Creative Chaos: scurt documentar de agenție despre cum facem noi campaniile

Creative Chaos: scurt documentar de agenție despre cum facem noi campaniile

Cerem clienților mai mult curaj. Toți pufnim când este ales conceptul safe. Cerem brandurilor să se exprime mai uman. Vrem să le vedem vulnerabile și ne entuziasmăm când mai fac o boacănă pe care reușesc să o dreagă bine. Cerem creatorilor de conținut să fie mai autentici, să nu mai poleiască realitatea. Vrem ca industria de comunicare să se schimbe.

Dar noi, agențiile, nu ne schimbăm. Comunicarea noastră, a agențiilor, este mereu bine articulată, curatoriată de echipele de creație și strategie, de manageri. Articolele pe care le scriem spun că ne este un pic greu, dar răzbim și suntem minunați. Nu aș vrea să fiu ipocrită, așa facem și noi.

Însă am obosit. Schimbarea începe cu noi și cu un singur pas. Iar acest pas se numește Creative Chaos. Este un proiect de conținut, un scurt documentar îi zicem noi, în care arătăm cum lucrăm în Minio Studio, ce campanii facem și cum, etapă cu etapă. Este un adevărat “behind the scenes” - am vrut să arătăm toată bucătăria noastră internă. Am zis să lăsăm MadMan și glamour-ul deoparte, că știm cu toții că nu mai este așa. În schimb, am vrut să arătăm acele contraste care ne definesc viața de agenție: între vulnerabilitate și profesionalism, între structură bine-articulată cu panici de moment, între oboseală și pasiune. 

Campania TOP Snack cu care începem seria, am lucrat-o cu bebe lângă mine, fără director de creație, cu colaboratori din alte țări, cu o echipă epuizată după pandemie. Am făcut greșeli, ne-am sucit pe propuneri, am avut deadline-uri strânse. Unii colegi aveau anxietatea aia care nu mai scadea cu nicio tehnică de respirație. Alții lucrau la foc automat, material după material. Am avut doi clienți și două agenții de media din grupuri diferite, într-un proces de lucru care trebuia bine articulat ca să nu o luăm toți razna.

Toți oamenii din documentar sunt naturali, nu sunt actori și au participat de bună-voie, desigur. Mulți au avut trac de cameră, pentru că era prima dată când apăreau într-un proiect video, așa că nu așteptați interpretări de Oscar. Și tocmai asta mi pare mie extrem de curajos. Să fii vulnerabil în fața industriei. Să le spui tuturor că ție nu îți ies lucrurile perfect, ci uneori te chinui și ți-e greu. Să recunoști că ești obosit, stresat, panicat, sătul și, totuși, ai mers înainte cu simț de răspundere. Acest proiect este atât de personal, încât fiecare coleg și-a desenat propriul haos, pe care apoi l-am vectorizat și-l vedeți acum pe vizualurile proiectului.

În fiecare episod, apare și clientul, care povestește perspectiva sa. Este un gest incredibil de rar, abia dacă apărem în același comunicat, darmite în același film. Trebuie aprobat de legal, de corporate, de compliance, de brand, de regiune, de PR. Și, totuși, s-a întâmplat. Avem doi clienți minunați și chiar nu puteam să cerem parteneri mai buni în acest proiect.

Și dacă tot suntem onești, trebuie să recunosc că acest proiect a fost filmat în toamnă și îl lansăm abia acum, în mai. Pentru că mi-a fost frică de propria mea decizie de a face acest proiect. Dacă nu le place oamenilor? Dacă o să fie mișto-uri? Dacă nu iese bine? Dacă ne sufocă hate-ul? Dacă o să creadă unii că la noi este un haos fără cap și coadă? Dar iată-ne aici. Pentru că eu și toți cei implicați credem în Creative Chaos.

Iubim publicitatea, iubim meseria asta. Dar am obosit să afișăm perfecțiunea în business și să avem senzația că salvăm vieți. Cred că este momentul să mai reducem presiunea și stresul. Cred că este momentul să ne bucurăm mai mult de ceea ce facem.

 

 

Dacă aveți feedback-uri pentru noi, le aștept cu inima deschisă pe [email protected].

Ioana Mucenic, CEO Minio Studio

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Minio Studio

Gandim strategic si executam creativ. Asta facem noi la Minio Studio. Suntem o agentie lansata in 2016 si care, dupa doar 3 ani, a ajuns sa ocupe locul 28 in Forbes Ad Agencies List. Oferim mai mult decat campanii... vezi detalii »

Companii

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related