentate în premieră. 

RALUCA POPA (n. 1979, trăiește și lucrează în Berlin) a absolvit masterul în Arte Plastice la Byam Shaw, Central Saint Martins, University of the Arts London (2011), după studii de licență la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca (2003). Printre expozițiile recente se numără: 22 Women Artists (Stations, Berlin, 2022), Goodbye, Sarotti! (Soft Power Project Space, Berlin, 2021), Abecedar 2012 (Ultima Arhivă & Tranzit București, 2020), Viral Self-Portraits (expoziție online, MG+MSUM, Ljubljana, 2020), How to Disappear (expoziție personală, Gaep, București, 2019), Artistic Enquiries into Plants (Tranzit București, 2019) și The Unknown Portrait of Brancusi (expoziție personală, Europe House, Londra, 2016). A participat de două ori în bienalele de artă Sinopale (Sinop, 2022 și 2017) și Art Encounters (Timișoara, 2019 și 2017).

MIHAELA CHIRIAC (n. 1984, Brașov) este curator, autoare de texte despre artă și co-fondatoare a spațiului expozițional STATIONS din Berlin-Kreuzberg. 

Time Lines este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național.
Parteneri media: igloo, Curatorial, IQads, Radio România Cultural, Revista ARTA

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related