Performanța marketing-ului tău se reflectă în multe aspecte, iar PPC-ul (pay per click) este una dintre cele mai folosite campanii de publicitate din Google. Majoritatea companiilor se axează pe campaniile PPC Google Ads, însă pe cât de bună este această campanie, pe atât de mult trebuie optimizată.
Este necesar să testezi și să implementezi strategii continuu, mai ales că Google Ads este o platformă ce se îmbunătățește și vine cu noi tool-uri constant. Pe scurt, trebuie să ții pasul cu toate noutățile.
Strategia PPC potrivită trebuie să țină cont de natura afacerii tale și de obiectivele acesteia. Cu toate acestea, există câteva tips & tricks ce te pot ajuta să îmbunătățești rezultate campaniilor publicitare, indiferent de tipul afacerii.
1. Utilizează extensia de promoții (Promotion extension) din Google Ads
Extensia de promoții oferă o vizibilitate suplimentară anunțului tău PPC, întrucât le permite utilizatorilor să descopere oferta ideală pe care o caută. Această strategie este foarte eficientă deoarece promoția pe care o oferi ajunge la publicul țintă într-un timp scurt.
Potrivit Google, extensiile de anunțuri au capacitatea de a crește CTR-ul cu până la 15%. Deci, nu neglija importanța acestora.
2. Ajustează sumele licitate pentru locațiile în care se află publicul tău țintă
Ține cont de faptul că nu este vorba doar despre vizitatori, ci despre vizitatorii potriviți care sunt interesați de produsul/serviciul pe care îl oferi.
Să ne imaginăm că website-ul tău atrage aproximativ zece mii de vizitatori într-o săptămână, însă doar cincizeci dintre ei se convertesc în clienți. Acest lucru arată faptul că este ceva în neregulă cu targhetarea audienței, prin urmare necesită optimizare.
Strategia de licitare a locațiilor potrivite te asigură de faptul că bugetul investit obține rezultate maxime.
3. Adaugă cuvinte cheie negative (Negative keywords)
Fie ești expert în utilizarea Google Ads, fie un începător, cu siguranță ai auzit despre utilizarea cuvintelor cheie negative în campaniile publicitare. Ei bine, fără îndoială că acestea joacă un rol major în creșterea rentabilității investiției reclamelor tale. Cu toate acestea, majoritatea marketerilor ignoră această tehnică și devin victima unei strategii Google Ads nereușite.
Ce sunt cuvintele cheie negative?
Pentru a menține lucrurile simple, să considerăm că ești managerul de marketing al unei cofetării care vinde prăjituri de ciocolată și dorești să implementezi o campanie PPC. Cuvintele cheie negative, în acest caz, pot fi rețetă de prăjitură cu ciocolată, sfaturi de coacere a prăjiturii de ciocolată, cum se face tort de ciocolată etc.
Când adaugi acele cuvinte cheie negative în campania ta de promovare, reclama ta nu va apărea atunci când un utilizator caută ‘’rețetă de prăjitură cu ciocolată’’, pentru că tu vrei să vinzi prăjituri cu ciocolată, nu să oferi rețete. Făcând acest lucru, poți controla cu ușurință calitatea traficului către site-ul tău web, deoarece cu siguranță nu îți dorești vizitatori care nu au niciun interes pentru afacerea ta.
4. Adaugă și urmărește extensia de apelare (Call extension)
Extensia de apel ușurează lucrurile pentru clienți, deoarece le permite să vă contacteze imediat după ce văd anunțurile. Includerea extensiilor de apel în anunțurile tale poate avea un impact pozitiv asupra ratelor de click, deoarece informațiile suplimentare care sunt afișate împreună cu anunțul oferă clienților informații suplimentare despre afacerea ta.
Această funcție maximizează potențialul campaniilor PPC și crește rata de conversie. 70% din căutările pe dispozitive mobile apelează numărul de telefon afișat în anunțuri. Aceste informații au fost dezvăluite de Ipsos după efectuarea unui sondaj în parteneriat cu Google.
5. Adaugă un cuvânt cheie dinamic (Dynamic keywords) în campania ta PPC
Adăugarea de cuvinte cheie dinamice este o strategie remarcabilă ce actualizează în mod dinamic textul anunțului tău online prin adăugarea celui mai exact cuvânt cheie din termenul căutat de potențialii tăi clienți.
Trebuie să ai grijă însă la scrierea cuvântului dinamic - majusculele neadecvate, parantezele, spațiile, virgulele și greșelile gramaticale vor impacta campania ta publicitară.
Adăugarea cuvintelor cheie dinamice au rolul de a crește rata de click și rata de conversie întrucât aceasta va afișa exact ceea ce caută un utilizator interesat de produsele sau serviciile pe care le oferi.
Campaniile PPC sunt, fără îndoială, coloana vertebrală a marketingului digital, dar strategia folosită pentru a aduce rezultate din aceste campanii se schimbă constant. Unele strategii sunt excelente pentru o anumită afacere, dar pentru alte afaceri, nu sunt atât de eficiente. Deci, depinde foarte mult de strategia care se potrivește bine afacerii tale. Cel mai bun mod de a explora acest lucru este să testezi mai multe strategii și să urmărești rezultate pentru a descoperi ce se potrivește cel mai bine afacerii tale.