O cameră e o cameră, un scaun e un scaun și o bucată de hârtie e o bucată de hârtie. Le vezi, le simți, nu au cum să fie mai mult de atât.
Dar un copil? Un copil e transformare în carne și oase. Dă-i unui copil cea mai plictisitoare zi din an. Cel mai plictisitor obiect din lume. E tot ce are nevoie ca să creeze noi lumi și să dea viață personajelor din mintea lui. E singurul lucru de care are nevoie – o idee.
Asta se vede bine de tot în noua campanie Lego Foundation gândită ca un experiment în care mai mulți copii sunt lăsați în The most boring room. Câteva minute și un sul de hârtie mai târziu, devine cel mai amuzant și interesant loc de joacă. A fost o bucurie să privesc reclama asta creată de cei de la agenția Ketchum pentru că mi-am amintit de niște lucruri pe care tind să le uit: joaca e atât de importantă. Să creezi fără presiunea faptului că trebuie să iasă bine, să inventezi scenarii fără să te simți penibil, să vezi în fiecare obiect care te înconjoară posibilități infinite de transformare, să nu te simți limitat de timp și spațiu, iar când nu ai un spațiu, să îl creezi chiar tu.
Pare că am uitat să facem asta. Avem nevoie să ne punem sub masă și să ne prefacem că e un cort ca să ne amintim.