Acum un an, Publicis si Digitas Romania, cu sprijinul Data Intelligence Team, au dezvoltat Digital Health Index / Indicele de Sanatate Digitala, un instrument propriu de masurare a sanatatii brandurilor in digital.
DHI a fost creat pentru a pune la dispozitia clientilor, in timp real, informatii relevante despre starea brandurile acestora - de la radiografierea brandurilor si a concurentei pana la diverse predictii in scopul luarii celor mai bune decizii de business.
Pe baza DHI sunt generate clasamente lunare dedicate mai multor industrii-cheie, plecand de la punctajul rezultat.
“Una dintre cele mai dragute povesti din ultimul an are legatura cu o persoana din industria de marketing, pe care am cunoscut-o recent, care mi-a spus ca anul trecut nu stia cum sa inregistreze o crestere in digital pentru brandul pe care lucra de peste 10 ani. In luna aprilie 2021 a descoperit topurile, a inteles indicatorii, iar apoi a dat ca obiectiv echipei sa creasca Digital Health Index score pentru a pune acel brand pe harta celor mai mari din categorie. Asa ca a printat topurile, le-a lipit pe pereti in birou, le-a transformat in screen savers, si toata echipa s-a mobilizat si s-a concentrat pe cresterea scorului. La finalul anului, prezenta lor strategica in digital crescuse considerabil”, Alexandra Caciur, Head of Data & Business Intelligence @Digitas.
Clientii care beneficiaza de varianta detaliata si in timp real a acestui raport actioneaza saptamana de saptamana si luna de luna pentru a creste fiecare subscor, evaluandu-si succesul pe digital prin Digital Health Index.
“Pentru echipa noastra, aceasta inseamna “misiune indeplinita”. Faptul ca am generat un nou reper in piata pentru prezenta in digital si un tool de a depasi competitorii. Si nu ramanem doar aici, ci ne propunem ca acest reper sa fie integrat natural in marketing & advertising”, Ana-Maria Blas, Business Analytics Manager @ Digitas.
La implinirea unui an de la lansare, pe langa scorurile obisnuite, Index-ul contine o analiza inainte & dupa invazia din Ucraina si cateva imbunatatiri ale platformei:
- un design nou si o imbunatatire a formulei astfel ca rezultatele sa fie citite si intelese mai usor;
- marcarea momentului invaziei din Ucraina (linie verticala), pentru a se putea vedea atat evolutia categoriei, cat si a fiecarui brand individual inainte si dupa criza;
- scorul mediu calculat pe cele 155 branduri incluse in studiu (linie orizontala), care ajuta marketerii sa vada mai clar unde se situeaza.
Digital Health Index este unul dintre rezultatele procesului transformarii digitale a Grupului Publicis, in scopul optimizarii investițiilor clientilor in comunicare. Solutiile Grupului sunt bazate pe econometrie, Data tools, identificarea ROI-ului investitiei de comunicare in generarea de vanzari sau impactul in indicatorii de brand.