Miruna Cojocariu: După toate competițiile am realizat, fiind probabil cel mai important lucru pentru mine, că nu te urăște nimeni dacă pierzi și nici nu-ți ridică nimeni statuie când câștigi

Miruna Cojocariu: După toate competițiile am realizat, fiind probabil cel mai important lucru pentru mine, că nu te urăște nimeni dacă pierzi și nici nu-ți ridică nimeni statuie când câștigi

De-a lungul unei călătorii cu trenul cu destinația București, Miruna Cojocariu a aflat de admiterea la publicitate. I s-a părut un domeniu în care există multă libertate de exprimare, așa că a pornit într-o altă călătorie, de data asta cea de descoperire a industriei. Intrarea la The Alternative School for Creative Thinking a însemnat 3 zile de învățat animație pe repede înainte, dar a fost și cea mai bună pregătire pentru ce avea să urmeze cu aplicația la Roger Hatchuel Academy. Vestea că ea e cea care a căștigat competiția a prins-o pe Miruna la ora 10 dimineața, într-o parcare în care a experimentat simultan confuzie, fericire, mândrie și frică.

Ziua următoare după ce am trimis varianta finală am uitat că există. Mi-am amintit o dată când am primit clasificarea națională și apoi când am aflat că am câștigat. Încă mă încearcă un sentiment că de acum ar trebui să demonstrez mai mult pentru că s-a întâmplat asta și la pachet vine frica că va rămâne doar un rând în CV. Pregătirea a constat în a ignora sentimentul ăsta și a-mi vedea de viață.

Miruna vrea să continue mai departe pe art și, deși pentru o persoană care abia face primii pași în industrie, direcția spre care să se îndrepte poate fi cea mai mare provocare, are încredere că în cele din urme lucrurile vor deveni ceva mai clare. Mai multe despre începutul în publicitate, participarea în competiția Roger Hatchuel Academy și întrebările pe care le-a stârnit am povestit cu Miruna în rândurile de mai jos.

 

Cum și când ai intrat în lumea publicității

Vara lui 2020 - la un an după ce am renunțat la arhitectură și am picat admiterea la arte și cu 2 luni înainte de a-mi pierde locul de muncă din cauza pandemiei. Vara în care am avut curaj să zbor pentru prima dată cu parapanta. In tren, înapoi spre București, am auzit din întâmplare că urmează admiterea la publicitate. De acolo cursuri, emoții, competiții și restu’ e istorie.

 

Ce te-a atras la zona de advertising

Inițial mi s-a părut că există foarte multă libertate de exprimare, dar mai apoi am revenit puțin cu picioarele pe pământ. Momentan ce mă ține aici e dorința de a afla cam pe unde sunt limitele creativității în industrie.

 

Provocările din industrie pentru cineva aflat la început de drum

Direcția. În primul an de facultate pare ca poți să te duci în orice departament, în al doilea începi să excluzi vreo 2-3 și până termini anul 3 îți dai seama că de fapt nu te pricepi cam la nimic. Adevărul nu ar fi atât de grav, dar deseori apare o comparație inutilă cu toți ceilalți care au +10 ani de experiență mai mult și asta duce la o dezorientare de nu mai știi de unde s-o apuci și pe unde să mai aplici.

 

Ce îți amintești de la primele campanii la care ai lucrat

M-au învățat în care persoane să am încredere că pot să mă culc lininștită când îmi zic că îmi trimit ei partea lor până dimineață. Pe lângă asta și faptul că e ok să iei o pauză sau să te culci chiar dacă fix când te pui în pat la 4 dimineața îți vine ideea aia genială. După toate competițiile am realizat, fiind probabil cel mai important lucru pentru mine, că nu te urăște nimeni dacă pierzi și nici nu-ți ridică nimeni statuie când câștigi.

 

Skill-urile necesare în industria asta

Nu sunt încă un bun publicitar, iar oamenii din industrie nu au vrut să-mi spună secretul publicitarului creativ și plin de brief-uri. Din ce am mai observat până acum ar fi răbdarea și atitudinea mai relaxată. Ajută să observi cam tot ce trece pe lângă tine și să le pui într-un folder ca atunci când îți faci treaba să ai unde căuta.

 

Roger Hatchuel Academy – ce înseamnă pentru tine & pentru industrie

Pentru mine înseamnă multă anxietate și mesaje de felicitări. Pentru industrie probabil un junior puțin mai bine pregătit.

 

Cum te-ai pregătit pentru această provocare

Ziua următoare după ce am trimis varianta finală am uitat că există. Mi-am amintit o dată când am primit clasificarea națională și apoi când am aflat că am câștigat. Încă mă încearcă un sentiment că de acum ar trebui să demonstrez mai mult pentru că s-a întâmplat asta și la pachet vine frica că va rămâne doar un rând în CV. Pregătirea a constat în a ignora sentimentul ăsta și a-mi vedea de viață.

 

Procesul de lucru

Au fost multe perioade de uitat în gol și întrebat cum am ajuns aici. Intrarea la TheAlternativeSchool a însemnat 3 zile nedormite de tăiat hârtii, scris scenarii, tras voci și învățat animație pe repede înainte. Totuși asta a fost cel mai bun antrenament pentru ce a urmat cu aplicația la Roger, doar că trei zile au devenit trei luni. În ambele situații voiam mai mult să învăț ceva anume decât să câștig. E un sentiment rar, dar care aparent duce unde trebuie.

 

Cum ai primit vestea câștigării acestei competiții

Într-o parcare la 10 dimineața cu simultan confuzie, fericire, mândrie și frică. Ultima a persistat destul de mult după.

 

Planuri de viitor

Momentan merg mai departe pe art. Ce înseamnă asta într-un plan detaliat pe 5 ani nu știu și nici nu vreau să-mi dau spoilere la viață. Sper doar să nu mi se mai pună un nod în stomac dată viitoare când mi se pune întrebarea asta.

 

La ce proiecte lucrezi acum

Un proiect ce dorește normalizarea mailurilor de tipul "Hei, Cf?, angajați?" către HR. În rest sunt cu inboxul deschis pentru orice oportunitate.

 

Cu ce a venit nou 2022 pentru industrie

În primul rând cu revenirea la aproape normal după doi ani de incertitudine. Lucru care aduce după el întrebarea "și acum ce, rămânem în digital, revenim pe străzi?" 2022 probabil a venit într-un final cu realizarea că merg amandouă simultan.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related