In pas rapid prin muzeu

Pana la sfarsitul anului o sa stau in propria mea casa. Stiu cum este sa alergi de la o banca la alta si sa cauti solutia cea mai potrivita pentru tine. Si mai stiu foarte bine cat de greu este sa gasesti banca in care sa ai incredere si care sa iti ofere suma de bani necesara. Nu mai vorbim apoi de alergatul in sine presupus de cautarea locuitei. Toti cei care si-au cumparat un apartament in ultima vreme ma inteleg perfect. De ultima etapa am scapat usor, astfel incat ma pot considera in felul meu destul de norocoasa.

Asa m-am trezit eu in ipostaza romanului obisnuit bombardat zi de zi de o groaza de mesaje publicitare servite de diferite banci. Analizand mesajele lor ai putea jura ca se intrec in prietenie, intelegerea clientului si accesibilitate. Realitatea este insa de cele mai multe ori destul de diferita. Toata sinceritatea, increderea transmise in diferite spoturi se cam duc pe apa sambetei la contactul cu realitatea.

In ceea ce priveste publicitatea pe domeniu, nu pot sa spun ca am constatat prea multa creativitate in ultima vreme in Romania, cu mici exceptii. Si totusi... este ceva care mi-a atras atentia, tocmai prin ineditul in care este privita realitatea, datorita ideii creative cu adevarat deosebite. Am constatat ca reuseste sa atraga atentia mai multor categorii de oameni ( de la parintii mei si pana la amici), nu am intalnit inca om care sa nu stie spotul. Este adevarat, beneficiaza si de o planificare media reusita, dar chiar cred ca aceasta reclama reuseste sa isi atinga targetul. Daca insa acesti oameni chiar vor deschide portile Bancii Romanesti nu stiu ce sa spun. Eu recunosc ca as fi incercat.

De ce e altfel? In primul rand pentru ca ne arata o alta abordare. Toti stim ca imediat dupa ce avem casa pe numele nostru intram intr-o stare de adorare puternica. E noua, este a ta si sentimentul de satisfactie puternica te face intr-adevar sa iti doresti sa stai pur si simplu sa o contempli. Mai tineti minte cum a fost prima data cand v-ati cumparat un obiect scump pe care vi l-ati dorit de mult timp? Cum dupa frenezia despachetatului ati petrecut ore pretioase doar uitandu-va la el, pentru ca apoi sa urmeze etapa verificarii fiecarui device sau optiune. Cunoasterea in profunzime a fiecarui detaliu.

Puterea unui mesaj percutant si ingenios
Ei bine, eroul nostru se afla in faza primara...tocmai si-a achizitionat un apartament si isi doreste doar sa aiba timpul necesar pentru a savura momentul. Nimic mai mult. Aceasta dorinta il ajuta sa descopere modalitati ingenioase de a salva timp. Modul in care scapa de turisti mi se pare foarte amuzant, desi ei nu mi se pareau a fi la fel de relaxati. Prezentarea tablourilor dintr-o fuga imensa, graba cu care isi ia la revedere de la turisti nu face decat sa produca un crescendo puternic, starnind si mai tare suspansul final. M-am simtit ca un copil caruia i se da o bucatica de ciocolata si care de-abia asteapta continuarea. Teasingul este senzational. Si daca intregul drum pana aici m-a socat si impresionat, finalul mi se pare pe masura. Figura barbatului face toti banii. Bucuria de a se afla in propria casa intrece in cazul lui toate celelalte senzatii. Este, din punctul meu de vedere, un insight cat se poate de real si de bine prezentat.

Si totusi.. nu inteleg de ce nu si-a desfacut deja bagajele. Sunt convinsa ca stia de mult timp cum ar vrea sa isi aranjeze in casa, planificase, se gandise si razgandise. Mi s-ar fi parut mai corect sa il vad cu casa deja aranjata. Cred insa ca s-a vrut transmiterea clara a ideii ca este vorba de un apartament nou, recent cumparat. S-a mers pe simplititate pe final si cred ca a fost o alegere destul de buna. Avem un mesaj clar, bine transmis, cu umor de situatie ( si slava domnului nu dupa tipologia clasica romaneasca). Acum asteptam si rezultatele sa vedem.. ajung de un Effie?

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related